Bakancskaland

olsenTúra éve: 20232023.09.24 14:36:44
megnéz olsen összes beszámolója

szia emberek,bakancskaland Budaőrsön..

Reggel van és esik.Egyelőre csak eső,de bízok a miniszterelnök úrban,majd ránk süt a nap és nem kell a meleg éghajlat alól érkező migránsoknak a Nato dróttal védett kerítésnél fagyoskodni,míg jól fizetett járőr mászkál innen le s föl.Ezért megyek neki a busz hátán vakmerően Budaörsnek,és a városháza után gps segedelmével kiszúrom a rajthelyet,ahol sokan szemeznek,főleg gyermek-és utánpótlás kategóriában,de kevesen indulnak,mert esik,és anyu azt mondta..sebaj,pénzt váltok itinerre,nem kérek ellátást és elkezdek rohanni,a mai nap erre van hegyezve.Nem jó ötlet,rövid idő után már el is tévedtem és sebességemnek köszönhetően,igen..távol vagyok,és ázok,segítsetek,égiek,főleg műholdakkal,amikből néhány ezer kering,némelyik működik is.Rájuk fanyalodok.Pláne már voltam is erre..Nem tömegtúra,hétvége lévén,vasárnap ráadásul,mindenki templomba készül,a piros keresztről nem hallottak,csak Vágó Pirosról,aki rádióban szerkeszt ,és nem szokott ázni-fázni,ha nem muszáj.Azért egyenesbe rázom a dolgot,mert a civilizált környezet olyan nehézkes,de erdőben,festett fák között,taposott ösvényeken,szalagozott fák alatt nem érhet baj.Szokatlanul egyedül vagyok,de Kriszta botlik belém,és innen rongál néhány kilométeren át,mesél és faggat,belőlem meg ömlik a szó és folyik le az eső,kabát ide vagy oda.Valakire tapadunk,fiatal,de ismeri a járatot.Első pont,két ifjú és szép leányka,stempliznek és áznak el.A túra már innen a buckák között folyik,ahol kezd a sár,és sárga jel,meredek le és föl,néha előznek,de lassan elmaradok,egyedül tolom,mögöttem is valaki,előttem is,aztán a köveknél egy magányos nő stempliz,aki a Sorrento őre,naná,hogy vizes.Tovaszáguldok,elfeléből,innen szintesebb,ha ráfér az arcomra,gerinctúrának is hívhatom,mert kis le kis föl,akár a potyka hátán utazó.Vagy Jónás az az ebihallal,kavarognak a klerikális tapasztalatok,és ismérvek,többet kell templomba járni..Mikor?Melyikbe?..mikor melyikbe..Géza után szabadon,aki országos arc volt,amíg meg nem halt.Állítólag ez másokkal is előfordulhat,aki nem képes örökké élni,pedig az orvostudomány orvosol,vagy segít visszabillenni.Meg persze a kormánypártok.Brüsszelt nem is merem szóba hozni,mert még nem ad végül pénzt,és akkor csak egymástól lophatunk.Persze,ennek is más a neve,vállalkozásnak hívják..Fejér megyéből eredeztethető,főleg..Hentesemberek a sikeresek főként,a mészárosok..Nade vissza a fák közé,mert erről akartam mesélni,hogy csak megyek,az eső hullik,a csillebérci buszfordulón répa az ellátmány a pecséthez,és innen csak vissza kell jutni.Valamerre,egészen másfele,ahol a pingált fák között szalagok ékeskednek,vezetik a szemedet,az agy parancsol a lábnak,így néz ki a túrázó,akinek a háta is sáros,mert sietős volt.Repülős emlék,a kopárok között,sok ember,kettő pontőr,cukrosak..már csak a célbélyeg kell.Tépek,tépünk,az eső alábbhagy,nem szűnik,csak csöndül,mert aminek le kell esni,az leesik,akár a valutánk,a forint.Diófa,némi dióval,begyűjtöm,kevés az egészséges köztük,mert a migrációval kórok is érkeznek meg éghajlati változás.Félő,hogy csillagközi katasztrófa híján nekünk kell kiirtani az életet a Földön,eddig sikeresnek tűnik a projekt.Aztán tornaterem az indulási ponton,alig valaki,,állítólag tizennégyen voltunk,még tizenegy papír – előre megírt oklevél és kitűző – fexik az asztalon.

Szerencsére Ronnie nyert megint egy kis pénzt,neki jó..Ezt a túrát pedig tessék felkarolni,mindenekelőtt brüsszeli pénz kell bele,persze Lölö is adhat,hajlandó vagyok kiközvetíteni..

Igen,máskor is jövünk,mert értő szemmel és kézzel van kiválasztva a vonal,mejd egyre többen karikázzák be a napot a naptárukon,remek edzőpálya,”b” nehézségű..

Túra éve: 2019
regulatTúra éve: 20192019.10.03 05:49:09
megnéz regulat összes beszámolója

Újra a Hermanban. Meglepetések nincsenek, a túra egyre profibb, hiába no, telnek az évek nő a rutin, úgyhogy szaladtam egyet. Igen, még mindig kicsit sokat koptatja az aszfalt a bakancsot, de ez akkor is egy jó túra, és jó célt szolgál a befizetett nevezési díj. Bővebben a blogban.

Túra éve: 2016
regulatTúra éve: 20162016.09.22 05:44:12
megnéz regulat összes beszámolója

Én már tavaly is szerettem. Én már tavaly is eláztam... Úgy látszik, a Hermanosok leszerződtek az esővel... Az itineren javítottak egy keveset, de attól máris komfortosabb lett. Az útvonal jelölésük terepfutó versenyeken is elmenne... Szóval fejlődnek. Ráadásul sugárzik róluk, hogy az övék egy jó közösség, úgyhogy jövőre is igyekszem ott lennei. Bővebben a blogban.

olsenTúra éve: 20162016.09.21 05:20:06
megnéz olsen összes beszámolója

szia emberek,a bakancskaland..

A túra kétezertizenhatban Budaőrsről indul,tömegközlekedek a kelenfölditől.A rajthely sportos küllemű,futópálya és testedzős vasak,uniósok lehetnek,nekünk ilyesmire eddig nem futotta.Helyi dohányboltost támogatok vásárlás útján,merthogy kávé és sör ezen időpontban nem hozzáférhető más helyt.Régi túratárssal múlatom az időt a rajtnál,iskolásgyerekek sürögnek,fotók és papírok,pénz zörög,itiner kerül kézbe,múltheti gombaügyi szakértő is indul,amúgy nyüzsgés nincs,a mai nap sokfelé oszlik a túrázó tömeg.Egy napja sincs,hogy a brüsszeliek Pozsonyban voltak,ahol a királyunk megmondta nekik a magáét,a magunkét,mert nevelni kell a külföldit,akik huszonheten vannak,és mi alkotjuk a huszonnyolcadik lábát,ez az unió,ha valakinek kétségei vannak,ezt kell nekünk reformálni,mert ráfér..már azonban az oszlás jegyei mutatkoznak,mint a kágéestében anno,mikor azt tataroztuk,azért jöttünk túrázni is,mint Árpád apánk néhányszáz éve,igaz,ott a ló volt az elfogadott jármű,persze nem kellett rá békákás jegy,csak nyereg és kantár.Azóta sok víz folyott összevissza,a mai nap is csepergős,fóliázom magam,társaim is csomagolódnak esőállókba,és félkilenckor kilépünk,be a városba,ami nem része a fővárosnak,hanem vidék.Fölfelé kaptatunk,aszfaltoson,remek,jól kivehető szalagozás vezet,az út bátran futható lenne,de a társaság lehurrog,ezért hátul somfordálok és fotózom a vizet,diót gyűjtök és tapasztalatokat a helyi erőkről,akik különféle változatokban adnak elő háztípusokat és autókat,az egyformaság  már a múlté,amiben hasonlítanak,hogy új építésűek és marha sok pénzbe kerültek-kerülnek.Ad hozzá pénzt az ezerszeresen kioktatott unió is,bár erre táblákkal nem találkozom.Javasolnám az alábbi szövegűt bevezetni..”ezt saját erőből építettem,nem kértem hozzá hitelt,támogatást,egyedül loptam össze..”És elfogynak a házak,mászunk a sok tinós hegy oldalában,öreg gombász elől,középen az újonc és hátvédet formálok.Nem előznek,nem tolaxik senki,magunk vagyunk és a természet,ami siratja a sorsunkat,legalábbis könnyeit zápor formájában borítja ránk.Nem tragikus,de sáros lesz a cipő,és vizes a nadrágszár,akinek hosszú és leér..az enyém rövid..mármint a nadrág,ebben a korban ennyi is elegendő.Itt a Sorrentó,ahol kettő fő hölgy őrzi a köveket,és pecsétel,az eső megáll,olyan szépek,és kisüt a nap,ezért továbbmegyünk.Változatlan az összeállítás,talán ketten előznek,nem tömegtúra,az már bizonyos,hja,ősz van,és sok szervező készült egyéb túrákkal,amik csalogatóbbak lehettek,akár pontértékük,akár a társaság miatt.Mi azonban itt vagyunk,és máris kanyarodunk a Mária kegytemplom fölött,újabb pontot leküzdve,Normafa a cél,széles utak,tömegek szembe,kirándulók és mástúrások,köszönünk,néha fogadják is..főleg a látásból ösmerős rendszeres természetjárók,a székelykapu alatt pedig pont.Átmegyünk a síház oldalába,muszáj pihentetni az újra kezdőt,sörrel hígítom a vérét,egy padnál a jobboldali aktivista segíti a másik túrát,vörös pólóban van,a tétété egyik oszlopa,a szakállas asszisztál,többen tartják a sort,ezeket pálinkával kínálom,hátha elmennek..és a pártállástól függetlenül válunk szét,az itiner megoszt,kinek erre,kinek arra tart a lova..Mi aszfalton le Csillebércnek,ami lent van,ezért lett a neve bérc,ami köztudomásúlag mást jelent,mármint domborzatilag,és itt gyümölcs és kút,napsütés és örömök várnak,ez tovább tol bennünket az úton,hátha lesz még ilyen..Hosszasan kanyarog az ösvény a fák alatt,le és föl,ennyit elég is tudni egy gyakorlott teljesítménytúrázónak,az elágazásokban szalag segít,és a napfény mellé elered az eső újfent,nem kicsit..a vitorlás emlékműnél két esernyős hölgy,rendesen áznak,menekülésre esélytelenek és sátrat nem látok,na,ezért kell egy pasas,aki már azóta a dinasztia alapítás első mozzanataként kunyhót eszkábálna..bemegyünk a városba,ami már vidék,megkeressük a rajtot,ami azóta cél,felvesszük a díjazást,és a zsíroskenyeret,a fiatalok fotóznak bennünket,hétköznapi hősöket..és a busz jön,mi hárman megyünk..

Szerintem egy igen jó kis túra,gyere rá Te is,kezdőként,újrakezdőként,vagy csak kikapcsolódásilag..

Túra éve: 2015
regulatTúra éve: 20152015.09.08 08:05:59
megnéz regulat összes beszámolója

Bevallom, engem elvarázsoltak, és igyekszem jövõre is ott lenni a Bakancskaland túrán.

Elsõ túra rendezésként nagyon jól sikerült, de azért akad javítanivaló.
Kocogós beszámoló.

SealTúra éve: 20152015.09.05 19:22:44
megnéz Seal összes beszámolója

Bakancskaland 10

Eredetileg Várpalotára indultunk az Õszi 30-as teljesítménytúrára,ami érdeklõdés hiányában.Sebaj, gondoltam, talán még oda érünk a 10:30-as rajtig Budaörsre.A biztonság kedvéért felhívtam a szervezõket, hogy nem lesz-e  gond ha kicsit késünk.Nagyon segítõkészek voltak és biztosítottak bennünket, hogy nem lesz gond az idõn túli rajtolással.Az idõ szûke miatt csak a rövidebb távra mentünk.Kellemes meglepetésben volt részünk.A lebonyolításban részt vevõ pedagógusok és diákok vidáman és  szakértõ módon viselkedtek végig a túra során.Persze Csillebérc elõtt benéztük a szalagozást és egy rövid szakaszon át tévedtünk a 20-as távra,de ezt hamar korrigáltuk.A pontõrök végig segítõkészek és felkészültek voltak.A célban, bõséges "ellátmány" fogadta az érkezõket, amit kultúrált körülmények között fogyaszthattak el a Hermann Ottó általános iskola étkezdéjében.A reggeli kudarcélmény fényében igazi felüdülés volt a Bakancskaland.Csillagos ötös a szervezésben és a lebonyolításban résztvevõknek !