Pünkösdi Orchidea

Túra éve: 2012
karilTúra éve: 20122012.06.12 20:02:48
megnéz karil összes beszámolója

Egyesületünk ez évben elõször vett rész a Gyalogtúrázók Országos Találkozóján, mely ez évben Gyenesdiáson került megrendezésre. Nem volt könnyû választani a számtalan érdekesnek ígérkezõ program közül, végül a Pünkösdi Orchidea Teljesítménytúrát, s a Szent György-hegyet bemutató Értékek és szépségek vezetett gyalogtúrát választottuk.

25-én érkeztünk. A regisztráció és az üdvözlõcsomagok átvétele után részt vettünk az ünnepélyes megnyitón, ahol üdvözölte a résztvevõket Gál Lajos, Gyenesdiás polgármestere, Garancsi István sz MTSZ új elnöke, Dr Simkó Gabriella, valamint Varga László a Bakonyerdõ Zrt vezérigazgatója is. Szlovák természetjárók is jelen voltak a rendezvényen. Kerestem ismerõs arcokat, de egyedül Horváth Zoltánnal üdvözölhettük egymást. Mint közben megtudtam, kb 500 természetjáró regisztrált az Országos találkozóra, 17 megye képviseletében. Somogyból egyedül a mi egyesületünk képviselte magát.

26-án a Pünkösdi Orchidea teljesítménytúra 20 km-es távjára neveztünk. Az útvonal ismerõs volt, nagyobb részt a Lepke 25 teljesítménytúra útvonalán haladt. De más a táj áprilisban és más Pünkösdkor. Akkor a kankalin virágzik, most az orchideát és az árvalányhajat csodálhattuk meg. Induláskor sajnálkoztam, hogy kimarad a kutyatemetõ, de láss csodát: bónusz ajándékként megkaptuk azt is. Kissé elbámészkodtunk, s a Berzsenyi kilátó elõtt továbbmentünk mint kellett volna. Rögtön belém nyilallt, hogy néhány évvel ezelõtt túratársaink is itt maradtak el a csapattól, nem vették észre, hogy a jelzés bevezet az erdõbe, s egy ösvényen halad tovább. Akkor telefonos segítséget vettünk igénybe, most visszagyalogoltunk.

11 ellenõrzõ pont volt, a pontõrök segítõkészek, s az ellátás is magas színvonalú.

15 órakor értünk célba. Átvettük kitûzõnket és az emléklapot. Kellemes túra volt. Köszönet a rendezésért a Forrásvíz Természetbarát Egyesületnek!