Kőről-kőre a Velencei-hegységben

olsenTúra éve: 20232023.02.12 07:40:30
megnéz olsen összes beszámolója

szia emberek,a Velencei hegység---

Hát igen,háttal nem kezdünk mondatot,csak indokolt esetben,nahát..ez a túra is a jobboldalé annak is a szervezője a miniszterelnök úr vezetéknevét viseli,bizonyosan megvan a miértje ennek is,nekem is vannak unokatestvéreim,akikkel egy tőről fakadtunk,név alapján ismerjük meg egymást.Persze,akikkel sűrűbben,azokat arcról is.Nade,a tárgyalás részét képező túra indítási helye és befutója a sukorói stadion-markethall melletti platz,ahova elsőnek gördülünk autóból kifolyólag,csak néhány áruló tollászkodik a terepen,a mai napon akarják kivenni a zsebünkből a jövedelem túlnyomó részét,inflációs nyomással.Szóval drága minden,de nem is engem várnak,mert én bennszülött vagyok,ráadásul nyugger,a többit kell kopasztásra ítélni.Hideg is van,pláne .Autók parkolnak mellénk,köztük a főrendező úré is,aki pénzt kér a törököknek,adunk,anno Szolimán is kapott eleinktől,még disznóhúst is adtunk volna Mohácsért.Aztán elindulásra adjuk a fejünket és a lábunkat,a Fekete emberrel indulunk,aki nagy és erős,és mégse őt mutatja a tévé,hanem a másikat..Ki a településről,itiner is segít,meg a gyapjaszsák,kőből.Már kerékpárút kanyarog mellette – is – és ez a történet folytatása,mert meleg a pite és a hegy,ahol egy geoláda elcsábít,összeszedjük és tova,a kő likas,ahol rögzül egy kód és vissza,sokasodik a túráló ember,kutyás is van,kutyások,általában nőből,mégis csak más egy szőrös négylábú állat,mint egy kétlábon járó ..és megyünk,mert a földváraknak is súlya van,itt a gránithalmokon pláne.Itt is egy ládika,hoppá,és megint távolodunk,mert erre kell közelíteni az igazi ingókhoz,kocka-pogány-pandúr,társaikkal néhány millió éve szemlélik az eseményeket,és még maradnak,mikor mi már araszolunk a tejúton.Fotó,kód rögzül,lefelébe hajlunk és visszafelé is,forrás jel,némi víz is kerül,mutatóba,a csapadékos évszak ellenére van hely bőségesen a mederben.Mert az időjárásfelelősök tavaly az ukrán-orosz helyzeteket elemezték,közben az ország kiszáradt,azért kell mos kihelyezni a kormányülést ide s oda.A pizzafutár mindenhova eltalál és a foodos ember is tekeri a biciklit az államtitkár rendelésének teljesülése érdekében..nem?de..és mi pedig rendületlenül gyalogolunk,már Buda irányába,légvonalban alig ötven kilométer lehet,a szélső házak még közelebb is.

A jel zöldre vált,mert a gondos szervező feltüntette a követendő festést,meg letölthető variáns is forog közkézen,előznek és előzünk,még télutó,de a déli verőn sár,aztán házak,és betonvályú,giccsparádé az építészet remekeiből,még egy erőlködés a célig,ahol az ismerős arc jutalmaz bennünket oklevéllel és kitűzővel.Hálálkodunk,mert most is jólesett szellőzködni a domboldalakon,és az ellátásra sincs panasz,a piac tombol,lángos és kávé uniós árakon..de nem maradunk,mert menni kell,készül a következő túra valahol máshol..

Szóval csak bátran,ha még nem jártál erre,akkor azért,ha meg igen,akkor ismétlés a tudás szüleje..

Túra éve: 2017
olsenTúra éve: 20172017.02.20 08:24:42
megnéz olsen összes beszámolója

szia emberek,a velencei..

Sukorónál fúj a szél,szegény túrázót mindig ér,ha korán érkezik és jobboldali ember még nincs és persze addig felmászik valahova,hogy lásson,ne csak nézzen..de a Zsuzsi nyitott,és fogad,kávé és egyebek,találgasson a kedves olvasó..mire fordulunk,már a szervező keresztbe áll autóilag,nehéz éjszakája lehetett.A tolerancia jegyében vörösbe öltözött,értékeljük a humorát,persze igen kevésre..csak alig ezer pénz erejéig.Itt áll sorban spenótos szerelésben az ifjú,az öreggel,aki Janó,a másik fiatal foszladozó lábneműben,a két keresztnevűek családjából,továbbra sem csajjal csalja a távot,a kispesti csaj,akit hoztam magammal,hogy legyen,és még érkeznek autóilag vándorlásra kárhoztatottak,mindenki tejel a bakonyinak és megy át az úton és föl..Gyapjaszsák,köd és kód, utóbbit rögzítjük papírra,előbbi rögzül magától a tájba,menj tovább,nincs látvány..túratárs jelvényes zsákkal,vagyis inkább a kitűző a sok,de sportteljesítmény van mögötte,nem szakad le..négyesben kezdünk,egy nő és három nem annyira.Kerékpárút,jobbról házak,és elfordulunk szemérmesen,neki a Kövecses-Meleg hegy közti résznek,ez szép is lehetne,ha a fránya köd nem ragaszkodna..szóval nem sokat mutat,de a Likas kő,az igen,van itt minden,és visszafordulás is,piros jelre,Angelika forrás,alig vízzel,Bodza völgy,most is csodaszép,egészen a Hurkáig,ahol keresztre vált a szín.Ezen slattyogunk egy elágazásig,ami a Barlang –kút,és nem arra megyünk.Kis csavarodással föl az ingókövekhez,ahol előnyben részesítjük a negyvenkettest és a Pandúrt..Váci dereglyést érünk utól és hagyunk ott,bartinai lábadozó,egyelőre táppénzes a menése,de nem lesz mindig így,tudjuk..Szembe tömeg,ismerős arcok,Torinó és Zsuzsi,aki itt ünnepelteti magát,a Moiwa és a Szemán,utóbbi hölgytársaság nélkül,győri arc oldalbordákkal,a Péterek közül,kishölgy az öregekkel,háton,a Láp Lidérce és elnézést azoktól,akik átesnek a mindent megszépítő emlékezés rostáján,pedig ők is ott vannak,futva és gyalogolva,botozva és nehézkesen,előttünk az abszolút bajnok tavalyról,aki ráadásul nő..kényelmesen andalog,aztán mögénk kerül,egy technikai kiállásnak köszönhetően..Éva forrás,erre a cél,mert házak vannak és a spenótos színű kabáthoz lassulunk,de a jelvény egyformán okleveles,és a köd is múlóban..

Remek túra volt,igazi fiestás jelleggel,és még sportszelet is van..persze,máskor is..