Naplás

olsenTúra éve: 20172017.06.13 08:01:04
megnéz olsen összes beszámolója

szia emberek,a Naplás..

Ez a túra hazai pályának számolható részemről,ezért csak a hatórás héven közelítek a rajthaly felé,kedvenc túratársnőm társaságában,aki női toalettre számít,mint ez a másik ivar körében gyakorta előfordul,pláne életkortól függően..vagy függetlenül..Kellemes csalódás a rajtban,nemcsak a vendéglátós nem nyitott,hanem időközben bezárt több intézmény a településen,akik abból akartak megélni,hogy másoktól elveszik a fizetésük egyik részét,pölö fodrász,masszőr,még zöldséges,még kocsmás..jegyárus,hát,csak a bozótos toalett volt nyitva,a papírkupacok mutatják,hogy mások is ezt használják,a bélsárból megállapítható,hogy az ország valóban jobban teljesít.Friss hányás is kerül,a helyi aranyifjúság jeles tagjai gyalogolnak előttünk,és a korláton ki-áthajolva adják elő a drága pénzen vásárolt tudatmódosító szereket.Két arc a söröző előtt,kiderül róluk,hogy pontőrzést vállaltak,nem irigylem őket és magunkat sem.Ikon érkezik,a dienesfélék közül,ezúttal sem borotvált,öten várunk,aztán érkeznek a szervezők is,kissé körülményesen,de idézve a régi idők humoristáját..” hova ez a rohanás..?”gyöngébbek és későn születettek kedvéért,egy Csehov paródiában jegyezte meg az az arc,aki Marksteinnek született és Alfonzó néven lett közismert.Mindegy,azért nem vagyunk az előnevezettek között,de az istenbizonyt is elhiszik,és papírral indulunk,az időközben tíz főre szaporodott közönség elején,sárga a jel és harmatos a fű,két pasas és egy nem..hamar eljön az első pont,ahol nincs kód.Kora lehet,nem keresgélünk,fotó születik és hasítunk,mert erőlködik a napszekér,Molnár Csilla is megmondta,hogy így lesz..Kerepes,nem vár bennünket nyitott kocsma,egy sem,sőt más sem,vidéken később indul az élet,úgy tűnik..a pléhkovácsnál jobbra és ki a településről,be a Bolnokára,régi kedvenc tájfutó szösszenetek helyszíne,a tájolós időszakokból,ma a gépées korában ezek kisebb súlyúak,ezért megtalálunk egy pontot,két arc őrzi a hajnaliak közül és süti is van..lassulunk,a barátom hetven kilit tett a lábába előzőleg,ez visszafogottá teszi.De pont ráérek és meleg is van,reggeli ismerős túratársnő szakítja le a mi nőnket,és elporoszkálnak..aztán a saját jobb meggyőződése ellenére bevár,és hármasfogat alakulunk vissza,Hollótető akácosai és tavak következnek,libákkal és kakasokkal,gyöngytyúkkal és szürkemarhával,valamennyien elzárva tőlünk,és csak a génjeiket őrzik.Meg a napot,amiből van a meleg,egészen az arborétum bejáratáig,amit egy főhercegről alapítottak,nem a felcsútiról..Itt lehet mézet venni a pecséthez,de lépes nincs,itt sem..Átlépünk Isaszegre,itt már a halasbolt nyitva,unicummal és sörrel erősítünk,kávé is kerül,nna,csak húsz kilit kellett menni érte..három ikon érkezik,egy nő ott is,a nagyon túrázó és két nem nő,bár az egyik copfos,a másik szakállas,leroskadnak és maradnak,mi pedig távozunk,mert háromszáz méter a következő italmérés,sopronit tolunk,barátom jólelkűen kifizet valamit,amit odahagy,de ez csak a késő délutánba derül ki..Váci dereglyés előttünk,aztán mögöttünk,mert nem a régi,tavasszal talajt fogott és azóta lábadoz..át a gerinceken,aztán a jobbról keresztezőn az ikonok,szakállas nélkül,csak a két fiatal..de nem tévedtek meg és nem rövídítenek,csak erre is lehet.Hiszen ezt mondom én is gyakorta,amikor a bükki túrán felbukkan a dobogókői Hideg-lyuk..,ideig kísérnek,aztán leszakadunk,mert süt a nap,ami az elvetemülteknek nem számít,de engem izzaszt,és visszafog,reggeli túratársnőt fogunk be,lassul,mert rekeszizom és légszomj is van..próbálkozom,nem sok sikerrel,mert nem engem várt,hanem a herceget..árnyékban felejtem és szakállas ikont kapok fel,az előző hármas Athosa,igen,a váci dereglyés újra előttünk,és a nagytarcsai vendéglátóban megsöröztetem a társulatot,innen négyesben adjuk elő és fejezzük be,a falunapokon sok kistúrás,vagyis rövidebb távot választó,akiknek a tévéje éppen elromlott,és kihoztak gyerekeket is..Naplás tó,erdőben kerüljük,aztán be a cinkotai tájházba,Bubu viszi az ikonokat a hévhez,és a georgina búfelejtőjébe..

Remek társaságban mentünk,felejthető időt,de azért igen,jó volt ez is..gyere,ha nem voltál még,vagy csak kevésszer..

engelsfeldTúra éve: 20172017.06.12 12:52:37
megnéz engelsfeld összes beszámolója

Naplás 20

Ragyogó napos, majdnem kánikulai, időben indultam el Szilasligetről a számomra teljesen ismeretlen terepen. Az első ellenőrző pontig (Szilas-forrás) csak az volt lehangoló, hogy jódarab szakaszon hulladéktengeren kellett átlábalnom.

A kerepesi Szabadság úton hangulatilag az ódon Kossuth Kulturotthon épülete keltette fel figyelmemet, majd következett a Husztina-erdő átláthatatlan vadonja egészen a második ellenőrző pontig (Bolnoka-erdő).

Innen már szemet gyönyörködtető búzatáblák mellett vezetett el az út, kiszélesedett a szabad térség, alig lehetett csak hallani a az M31-es zaját, s máris beköszöntött a harmadik ellenőrző pont (Mogyorós-völgy).

A Mogyorós-völgytől fogva a kijölt útvonal a búzatáblák miatt az erdőszélre szorított és éreztem, hogy kezdek elfáradni. A nagytarcsai falumúzeum elragadó szirénjei hiába is próbáltak marasztalni a negyedik ellenőrző ponton.

A Nagytarcsa utáni kissé egyhangú gyalogmenenetet a Naplás-tó csodája feledtette (ötödik ellenőrző pont).

Az ilonatelepi célban a rendezők kézfogással, oklevéllel és kitűzővel fogadtak.