Tata, IVV túranap

Kiírások:2006 2007 2008 2009 2010 2011 2011 2012 2012 2013 2013 2014 2014 2015 2015 2015 2016 2016 2017 2017
 Túra éve: 2015
panareaTúra éve: 20152015.03.15 10:47:48
megnéz panarea összes beszámolója

Képek a túráról:

cirmierrejart.blogspot.hu/2015/03/tatai-ivv-10-tura-2015-03-14.html

Túra éve: 2014
efemmTúra éve: 20142014.10.13 17:12:26
megnéz efemm összes beszámolója

(Levélben érkezett rendezõi beszámoló.)

VILÁG GYALOGLÓ NAP, IVV TÚRA A VARÁZSLATOS TATÁN

Tatán a helyi önkormányzati hivatal, a Tatabányai Volán SE , a KEM SZÖSZ Természetbarát és Szabadidõsport Szövetség közös rendezésében már a XVI.Világ Gyalogló Nap és IVV Túra megrendezésére került sor.

Tata varázsa továbbra  is ide csábítja a gyalogolni, túrázni kedvelõket, hiszen a gyönyörû õszi napsütésben 304-en/!/   választhattak a 2km, a 4 km és a 10 km között a Cseke-tó és az Öreg-tó partjain,hogy aztán közben vagy utána a helyi látnivalókban is gyönyörködjenek./Ez a létszám az októberi túrák sorában rekordnak számít!/.

A  tatai edzõtábor igen kulturált körülményeket biztosított a rajt-célnak .A rendezõk külön serleggel jutalmazták a legnagyobb létszámban érkezõ Szeghalom túra csapatát/38 fõ/, és  a  tatai Kõkúti általános iskola 5/c osztályát. / A Tatabányai Volán SE 28 fõvel , mint rendezõ szépen kitett magáért/.

A 10 km-es teljesítõket hagyomány szerint a tófarokban zsíros kenyér party várta /igaz volt lekváros kenyér is i/.

A megyei természetbarát szövetség elnöke Horváth Zoltán teljesítmény jelvényeket is t adott át a célban, a soproni Mascher Jenõnek, aki 400.alkalommal teljesített IVV túrát,  a tatabányai Farkas Zoltánnak aki 200.alkalommal vett részt IVV túrán és  3500km-t teljesített, de édesanyja Farkas Ferencné is a 200.IVV túráért kapott jelvényt.

A tatai Nitti Tamás és Nitti Gábor 1000 km-ért vehetett át elismerõ jelvényt a megyei elnöktõl.

A Magyar Szabadidõsport Szövetség  Világ Gyalogló Nap-i pólóját közel ötvenen kapták meg, elsõ sorban gyerekek, családok és az ellenõrzõpontokon  lévõ önkéntesek.

A Világ Gyalogló Nap túráin ingyenes volt a részvétel, nevezési díjat a „kupás” és IVV-s gyaloglóknak kellett csupán fizetni.

Mindenki megkapta a célban kivétel nélkül a túra színes kitûzõjét.

A szeghalmiak túra csapata búcsúzóul úgy köszönt el a rendezõktõl, hogy jövõ tavasszal a márciusi túrára már két busszal fognak jönni/!/.

Fotók: Szeghalmiak a rajtnál,  Kõkúti 5/c-sek a célban, Nitti Tamás és Nitti Gábor IVV „ezredesek”

MirPTúra éve: 20142014.03.19 08:30:47
megnéz MirP összes beszámolója

XV. Tata IVV túra és XXXI. Tenyei László Emléktúra túrabeszámoló és képek a turazo.ininet.hu oldalon!

Túra éve: 2012
Siki89Túra éve: 20122012.08.29 12:23:32
megnéz Siki89 összes beszámolója

Tata IVV, 10 km

Gondoltam új túracipõnek jot tesz egy kis bejáratás, igy hát elmentem. A tóvárosi megállóhelyrõl többent jöttek, bár a legtöbb betért egybõl a kocsmába. Az edzõtáborhoz érve egybõl megpillantottam a gyönyürõ szobrot (vagy emlékmüvet) amin az összes olimpikonunk neve ott van, dátum szerinten. mint sportrajongo nagyon tetszett, gyors fotozkodás, és indultunk is. Nagyon szép színes itinert kaptunk (ki is tettem otthon) majd pár lépés után már a tóparton voltunk. Voltam már itt párszor, de soha nem volt idõ hogy körbesétáljuk. Kastély elõtt még volt egy ,,szerelemlakat,, vagy hogy mondják, nagyon szép volt, és persze a kastély is. utánna viszonylag erdõsebb rész következett, majd jött az ellenõrzõpont kb félútnál, ahol hagymás zsíros kenyérrel vártak. nagyon megkívántam, ugyhogy ettem is két szeletet. aki akart házi paprikakrémet is kérhetett hozzá, nagyon kedvesek voltak.  tovább indultam, pár utcával tovább már a cseke tó partján voltunk, ami megint csak nagyon szép. itt még soha nem voltam, de nagyon tetszett, az angolpark és minden nagyon szép volt. majd egy kapu, és az edzõtáborban találtam magam. megkaptam a kitûzõt és oklevelet, majd rohantam a vonatra.

Végülis 2 óra alatt jártam meg. 500 FT volt a nevezési díj, de színes térkép, a kitüzõ és  zsíros kenyér ezt mind vissza is hozta. Ami nem tetszett, hogy sem az ellenõrzõpontnál, sem a rajt/célnál nem volt egy csepp víz sem. és hát a hagymás kenyér után eléggé megszomjaztam. Ugy volt meghirdetve hogy lesz, de sehol nem volt. Erre legközelebb jobb lesz figyelni, hiába csak 10 km, szerintem kéne biztosítaniuk. De mint irtam, ezt leszámítva nagyon tetszett, nem gondoltam egy rövid városi túra ilyen jó lesz.

Túra éve: 2011
JakabTúra éve: 20112011.03.17 14:52:29
megnéz Jakab összes beszámolója

Tata IVV túra

A négynapos ünnep elsõ napján túrázni indultam a családdal és Mariannal. Tatán az edzõtábor elõl volt az indulás, a nevezési díj befizetése után, kaptunk egy színes térképet, a nevek felírásával nem bajlódtak. Elindultunk az általam már ismert és nagyon kedvelt Tatai Öreg tó felé. A jelzés végig a zöld pötty volt, könnyû volt követni. A fõúton áthaladva leértünk a tópartra, és a parti sétányon folytattuk utunkat. A 10 km-es táv nem ígérkezett fárasztónak, fõleg ilyen kellemes szép napos tavaszi idõben. A parti sétányon mentünk, csodálva szembõl a várat. A víz állása nagyon alacsony volt, homokos Riviérára emlékeztetett.

A vár: Vízi vár, melyet Luxemburgi Zsigmond király építtetett 1400 körül, majd Mátyás királyunk 1470 táján újjáépíttette, emelettel bõvítette. Tõle Corvin János örökölte meg, majd 1494-ben Ulászló királyé. A török egy rövid idõre elfoglalta, majd miután visszakerült magyar kézbe, korszerû véd mûnek lett megerõsítve. Olasz rendszerû bástyákkal, és a tó vízével elárasztott vizesárokkal védték. Kara Musztafa 1683ban Bécs felé vonultában felrobbantotta. 1727-ben Esterházy József országbíró vásárolta meg, és 1945-ig az Esterházy család tulajdona volt. Jelenleg múzeum mûködik benne.

A vár elõtt elhaladva a kastély elé érkeztük, innen már földes úton sétáltunk tovább a fák alatt.

A kastély: Fellner Jakab alkotása, klasszicizáló késõ barokk stílusban épült, nagyon szép angolpark veszi körül, mely több részletben van jelen a város életében. A kastélyhoz tartozó mûemlék épületegyüttes része a kocsiszín és istálló. Ennek megfelelõen lovasokkal is találkoztunk itt. A kastélyt Eszterházy Miklós 1762-ben kapta meg, róla tudjuk hogy mûvészet és pompa kedvelõ volt.

A kastély május 1-tõl 10-18 között látogatható, péntek, szombat, vasárnap és ünnepnapokon. Belépõdíj: 400 ft. Én már láttam, érdemes megnézni.

Továbbsétálva tehát a tó másik oldalán zöldövezetbe kerültünk, a parkot sok helyen átszelik patakok, a hátsó részén pedig az Átal-ér nevû szélesebb folyó ömlik a tóba. Végig kellemes romantikus sétaút vezet, ahol sok futóval is találkoztunk. Több futóversenyt is rendeznek a tó körül.

A várral szemben lévõ oldal végén volt az ellenõrzõpont, ahol friss óriási házikenyereket kentek meg lekvárral, zsírral, volt lila hagyma, házi paprikakrém, és szíves kínálat, vendéglátás. Kihagyhatatlan volt! A kenyereket szódavízzel lehetett öblíteni. Mi Mariannal és Csillával több kenyeret is befaltunk. Gondolom ennyi kalóriát nem is gyalogoltunk le. :-)

A Tatai kastély együttesnek egy kiskastély is része, ami copf stílusú kerti lak, sajnos ezt nem tudom pontosan melyik, de mivel a kiskastély parkjában vertek tábort 1946-ban az olimpiai sportolók, és itt alakult ki a legendás edzõtábor, feltételezem, hogy ott kell keresni. De még ne szaladjunk elõre.

Az etetõpont után visszaértünk a nyílt tópartra, még zárva voltak a halsütödék, de az emberek már mocorogtak, sétálgattak a tó körül mindenütt. Ismét átszeltük a fõutat letérve a tópartról, és az angolparkon át a Cseke tavat kerültük meg.

Angolpark  A romantika fénykorában a fõurak passzióból mûromokat építettek. Esterházy Ferenc is így tett, római fürdõt építtetett, az angolpark mûromjait  Charles Moreau építette fel. Az angolkert szentimentális jellegének hangsúlyozására török mecset is épült. A túra útvonala ide nem tért ki. Az angolpark is tele van forrásokkal, amik a Cseke tó vízét táplálják, és hatalmas platánokkal, különleges fákkal, cserjékkel.

A Cseke tó közepén pici hidakkal összekötött szigetecskék vannak,  horgászok veszik körbe, ez ugyanis halastó. Megkerülve a tavat, a mûromokhoz értünk, itt hiányzott a víz a kis árkokból, de azért így is romantikus.

Mindenütt borostyán fut az erdõben, a földön, a fákon, némi zöld színt kölcsönözve a tájnak. Hamarosan az edzõtábor hátsó kapujához értünk, és a táboron áthaladva értünk a célba, ahol emléklapot, és kitûzõt is kaptunk.

Az edzõtábor: 1948 óta itt van kialakítva az olimpiai edzõtábor. Azért alakították itt ki, mert Tata klímája hasonlított legjobban Londonéra.

Mi is megcsodáltuk a fõbejáratnál lévõ gömbszobrot, melyen az olimpikonok neve szerepel évek és sportágak szerint. Sajnos, ahogy növekszik az évszám, egyre kevesebb a név. Az utolsó olimpiákon már szinte csak a kajakosok neve szerepel. Nagyon megható és egyben felemelõ érzés volt olvasni!

Jó kis túra volt, Tatát pedig ajánlom kirándulás céljából is felkeresni.

Túra éve: 2009
andrew79Túra éve: 20092010.05.29 15:57:59
megnéz andrew79 összes beszámolója

Tata IVV túranap - 5 km - 2009. október 3.

Egy bakonyi rövid távú túra helyett költséghatékonysági okok miatt ezt választottuk. Vonattal kényelmesen megközelítettük Tóvároskert megállóhelyet, ahol sok túrázó szállt le, de csak egy idõsebb hölgy jött velünk a Baji úton az Olimpiai Központig.

A bejáratnál volt a rajt, az 5 km-es táv útvonala nagyon egyszerû volt, kétszer kellett megkerülni a Cseke-tavat, ellenõrzõpont nem volt. Egy kis kerülõvel értük el a tó szélét majd hamarosan a tó partján kezdtük meg a túrát. Régi malmok mellett haladtunk el, majd a tó K-i részén szép erdõs részen keresztül haladtunk (a terület egyébként az Angolkert TT), és értünk vissza ahhoz a ponthoz, ahonnan indultunk.

Laura úgy döntött, hogy ugyanabba az irányba menjünk még 1*, így ismét élvezhettük a tó szépségeit. Ekkor már több "hosszú" távon haladóval is találkoztunk. A célban kitûzõt kaptunk - mást nem is ígértek - 400 Ft-ért + IVV-pecsételést.

Az idõ jó volt, a tó környéke szép, a rendezés IVV-s.