PITE 11 km-es éjszakai túrák

ThommybojTúra éve: 20152015.04.12 14:05:13
megnéz Thommyboj összes beszámolója

Pite 111

Ez volt az elsõ éjszakai túrám a Mecsekben. A rajtot és a parkolási lehetõségeket elõre kikerestem így jóval a rajt elõtt ott voltunk. Rögtön a 20 órási rajttal el is indultunk. A túra elején még nem is volt szükséges lámpára, de egyre jobban ránk sötétedett. A túra elején a zöld négyzetet kellett követni, ami frissen került felfestésre, bár egy két helyen hiányzott, de egy-két oldalra nézelõdés után meglett a helyes út. A már sötét erdõben kanyarogva gyönyörû látványt nyújtott a fák között látható éjszakai Pécs látványa.

Az erdõbõl kiérve az elsõ ellenõrzõpontig ismét városi környezetben mentünk a Havihegyi kápolnához. Itt oldalra kitekintve folyamatosan csodálhattuk Pécs fényeit. Ide még biztos vissza fogok menni, mert errõl a gyönyörû helyrõl nem is tudtam Pécsen, pedig sokszor járok ide.

Az ellenõrzõpont után visszafordultunk és elindultunk a Dömörkapuhoz. Az út elejét a már bejárt út egyik részén tettük, de hamar a zöld és sárga jelzések különváltak és elindult egy hosszú monoton kaptató a Dömörkapuig.

A Dömörkapunál ellenõrzõpont majd tovább haladtunk felfelé a TV- torony irányába. A hosszabb emelkedõ után felértünk a toronyhoz, itt tartottunk egy kis szünetet, majd elindultunk a Kis-Tubesi kilátó felé.

Ezt viszonylag hamar elértük, csak útközben áltam meg pár pillanatra, hogy medvehagymát szedjek. A Kis-Tubesi kilátót elhagyva a Tubesi kilátó felé vettük az irányt és errefelé bizony már szabályos medvehagyma mezõkre leltünk. A Tubesi kilátóhoz érve megpihentünk, majd belekezdtünk a fokozatos lefele ereszkedésbe, ami egészen a célig tartott.

Itt forró teával és zsíroskenyérrel vártak a szervezõk.

Köszönjük a túrát.

Túra éve: 2014
MarkerTúra éve: 20142014.06.14 14:40:33
megnéz Marker összes beszámolója

Fekete Macska

"Ismét elérkezett a P.I.T.E.-sek (Pécsi Ifjúsági Természetjáró Egyesület) szokásos, éves éjszakai túrája, amely idén a "Fekete Macska" elnevezést kapta. Ezek a túrák egyszeri rendezések, ezért évrõl-évre más apropója van az eseménynek. A téma ezúttal péntek 13-a volt, minek keretében egy könnyed, 13 km-es esti sétára invitálták a túra szerelmeseit a Misina körül. Én személy szerint szeretem ezeket az alkalmakat, hiszen a nappali túrák monotonitást megtörve jól esik a változatosság, illetve ezek a P.I.T.E.-s éjszakai túrák könnyen teljesíthetõ, rövid távú túrák, ezért barátokat, ismerõsöket is könnyebb rávenni, hogy csatlakozzanak......"

Részletes túrabeszámoló képekkel az alábbi linken érhetõ el: http://itin3r.blogspot.hu/2014/06/fekete-macska.html