Pest Megyei Piros - Pest Megye Turistája (teljesítménytúra)

Kiírások:2008 2009 2010 2010 2011 2012 2012 2012 2012 2012
 Túra éve: 2012
olahtamas-Túra éve: 20122012.06.05 13:17:17
megnéz olahtamas- összes beszámolója
Éppen azon gondolkodtam, hogy vasárnap merre menjek túrázni, netán tartsak egy pihenõnapot, amikor jött Anikó telefonja.

Csabit kellene kísérni, így hamar eldõlt, hogy merre menjek.

Mindjárt némi nehezítéssel kezdõdött a nap, mert a vonatról át kellett szállni vonatpótló buszokra, majd a vasútállomástól még személyautókkal vittek minket Apajpusztára, ahonnan indult a túra.

Mire a kezünkbe került az összes itiner, már 9:40-et mutatott az óra mutatója. Ezután még a mosdókat is felkerestük, így végül 9:50-kor léptünk a pusztába, ahol Lipák István a tõle szokásos lelkesedéssel és barátsággal mutatta az utat, merre kell indulni.

Kinéztem a pusztaságba, és mindjárt mondtam is Csabinak, hogy itt bizony nem sok árnyék várható, így fel is tettük a sapkákat, a napszúrás elkerülése végett.

Próbáltuk tartani a lépést a gyakorlottabb túrázókkal, ami hellyel közzel sikerült is, csak pár száz métert maradtunk le.

Az elsõ ellenõrzõpontra 8.2 km után érkeztünk, itt be is értük a többieket. Csak 5 percet idõztünk, és így ismét együtt indultunk a csapattal.

Menet közben beszélgettem Csabival és mondta, hogy eddig kb. 5 km volt a leghosszabb kirándulása, így ezt már bõven túlszárnyaltuk.

Az elkövetkezendõ 2.5 km-en még nagyjából tartottuk a tempót, aztán egy 2 perces szünetet kellett tartanunk, így a többiektõl már leszakadva folytattuk az utat.

Pontban 13 órakor értünk a következõ pontra, ahol inni kaptunk, és ez nagyon jól is esett, hiszen már 15 km-nél jártunk.

Épp telefonált Lipák István, hogy merre járunk, amikor érkeztünk erre a pontra, nagyon kedves volt tõle, hogy így figyelemmel kíséri az utolsó emberek sorsát.

Itt is csak 2 percet idõztünk, és már indultunk is, hiszen nem akartuk nagyon megvárakoztatni a pontõröket.

A református templomhoz érve épp olvasgattam az itinert, mert a piros sáv turistajelzés itt jobbra kanyarodott, amikor megláttam, hogy merrõl jönnek a túrázók, így megerõsítést nyert az itinerben olvasott 2008-as szöveg, mely szerint a Petõfi Múzeumban van az ellenõrzõpont.

Itt ért minket a meglepetés, hogy nem mi vagyunk az utolsók! Gyors telefon Anikóéknak és kiderült, hogy a Duna-parton vannak épp.

Röviden elmondtam, hogy merre kell keresni a pontot, és így hamar megtalálták õk is. Kocsma sajnos nem esett az utunkba, de a Petõfi Múzeumban volt víz és perec, így tudtunk enni és inni is.

A mosdónál kicsit vigyázni kellet az alacsony ajtó miatt, de egy régi parasztháznál ez megszokott dolog. Fél óra pihenés után végül Csabi is összeszedte magát, és elindultunk, hogy leküzdjük a maradék távot.

A többiek hamar elhúztak, hiszen nekik meg sem kottyant ez a 20 km, mi meg maradtunk a normál gyalogló tempónál. Egy büfénél meg is elõztük õket, mert mi nem álltunk meg, hanem birkóztunk a kilométerekkel.

Itt már Csabinak kezdett égni a talpa, de azért haladtunk rendíthetetlenül elõre, és a 24. kilométernél jártunk, amikor le kellett ülnie már pihenni. Itt csak 2 percre álltunk meg, de a többiek be is értek, és biztatásukra ismét nekiveselkedtünk a túrának.

Próbáltuk tartani velük a tempót de esélytelen volt, így hamarosan inkább leültünk egy kellemesen füves területen, hogy rendesen kipihenjük magunkat.

10 perc után ismét nekiveselkedtünk, de már csak sétáltunk és így értük el a 25.5 km-nél levõ ellenõrzõpontot pár perccel 4 óra elõtt.

Itt is kaptunk inni, majd tovább imitáltuk a túrázó mozdulatokat. Innentõl igazi küzdelem volt a vége, de a közelgõ vég valahogy megadta a kellõ motivációt.

Az Árpád-hídon még megkérdeztem valakit, hogy merre van a HÉV állomás, mert a mellékelt térképen nem volt számomra egyértelmû, és nem akartam egy métert sem hosszabbítani a túrán.

Végül 7 óra alatt végeztünk ezzel a 29 km-el. Nagy menet volt, és le a kalappal Csabi teljesítménye elõtt, mert neki ez volt az elsõ teljesítménytúrája.

lükepékTúra éve: 20122012.04.30 17:50:42
megnéz lükepék összes beszámolója

Csévharaszt-Ócsa

Családi szervezés miatt és hogy ne kelljen korán kelni, erre a nyúlfarknyi túravégi távra vállalkoztam. A kényelmes 11 órás rajtot elértük, még volt idõnk nézelõdni is, mire a rendezõ Lipák Pista befutott. A maroknyi túrázót hamar elindította, egy kis duma után 3 kisebb csoportban indult meg a tömeg (3+2+3 fõ :) Csévharaszt határába a pirosra. A 1:100.000 arányú térképet még szokni kell, már mindig azt hittem, hogy ez a szakasz is mindjárt véget ér, de csak kellett menni :) Az ellenõrzõpontnál ívesen kanyarodtam, nem kellett pecsételni, ám egy gyors kutyaitatást és szerelvényigazítást tartottam. Nemsokára elértünk a túra fénypontjára (szerintem), a borókásba.. Kicsit olyanok a borókák, mint az erdõben piknikezõ idõs dámák, akik elõkelõen napoznak egymástól tisztes távolságban. Itt-ott fenyõerdõ illatában lehetett fürödni, ez egy kicsit felejtette a homoktaposás kellemetlen oldalait. Hosszas homokos erdészeti út után lombos erdõbe fordultunk, és elõzetes terveim ellenére (a Testvériség gázvezetéknél megállunk, iszunk) itt álltunk meg, homokkiborítás céljából. A kutya azért hálás volt. Itt megelõzött egy spori, akit még sokat láttam egyenes szakaszokon párszáz méter távolságban. Azért jó volt tudni, hogy vannak körülöttem emberek, csak kb. egyforma a tempó. Nemsokára megelõzött Lipák úr, aki kocsiból szalagozott újra, az esõ kicsit elmosta már a szalagozást, amit elõzõleg kitett. Ebbõl látszik, hogy kb az egész túra autóval is járható volt. :) A gázvezetéknél telefon haza, mindenki jól szórakozik, és hát tulajdonképpen én is. :) Mellõztük a vadászházat, nemsoká kutya-mennyországba érkeztünk, egy kibetonozott itatómedence, feltételezem õzeknek, disznóknak. Itt ettünk is gyorsan, a kutya kicsit álldigált a vízben, kicsit ivott belõle. Itt egy szakaszon azt hittem, káprázik a szemem, vagy az ájulás környékez, sárga volt a fény. Arra tippeltem, hogy a homokot kavarta fel a szél, a célban konzultáltam másokkal is, volt, aki a pollenre tippelt. Késõbb is volt egy ilyen érzés. Mindenesetre viszonylag hamar elmúlt, nem kellett a homokimentõket hívni. :) Nemsokára meghallottam az M5 zúgását, sokáig haladtam mellett párszáz méter távolságban, nem volt üdító élmény. Az autópálya túloldalán hosszas egyenes szakaszok, az itinerben belengetett kutyák nem voltak sehol (persze mindenhol máshol voltak, de tény, hogy azért aránylag normálisan be voltak zárva). Egy aszfaltút elõtt az útközbeni egyetlen ep., vizet lehetett vételezni, jól esett. KIs aszfaltozás, azután kezdõdött a melegebb rész, eddig többé-kevésbé erdõ volt vagy fasor, itt leginkább szántó, némi szõlõvel. A kutya már a 25 cm-es lucerna árnyékába is megpróbált hûvöset keresni, közepes sikerrel. Az Ócsa széli pincéknek már nagyon örültem, bár kicsit korai volt, mert egy-két kanyarral több volt, mint gondoltam hirtelen. De végül azért eljött a cél is, pihentünk egy jót, befaltam a Balaton szelet szolgáltatást, a tájházban körbevonszolódtam kicsit lemerevedett izmokkal, amíg a család értem nem jött, de a templomra nem maradt energia. Szép nap volt, jó meleg, a túrából kihoztak minden jót. Köszönöm!

Frissítés: a sárga fényt, mint utólag megtudtam, az éppen égõ Bugacról jött füst okozhatta, ahol a boróka is égett, amit nem sokkal azelõtt itt csodáltam. :( Kár érte, remélem, valamennyire tud regenerálódni.

Túra éve: 2010
AtiTúra éve: 20102010.11.08 11:00:25
megnéz Ati összes beszámolója

Gyönyörû idõben egy nagyon jólszervezett túrán vehettünk részt. Ellátást minden ponton kaptunk, és alföldi túra ellenére volt sok látnivaló is: ócsai templom, bányatavak, Duna-Tisza csatorna, Duna a naplementében (annak, aki jól idõzített :)), no meg azok a borospincék is újdonságok voltak számomra. :)

Videós beszámoló a túráról itt: http://www.youtube.com/watch?v=d0iJr7Bw0JQ

biborTúra éve: 20102010.11.07 20:02:08
megnéz bibor összes beszámolója

PMP 55, Csévharaszt-Szigetcsép

Csévharaszt:  Szabó Józsi szorgosan osztja a nevlapot, mi pedig töltjük padon, a faragott fafejen, vagy éppen ölben. Kivárom a „nyolchuszat”   majd a múlt hétvégén is sokat látott piros nyomába eredek. 55 kilométer, 55 – ös rajtszám: nem tudom ez a számmisztika szempontjából szerencsés vagy sem, mindenesetre jól hangzik.

A falu szélén a 141 méter „magas" Halesznál az ismerõs szín balra invitál, az õsborókás északi részére. Ez a túra szebbik szakasza: körbevesznek a borókák, a fenyõk, a talpam alatt pedig süpped a homok. Ráérõsen megyek, fényképezgetek, néhány perc múlva kettesben maradok az erdõvel: mintha nem is tt-n lennék: ) A csendet az M5-ösön száguldó autók törik meg. Bõ 9 km után egy hétvégi háznál szerencsém, hogy nem bámészkodok nagyon és idõben észreveszem a sacc/kb 2 méter mély árkot.. Az álmodozós turistáknak biztos többet árt, mint az illetéktelen behajtóknak..

A túramozgalom füzetébõl kimásolt leírás így szól: „balra fordulunk és átmegyünk az M5-ös autópályán”. Csak lazán, fürgék elõnyben: )  Még egy darabig erdõ, aztán kifordulok az aszfaltra. A vasúti átjárónál frissítõpont. Retro ropi, szörpi és meglepõen sok ember - lassan felzárkózok a többi indulóhoz. Olyan jó meleg lett idõközben, hogy nekivetkõzök. Jön a nyár: ) Nád Béla mutatja az ócsai szõlõhegyet, oda fogunk felmászni. Nézem, nézem de nem akar dudorodni az a hegy : )

Szántóföld után gondosan mûvelt szõlõk és szalmatetõs pincék sorakoznak kétoldalt. A pincesoron folyik a munka, jönnek – mennek a helyiek. Az ócsai katolikus templom tornya egyre közelebb látszik, s jó hír, hogy a románkori templom még közelebb van: ) Bekukkantok oda is , majd a mellette levõ e.p.-ra. Pecsét, szamócalekváros- vajas kenyér. Ez a szamócalekvár sorozat bejött, vagy három túra óta mindig sikerül kifogni : ) Bubuék a lekvárkínálatot szélesebb körben tesztelik , én maradok a szamócánál. Még egy kenyér és usgyi. Bár ha tudtam volna milyen szakasz jön maradtam volna egy kicsit.. Az országúton kisétálok Ócsáról. A következõ 2-3 km röviden ennyi: hosszú, egyenes, aszfalt.

Közben egy autós megáll és kérdezi hova megyek, elvisznek. Szigetcsépre és gyalog kell mennem.. nyugtázzák, hogy biztos bolond vagyok s elhajtanak. Káposztaföldek veszik körbe az utat, meglepõen erõs szagot árasztva.. Letérés az erdõbe, a bejáratnál halomban áll a szemét. Pár száz méter után átszaladhatok az 5-ös úton. Aztán Híd túl messze van nyári kiadásban: egyenes földút csíkja a pusztában. Széles , tágas a tér.. ugrik be a Bikini- szám dallama. Szûk 3 km múlva mint a délibáb felcsillan a fehér- narancs bólya. A Duna- Tisza csatorna hídjánál két horgász, arrébb egy asztalnál lelkes kisfiú pecsétel, s kérdi : Milka vagy Boci? A nagy kérdést eldöntve magam mögött hagyom a pontot, ám a tájat nem: folytatódik a látványokban nem bõvelkedõ földesút. Alsóványnál a birkák gúnyosan bégetnek.. Petõfi, Petõfi mit nekem alföldeknek káposztaszagú birkása, cserháti lyánynak nincs erre maradása! :  )  Fák rejtenek el a melegben majd a Bugyi – Taksony csíkos betonútján lazítom a lábaim. Sóderbányáknál utolérem Joeyline-ékat, olyan szépen fogalmazza meg a PMP „ingerszegény” szakaszait. Közben a Délegyházi- tavakban gyönyörködhetünk. Házak mögött feketés – szürke füst, Dunavarsány széle. Felveszem ismét a megszokott lépéstempót,aztán  az Üdülõ- soron kicsit visszaveszek. Elágazásban balra felfestve, ám fentebb több sincs belõle. No nem baj, kis kunkorral vissza jobbra ahol van. Kocogósra veszem mert nem esik már jól a gyaloglás a monoton lapos terepen. Dunavarsányban a kicsinosított vasúti megállóban ellenõrzõpont. Banán, hámozatlanul. Két pohár szörppel lekísérem aztán folytatom lábkönnyítõs – stílusban. A vasúti keresztezõdés utáni kocsmából értetlenül szólnak : „ Hát ilyet még nem láttam! Ezeknek fizetnek hogy szaladjanak?!”  Aztán a nap legnagyobb „hegyét” látom meg, gyorsan le is fényképezem. Lovarda, benne két lóval akik a hátsó lábukra egyforma fehér zoknit húztak: ) 51-es úton bõ egy kilcsi, a forgalom elég erõs.. igyekszek gyorsan túllenni rajta, irány a Duna- part. A nap legnagyobb emelkedõje jön, fel kell kapaszkodni a hídra: )

Átsétálok Szigethalomra, ahol egy játszótéren van a pont. A srácok pecsételnek és várják a váltást. A piros pöttyön visszatérek a Duna- partra. A  naplemente- ceremónia elkezdõdik, színesedik az ég, hattyúk úsznak a Dunán, tükörképek ringatóznak a vízen, csupa romantika, talán csak a szúnyogok hiányoznak a képbõl. Sokára fogynak el a házak és  hamarabb mint gondolnám Szigetcsép szélsõ utcája fogad. A Barátság útja az igazi barátsághoz méltón hosszú. Még egy híd, még egy fogadalom, hogy nem csinálok több naplementés sablonképet. Utolér Rushboy akivel végre kellemes, egyforma tempóban mehetek a cél felé. Besötétedik, de közvilágítás van, nem kell lámpázni. 17 után pár perccel érünk be a népes célba. Tea, ropi, dekkolás a HÉV- síneken  8 óra 45 percnyi alföld után. A PMP-ból maradt úgy 140-150 km, remélem a hiányzó részeket  tt-ken járhatom majd be.. : )

pár kép  itt.

VagdalthúsTúra éve: 20102010.04.27 09:59:29
megnéz Vagdalthús összes beszámolója

Pest megye turistája - PMP50, Csévharaszt-Isaszeg

Elõször is kezdjük a logisztikával: kelés 3:20-kor, készülõdöm, indulás autóval Vácról Isaszegre. A Falumúzeum (jut eszembe: nem nevezik majd át városi múzeummá idõvel?) elõtt parkolok 5:10 körül, indulás gyalog a vasútállomásra, ami van olyan messze, hogy áldom az eszem és a felkelõképességem: nem a célból kell majd visszagyalogolnom oda. És nem akkor kell majd Pesten keresztül hazautaznom. Tehát, 5:46-os sebesvonattal irány a Keleti, a pályaudvaron nagy futás, épp felugrom a 7-es buszra, azzal Bp-Zugló vasútállomásig pár megálló, onnan Monor vonattal, majd jön a Lipák Pista-féle különbusz Csévharasztig. 16-an szállunk fel rá, majd a rajt elõtt a fõrendezõ már a leszállás pillanatában kézbe nyomja az itinert és a nevlapot, és már megint leszállítja és egységesíti a nevezési díjat. Hihetetlen ember :-)

A geocacing.hu-ról ismert l@zy barátommal rajtolunk, erõs iram a terv, 6-os átlagot célzok meg, de vele még azzal együtt is sokáig a 7-es tempó megy, hogy kitérünk az õsborókásba geoládázni. Erõs az agrárfaktor az útvonalon, nagyon tetszik, szórvány tanyák, birkák, és sok túrázó, több, mint 300-an neveztek minden távra összesen tudtommal. Péterinél érjük utol Bubut, Gudlukingot, elõtte még DJ Rushboy-jal és Marosi Attilával is összefutunk, cejas bélyegez a horgásztónál. Gyömrõig picit visszaesik a sebességünk 6,5-re, ekkor mondom a túratársnak, hogy én biztos nem tudom majd tartani a célig ezt, futni nem szeretnék, így menjen nyugodtan. A városban szét is válunk, s innentõl kazettát cserélek fejben: megyek, ahogy jólesik, aztán lesz ami lesz, a tempó már nem izgat, veszek egy sört, a célig úgyis kimegy, mostantól lassítok. Fõleg, hogy a 32 km-nyi alföldi etap után beállt lábak új kihívást kapnak: a netes kiírásban 0 méternyi szintemelkedés szerepelt, ami a valóságban 500 feletti, ezt gyakorlatilag az utolsó 20 km-en kaptuk, kezdetnek a Bajtemetés személyében. Új ismerõsökkel -bmalag és társai- megyünk innen a célig, egyre nehézkesebben, mondom is, a Kinizsire való felkészülés nem feltétlen jelenti azt, hogy minden edzõtúrán rekordot döntögetünk, bizony el is lehet fáradni és csoffadtan célba érkezni. Sikerül is, elõtte Lipák Pista telefonál, merre járunk, mert szeretne még személyesen gratulálni. Mindig rácsodálkozom a lelkességére :-) A túra vége az Isaszegi csata-emléktúrákról ismerõs, roppant hangulatos, kedves szakasz a történelmi emlékekkel. Az 52 km/520 m szintemelkedésû túrát 9:40 alatt sikerül teljesíteni, ugyan 6-os átlag alatt, de soha rosszabbat. A célban megtekintjük a Falumúzeumot, az ólomkatonás csatajelenet elképesztõ munka, és még zsíros kenyér is dukál, a nevdíj szeirntem még az étkezéseket sem fedezte, ha utána számolok, elvégre útközben nem is tudom, hány helyen volt csoki vagy narancs...

Remek túra volt, mind a tápiószeleiek, mind az isaszegiek túráit nagyon szeretem, a Pest megyei piros túramozgalomban pedig már célközelben járok...

Túra éve: 2009
VagdalthúsTúra éve: 20092009.06.30 09:38:14
megnéz Vagdalthús összes beszámolója
Pest megye turistája II.
Verõce-Kosd, 20 km

A vonat némileg késve jött Vácra, így kb. 8:42-kor szálltam le Verõcén. Meglepetésemre én voltam a teljesítménytúrázó közönség ezen a járaton.

Még ekkor is vacilláltam, 20 vagy 30 km legyen belõle, de az elképzelt verzió nagyon csábító volt: kb. 9 órás rajt, 18,7 km Kosdig, 19,2 a Pálma Presszóig, és a 12:56-os busszal haza. A rajtban mondtam is, hogy figyelek a jelzésváltásokra :-), de Járosi Laci lereagálta: csak a piroson. Mondom tudom, az útvonal minden pontját ismerem. Nagy arc, hiába, késõbb majdnem meg is bosszulta magát, igaz, nem az én hibámból.

Fülledt idõ volt, de kocogva indultam el, a Fenyves-hegyig már veszítettem a folyadékháztartásomból rendesen. Pár panorámakép dukált, meg amúgy is, a környék szép, és még a ködben-felhõben úszó Naszályt is látni. Innen megint lehetett zúzni lefelé, közben vaddisznók ugrottak szét, két irányba a jelzett útról. Õk nem neveztek ezek szerint. Szép lassan igen sûrû, rövid piros szalagok navigáltak, egy darabig tökéletesen a jelzésen. Aztán nézem az elágban, hogy kivezetnek a mûúton a 2-esre, tovább a sejcei kõbánya felé. Mi van? A nyil, a P- egyértelmûen balra le, a szalagok viszont ellenkezõ irányba. Hm. Elvileg lehet alkalmi terelés, ki tudja, miért, bár én dacolva azokkal, a piros sávon indultam el lefelé. Azért csak felhívtam Járosi Lacit: mik ezek a szalagok? Õ nem is tudja, de ha már ott van és zavaró, szedjem már le. Ezeket? Vagy száz darab, öt méterenként! Hû, azok nem a túra részei.

Katalinpusztáig szaladás, sikerül 65 perc alatt odaérnem, 8 km. Gyõri Peti mondja is: nemrég kezdték el kiszalagozni a ki tudja milyen eseményt, ezért is csodálkozott a fõrendezõ, hogy mirõl beszélek, eddig még nem szóltak.

Innen jön a kedvenc szakaszom: a kopjafa, ahol nem lehet nem fényképezni, és a tanösvény, továbbá az örök kedvenc Gyadai-rét. Itt, a libikókahíd után ismét elkezdek kocorászni, még nincs dagonya, de már van fûtés odafent, kemény a klíma. Várom az erdei szakaszt, meg is jön - a sárral együtt. Futás vége, tapicskolás, de hûvösben. De nem hosszú az ingovány szerencsére, gyúrtam én már komolyabb dagonyában is. A Török-rét után ismét lehet irammenetet produkálni, a cél a 3 órás teljesítés volt, ez pontosan be is jött egy huszáros hajrával: 2:59 a vége, a célban egy jó zsíroskenyér csalamádéval, ott találom még Jávor Zolit és Bubut, kérdezik, ugyanilyen tempóban tovább? Mondom, persze a Pálma Presszóig. Úgy indultam el, hogy esélyes a felnevezés 30-ra, de végül ez pont elég volt. Egy korsó és egy pohár komlószörpre volt idõ a buszig a remek mûintézményben, aztán már láttam a fellegeket. Hazaértem, gyors kutyaséta, majd leszakadt az ég. Remek túra hazai pályán, a végén remek döntéssel.

mz/xTúra éve: 20092009.06.29 14:00:04
megnéz mz/x összes beszámolója
Pest megyei piros 50
(A kiírásban szereplõ pontos táv: 49,3 km / 650 m)

A verõcei vasútállomástól a hasonló õrbottyáni építményig tartott a túra, s az útvonal változatosságára aztán igazán nem lehetett panaszunk: a Börzsöny déli szélét megcsípve Katalinpusztától kaptunk egy kis izelítõt a Cserhát nyugati végébõl is, majd a hegyek-dombok szép lassan eltûntek, s egy tipikus alföldi túra lett a vége. Maga a táj talán nem minden idõk legszebb teljesítménytúra útvonala, de itt nem is ez a lényeg, hanem az, hogy végiggyalogoljuk a majd 250 km hosszú Pest megyei piros jelzést, vagy most legalábbis annak az egy ötödét. Ugyanakkor azt sem mondhatnám, hogy az útvonal kifejezetten szûkölködik érdekességekben, mert a Fenyves hegyrõl a Dunára nyíló panoráma, a Gyadai tanösvény ártér feletti gerendaútja vagy éppen az ország legnagyobb piros jelzése mind-mind olyan érdekességek, amelyeket bármikor bárkinek nyugodtan merek ajánlani, hogy egy kirándulás során keresse fel!

A túra -jó értelemben véve- puritán volt: minden nagyon látványos külsõségtõl mentes, de ugyanakkor nagyon jól megszervezett, nem volt nagy felhajtás, de aminek ott kellett lennie, az ott is volt, méghozzá minden a helyén! Az itiner igényes, akárcsak a PMP igazolófüzet, a kettõ együtt pedig tökéletes útitársnak bizonyult, térképpel, leírással…szóval kifogástalan!

Talán csak útviszonyok nem voltak tökéletesek, az elõzõ napok kiadós esõzései ugyanis nem múltak el nyomtalanul, az út -fõleg a börzsönyi szakaszon- ragacsos is és csúszós is volt egyszerre. Ahogy kiértünk az erdõbõl, a kevésbé árnyékvédett helyekre, ott már az útak is jobban voltak, a gyadai réten például egészen kellemes, de aztán Kosd elõtt megint csúszka és ragacs… Utána már nem volt gond a végéig, s mivel a komolyabb esõt megúsztuk, a nap végére egészen jó lett már az út is!

Egy kifejezetten klassz kis túrán vagyunk túl, s szerintem mindenki egyet ért ezzel, aki részt vett rajta! Ha tehetem, én biztosan eljövök a jövõ évire is!

Táj/útvonal/feeling (szerintem): 4
(ahogy már utaltam rá, talán nem ez a világ legszebb teljesítménytúra-útvonala, de itt nem is ez a lényeg…)

Szervezés (szerintem): 5
(a szervezés abszolút okés, az ellenõrzõpontok ugyan néha nem teljesen ott voltak, ahova vártuk õket, hanem kicsit hamarabb vagy késõbb, de semmi gond nem volt ezzel sem)

Itiner/útleírás (szerintem): 5
(az itiner igényes és szép munka, a PMP igazolófüzettel együtt tökéletes kalauz, mondjuk ha lett volna olyan, aki csak az itinerrel navigál, az talán önmagában kevés lett volna…de én ilyet nem láttam)

Ellátás/szolgáltatás(szerintem): 5
(korrekt ellátást kaptunk, Kosdon választható (zsíros, margarinos, lekváros) kenyérrel, Csörögön nápolyi, több helyütt víz, a célban megint kaja)

kockaTúra éve: 20092009.06.28 17:46:01
megnéz kocka összes beszámolója
Péntek este 10 körül még mindig azon gondolkodtam, hogy mi legyen a másnapi program, akkor derült ki, hogy senki sem jön szombaton kéktúrázni. Gyorsan megnéztem, hogy mi van elérhetõ távolságban és a Pest Megye Turistája 50-es szakasza megtetszett.

- Hát helyenként akadt sár, de semmiképpen nem lehet pl egy bakonyi mikulás sárdagonyához hasonlítani :) A felétõl kezdve pedig majdnem csak nedves homokon mentünk. Ideális.
- A táv feléig csodaszép napsütésben volt részünk, utánna beborult és dörgött az ég, elõ is túrtam az esõkabátom, de egész nap csak pár csepp esett. Ennyiért igazából kár is esõkabátot vinni :)
- Kosdon volt enni-inni, meg azt hiszem még Csörögön és a célban is. Én inkáb a falvak gyümölcsfáit dézsmáltam.
- Nem a tipikus teljesítménytúra útvonal, sokan kérdezték is tõlem hogy kik vagyunk és hova megy ez a sok ember.
- Az utóbbi hét bõséges esõitõl minden nagyon zöld és szépek az erdõk mezõk. Csak persze kicsit sárosak helyenként. Különösen tetszett az útvonal Katalinpuszta és Kosd között.
- Végig a piros jelen kellett menni, ami azért egyszerû szabály és szallagozva is volt, ennek ellenére is néhányszor alaposan elvesztettük az útvonalat. Az esõktõl a bozót helyenként úgy benõtte a jeleket, hogy pár méterrõl se vettem észre.
- Állítólag jövõre Duna-akármi -> Ócsa útvonal lesz, és azt biztosan nem hagyom ki.

Köszi a szervezõknek!

Túra éve: 2008
moiwaTúra éve: 20082008.04.14 07:43:29
megnéz moiwa összes beszámolója
Pest megyei Piros 50

Kellemesen kipihenhettük a szálláson az elõzõ napi túra (Petõfi 70) fáradalmait és nyugodtan ébredve készülõdtünk össze a PMP túrára. A vasútállomásra K. Karcsin kívül velünk tartott J. Béla Pécsrõl. Mint kiderült, õ is ezt a duplázást nézte ki magának erre a hétvégére.

Kunszentmiklós-Tasson volt egy bõ 20 percünk a csatlakozásig. Az állomáson megint egy ismerõsbe bukkanunk (D. Zoli). Pár perccel érünk be hamarabb Dömsödre, mint a Pestrõl lefelé tartó szerelvény. Lipák István fõrendezõ személyesen üdvözölt minket, majd a pesti nagy csapattal kiegészülve felszálltunk a különbuszra, ami Apajpusztára vitt minket. Még a buszon megkaptuk a nevezési lapot és az igazolófüzetet. A rajthelyet elérve gyorsított menetben lehetett indulni és megvásárolható volt a PMP mozgalom roppant igényes igazolófüzete is.

Nagyon régen láttam ennyi ismerõst. Pedig összesen "csak" 110 körüli létszám indult a túrán. Végül Ebolával, C. Bélával és J. Bélával együtt indultunk el. A túramozgalom érintési pontjain kívül a többi ellenõrzõhely kilétét teljes homály fedte, követni kellett pontosan az útvonalat, aztán valahol "belebotlottunk" egy érintési pontba vagy egy etetõpontba. Az Aranyszarvason már megismert módszer szerint az elsõ ponton kapott csokipapírért cserébe járt a következõ ponton a narancs.

A Ráckeve elõtti szakasz számomra teljesen ismeretlen volt és kellemesen csalódtam benne. A Dömsödi-csatorna, valamint Dömsödtõl Ráckevéig a Duna-parti nyaralók mellett vezetõ szakasz nagyon hangulatos helyeken vezetett. A virágzó fák, a zöldellõ virágos rétek már a hamisítatlan tavaszt idézték. Dömsödön a Petõfi Múzeum elõtt volt a minitáv célja, nagyon szép környezetben. Ez a hétvége tényleg Petõfirõl szólt :-)

Marika és a vele tartó srác hihetetlen iramot diktáltak, nem mintha az lett volna a cél, hogy beérjük õket, de nagyon meglepõdtünk ezen.

Ráckevén az állomáson újabb ismerõsök, Lipák Pistával immáron sokadszor találkozunk és a sokadik csokinkat vesszük el. Itt csapódik hozzánk sétáLós bácsi, aki most tényleg inkább sétált ;-) A csepel-szigeti szakaszt vele kiegészülve tesszük meg. Felmerül egy szép álomhatár képe, Ebola szeretne 8 órán belül teljesíteni. Nem vagyok semminek elrontója, ám legyen. Beszélgetünk, peregnek a kilóméterek. Még a gát sem olyan monoton.

A Szigetcsép elõtti kurfli elsõ ránézésre értelmetlennek tûnik, de a Vízmûnél vár egy "titkos pont", valamint az utána következõ rész sem utolsó, mármint ami a szépségét illeti. A 8 órás terv kényelmesen megvan, még sikerül "megsimogatni" a 3/4 4-es HÉV-et is, de hagyjuk elmenni.

Köszönet Lipák Pistának és csapatának a túráért!