túra éve: 2017
Kevély körüli kevergés / Kevély alatti bolyongásTúra éve: 20172017.09.09 16:28:19

Bolyongás: Az Ösvènytaposók szuper szervezését kiemelném, szépen jelölt útvonal , szalagozas, ellátmány, sok kedves szó.Kèt kis gyerekkel vettünk részt a túrán, valahogy a 11-ből 15 km lett, pedig el sem tévedtünk, de volt hivatalosan utvonalmodositas, szépen kitablazva. Az egri várnál èpp rendezvèny volt, színtidő gyakorlatilag nem volt, így ott sokat elidoztunk. Sok volt a repülőgép zaj, az zavart, de volt sok érdekes, szép rész a túrán. A turatarsak udvariasak, kedvesek voltak. Kellemes hangulatú túra volt, köszönjük.

Fürkész/Csillagváró/Éji vadász / 7 Mérföldes tekergésTúra éve: 20172017.06.25 14:52:21

Fürkész Szent Iván éjjelén 12- rejtvényfejtős

Nagy volt még a meleg , amikor elrajtoltunk a bodakji Csillag cukrászdától 18 órakor, de ez volt az első éjszakai túránk, nem tudtam a gyerekek (8 és 6) hogy bírják majd. Regisztráltunk, megkaptuk a 2016-os őszi itinert (ez meglepett, de gondoltam ha már kinyomtatták ne vesszen kárba) és hajrá. Megérte felmászni a Kálváriára, mert a gyönyörű kilátás kárpótolt a melegért, no meg persze begyűjtöttük az első megoldást. Kicsit tanakodtunk, hogy merre menjünk a Kesellőhöz, mert az előttünk lévő túrázók más irányba mentek, de végül a szöveges leírást követtük. (a térkép sajnos nehezen látható volt, de lefotóztam a Károly kilátónál a színes térképet és azt is nyomon követtük) Amikor beértünk az erdőbe a meleg is elviselhetőbb volt. A Károlyi kilátótól mesés a táj, onnan egyszemélyes kis sziklás ösvényen ereszkedbe a Varjúvárhoz jutottunk. Azt hittük, hogy ez egy vármaradvány de egy sima ház. Mindenhol sikerült gyorsan megtalálni a rejtvény megoldásait. A varjúvári tűzcsapon de jó lett volna egy ivócsap...kitikkadtunk...a Gaja szurdok gyönyörű..bár mindenhol látszott, hogy nagy a szárazság...A frissítőponton nagyon kedves volt a pontőr, felírta a számunkat , balaton szelettel és málna ill. levendulaszörppel kínált.

Feltötlöttük a palackunkat vízzel és megcsodáltuk ezt a Gaja-pataki pihenőhelyet, nagyon profi, játszótér, tó, phenőhelyek. Innen már gyorsan szürkült, a halomsíroknál, az Alba régia forrásnál már elemlámpáztunk, szent jános bogarak fénye világította utunkat, őket felváltotta a villámlás, nyakunkon volt a vihar. A földből sütött a meleg, a madarak is elhallkultak...egy süni engedte hogy megsimogassuk...és az utolsó pillanatban értünk be a célba, a cukrászdában beváltottuk a sütijegyünket, és elkezdett esni az eső...végül 13,6 km-t mentünk, a gyerekek nagyon élvezték 4,5 órás lett a túra, izgalmas, rejtvényfejtős, állatos...Snoopy-s kitűzővel, emléklappal irány haza...sajnos az eső nem jött velünk...éjfél volt mire ágybakerültünk..ha ez tényeg utolsó rendezés volt, akkor nagyon sajánlom...ötletes túra, szép környezet, mesélt a természet, daloltak a madarak...Szent Iván éji csoda

Pinceszer/Vincézés - PincézésTúra éve: 20172017.06.05 14:29:18

Fürkész 7 túra

Előző délutáni eső kicsit hűtötte az időjárást, de nem akartam a gyerekekt nagy melegnek kitenni, így már 8:30-kor elrajtoltunk a csákberényi Művelődési Háztól. A falu végén lévő Vadászati Múzeum vasárnap, ünnepnap zárva , igy csak kívülről tudtuk megnézni. Ezt nagyon sajnáltam. Megcsodáltuk a kiállított boksát és rátértünk a Panoráma tanösvényre. Szép csendes, fényképezős túra volt, felfelé. Az előző napi eső előcsalta a föld, virágok illatát. Az ellenőző pontig nem is találkoztunk senkivel, a kislányok kdeves voltak és Balaton szelettel kínáltak,  megcsodáltuk a kilátást is...és nemsokára viusszafelé kanyarodott a tanösvény...fordultunk vissza. A visszaúton volt idő molyolásra, sziklamászásra, a bükkök, gyertyánok megcsodálására is. Szintidő nincs, igy igazi fürkészkedésre is van lehetőség. A tanösvény visszajut a Múzeumhoz, ott pedig egy kis séta a MűvHáz a célig. A célban zsíroskenyér, bodzaszörp, többféle jelvény és egy bélyegzős lap. (itt talán rányomtatnám, hogy emléklap, ha már nem névreszóló, akkor is)

A nevezési díjat találtam húzósnak találtam, de szép hangulatú, rövid, könnyű túra, kisgyerekkel ideális és a környezet igazi erdei mesebirodalom.

Pilis 50/35/16Túra éve: 20172017.05.20 16:27:43

Pilis Családi 5

Már nagyon rég kinéztem a Dera-szurdokot magamnak...most volt itt az alkalom, a gyerekek is lelkesedtek, az idő pedig remek volt. Más elfoglaltság miatt csak 11 után indultunk, a pontőr írtó kedves volt, jó fej , igazi "reklámarca" lehetne a turázásnak. A szurdok maga gyönyörű, fahidak, csobogás, fák, avar, hamar felsétáltunk a kulcsos-házhoz, ott már meg is kaptuk az oklevelet és a jelvényt  (a jelvény is nagyon esztétikus). A rendezőség levest, sört, zsíroskenyeret kínált, de nem ettük el a nagy túrázók elöl (35, 50 km után van csak rá szükség igazán ). Megettük a saját szendónkat ebéd gyanánt és elindultunk lefelé , kicsit csalinkáztunk a gerincen is, fotóztunk, megnééztük a kilátást majd vissza a szurdokba, igy egy kicsit kitolva ezt a remek környezetben zajló sétát. Minden kisgyerekesnek ajánlom ...itt nem lehet unatkozni, lehet vizezni, sarazni, fahidakon szaladgálni, ásványokat keresgélni...nagyon szép környék. Visszafelé még a jófej pontőrrel váltottunk pár kedves szót...meg is jegyezték a gyerekek, hogy lehet hogy ez a bácsi idegen és mégis ilyen kedves....hát így (y)

Gróf Sándor Móric EmléktúraTúra éve: 20172017.05.13 14:18:24

Gróf Sándor Móric Emléktúra "S"

Készültünk nagyon, hiszen Bajna itt van egy köpésre, számtalanszor áthajtottunk már rajta , de még soha nem álltunk meg ott...pedig lassan 40 éve itt van az orrom előtt...Aggódtam a terep miatt, mert egész du és este esett nálunk, így itt is nagy sárra számítottam. A rossz idő és más elfoglaltság miatt a gyerekekkel (5,5 és 8) az S-es távot céloztuk meg. Nálunk sütött a nap , így reménykedtem a jó időben, de sajnos hamvába haltak..mármint a reményeim...amint kiszállítunk az autóból esni kezdett és így a túra első 45 percében esőkabátban, zuhogó esőben sétáltunk. Az első ep-on egy kódot kellett felírni. Kiértünk a lakott részről és a második ellenőrző ponton már szép idő volt...mindenhol sáros, cupogós volt viszont a terep. A pontellenőrök kedvesek, a müzliszelet finom. Elindultunk visszafelé a kastély felé, már nem a lakott részen  és pár paci is megörvendeztett minket, nagyon barátságosak voltak, az egyik némi simire is hajlandó volt...aztán újra lakott rész és már be is értünk a célba....sajnos kevés az erdős rész ezen a távon, de hát nagyon rövid is, mire kiérnél a lakott területről , már fordulsz is vissza. Esőben, sárban viszont pont elég volt...közben Sándor Móric gróf, az ördöglovas életének történeteivel szórakoztattam a gyerekeket...pikkpakk véget is ért a séta...1,5 óra volt

A szervezők aranyosak, az itiner jó, a szalagozás is. Oklevél és jelvény várt minket a célban és újra eső...napos időben is visszajönnénk...a kastély gyönyörű..bízom benne, hogy gondoskodó kezek belül is újjá varázsolják..érdemes lenne.

VérteskozmaTúra éve: 20172017.05.01 14:40:25

Vèrteskozma 10

Kèt gyerekkel vágtunk neki a túrának (5,5 ill.8 èvesek)

A regizès kicsit hosszúra nyúlt ès a szervezők közül senki nem irányította a tömeget, így kicsiny kaotikus volt a pénztárnál is sorbanállás, meg a túraindításnál is, de kb 0,5 óra után el tudtunk indulni. A túra gyönyörű útvonalon megy,pont jó elosztásúak a pecsètelők. Jó volt a szalagozas , a térkép is. A gyerekek is bírták, a színtidőbe itt belefér a fotózás, játék, több pihenő is. A végén vajas, zsíros, lekváros kenyér,emléklap, kitűző várt. Összessègèben szuper gyerekes túra, köszönet a szervezőknek. A meggylekvár egy gasztronómiai csoda.

ui: egy ismerősöm a 30 km-es túrán vett részt, mire beértek már alig volt étel és ami fő nem volt jelvény :-(

GerecseTúra éve: 20172017.04.30 18:02:14

Gerecse 10

Két kisgyerekkel vágtunk neki a túrának (5,5 éves ill. 8 éves), kellemes volt az időjárás. A fiúk tavaly is megjárták, és bizony sokat kellett várniuk az indításra, igy idén nagyon örültünk, hogy csak online lehet nevezni. Már feburárban elintéztem a nevezést. Az indulást elég későre,  10 órára terveztük, hogy ha lesz tömeg, akkor minél jobban elkerüljük.Az indítás pikkpakk ment, négyünknek sem volt több 5 másodpercnél. Elindultunk a túrán, a városi rész a legkisebbnek nem annyira jött be, de amikor elértünk a János-forráshoz, onnantól kellemes erdei környezetben mendegéltünk. Kedves hangulatban, sokan, de nem tömegben róttuk a km-eket. Az ellátás jó volt, bár a János.forránál egy fiatal pár majdnem nem pecsételtetett mert nem vették észre az asztalt a két hölggyel, de visszafordítottuk őket. Jó volt a táblázás, bár nem volt szükség se térképre , csak mentünk a tömeggel. A második pecsételőhelyig elég meredek volt a terep, de bírtuk, a gyerekek gyakran előrefutottak és bevártak. A Turulnál már csak 1 óránk volt a szintidőből, és onnan még majdnem 40 perc volt mire leértünk, így kicsit sietnünk kellett.

Kicsit kevésnek találom a 12,8 km-hez a 4 óra szintidőt, ezt lehetne növelni, mert sem nézelődésre, sem játékra, sem nagyobb pihire nem futotta.

A célnál sem kellett várni. Az ellátmány is jó volt. Jövőre újra megyünk. Sokkal emberbarátibb volt idén, sokkal kevesebb résztvevővel.