Tisza-tó kerékpáros /Kisköre/EuroVelo

Túra éve: 2008
efemmTúra éve: 20082008.06.19 19:55:26
megnéz efemm összes beszámolója
(Levélben érkezett rendezõi beszámoló.)

TUTI teljesítménytúrák a Tisza-tónál 2008. június 14-15-én

Elõször lett megrendezve a TUTI Egyesület által a hagyományteremtõnek számító programsorozat Abádszalók és Kisköre rajthelyekkel 130 km, 64 km, 51 km-es, valamint 60 km-es távokon.

Az elsõ nap 23 fõ indult. A legnagyobb érdeklõdés az 51 km-es kombinált túrán volt. 15 fõ tekert az Abádszalók – Kisköre – Poroszló kerékpárúton, hogy utána kompra szálljon és megtekintse az ott kialakított vizi tanösvényt, majd áthajózzon Tiszafüredre. Rengeteg vízimadarat láthattunk, és szakszerû vezetésben volt részünk a komp személyzete által. A tó vize helyenként csak 1,20 cam és a mi hajónk merülése 60 cm volt. A tó keletkezésénél nem szedték ki a tuskókat, amik idõközben megkövesedtek. Néhány a víz felszíne felett is látszik, mely kedvenc pihenõhelye a madaraknak, de néhány a víz alatt rejtõzködik. Sikerült is egyet megtalálni, de egy kis súlypontáthelyezéssel lebillentettük a hajót róla. Ez nem volt elõre tervezett program. Sok tavirózsa között érkeztünk meg a túloldalra, ahonnan egy másik komppal jutottunk a Tisza folyó túloldalára a Szabics kikötõbe. Onnan már jó tempóban érkeztünk meg a gáton kiépített kerékpárúton az abádszalóki Füzes Kempingbe, a túra céljába. Itt adtuk át az egri csoportnak azt a vándorserleget, amit az egyesület ajánlott fel a legtöbb indulót mozgósító szervezetnek. Akinek szállása volt a kempingben az térítésmentesen használhatta a termálvizes uszodát is. Természetesen a tó is várta az érdeklõdõket. Aznap volt a Tisz-tó abádszalóki évadnyitó rendezvénye, melyen az idõsebbeknek és a fiatalabbaknak is szólt a zene. A programot tûzijáték zárta.

Másnap a kikörei Szabadvizi Kempingbõl 15 fõ indult el Szén József polgármester úr kedves szavai után Pócs József kiskörei világjáró kerekes vezetésével – aki Ázsiát is bejárta biciklivel - indult el a túra. Jó hangulatban, a Tisza gátján lévõ kerékpárúton jutott el a csapat a Tiszasülynél lévõ kompig. Innen kisforgalmú országúton lehetett eljutni Abádszalókra. Onnan a Tisza gátján vezet az út újra Kiskörére. A két település között kerékpárutat – jelenleg - autók is használják. Fõleg horgászok és jacht tulajdonosok, akik közlekednek rajta. A vízlépcsõ gátján áthaladva az éppen ebédelõ vízimadarak ügyességében gyönyörködhettünk. Mindenki teljesítette a távot idõben. A legtöbb kerékpárost mozgósító csapat a Tiszafüredi „ Tiszatavi Tekerõk „ voltak, és így õk vihették haza a vándorserleget. Többen közülük az elõzõ napon is részt vettek a programon.

Mindkét napon a résztvevõk a meghirdetett üdítõkön, gyümölcsön kívül emléklapot vehettek át. Mindenki, - a Tisza-tavat bemutató részletes térképet vihetett haza sok információval a további lehetõségekrõl. Többen jelezték, hogy idén még visszatérnek ide. Az elsõ rendezés nehézségeit leszámítva sikeresen és szerencsésen lezajlottak a programok. Ideális kerékpáros idõ volt. Nem kaptunk esõt, nem fújt mindig szembe a szél, nem volt túl meleg.

A rendezõk köszönetet mondanak Szabó Istvánnak és segítõinek az abádszalóki Füzes Kempingben, ahol nagyban hozzájárultak a program sikeres lebonyolításához. Köszönjük a kiskörei segítõk munkáját is, ahol a kedvességükkel megalapozták a jó hangulatot a résztvevõk között.. Legfõképpen pedig köszönjük a résztvevõknek a nagyon emberi hozzáállásukat a túrához. Nagyon jólesett nekünk, hogy a néhány óra alatt - míg tekertünk - kitûnõ közösség alakult ki. Programokról tájékoztattuk és hívtuk meg egymást. Nehéz volt elbúcsúzni. Többekkel még remélhetõleg idén nyáron találkozunk a Bodrog-parti Bringa-Partyn augusztus 17-20-ig, vagy a szlovák túrakerékpárosok jubileumi találkozóján augusztus 28 – 31 között Komarno-ban.

Jövõre június 20 – 21-én tervezzük a teljesítménytúrákat megrendezni hasonlóan az idei programhoz. A hibákat javítjuk, és több meglepetés programot is tervezünk.
További információk és képek az egyesület honlapján találhatók. (www.tutiklub.extra.hu)

Várunk mindenkit a további rendezvényeinkre!