túra éve: 2009
@Éves túraösszesítőTúra éve: 20092009.12.24 09:31:48
-2009es évem-

Egész jó volt teljesítménytúrázás terén ez az év is, bár a bûvös 2000 km most is csak egy kicsin múlt. Így év végén visszatekinteni mindig jó, mert rengeteg élmény elõjön, ami a sok túra miatt év közben egybemosódik.

Kerékpáros teljesítménytúrák: 3 db
-Királyrét 50K
-Ipolymente 95K
-Pest határán (60km)

Kombinált teljesítménytúrák: 1db
-Vitézlõ Kombinált (kenu+gyaloglás)

És akkor a számon tartott túrák:

Gyalogos teljesítménytúrák száma: 50 db

Megtett táv: 1954,303 km
Megmászott szint: 58241 m

Átlagtáv: kb. 39 km
Átlagszint: kb. 1165 m

Leghosszabb: Rockenbauer Pál emlékúton a Zalában
Legrövidebb: Halmi 12

Legszintesebb (km/m): Börzsönyi vulkántúra (Breuer László emléktúra)
Legalacsonyabb (km/m): Tápióbicskei Csata 22; Mályvád 55

Duplázások: 7 db
Triplikátok: 2 db

És hagy emeljek ki pár túrát a sok közül:

LeFaGYSz 57 Mátra - Néhány emlékkép van csupán elõttem, de mindegyik NAGYON HAVAS és küzdelmes
Tavaszi Hadjárat 45 - A katonasíroknál összeverõdött társaság és a meglepetés reggeli kellemes emlékeket hagyott bennem
Bükki források 50 - az idõjárás változékony volt, és varázslatossá tette az amúgy is szép helyeken vezetõ útvonalat Számomra az év No 1. túrája
Rockenbauer Pál emlékúton a Zalában - 130 km, meleg, böglyök+szúnyogok, és fárasztó hazaút
Haláp 30 - Meglepõen jól eltalált útvonal, a tavalyi ukk kisjubileumi túrához képest
Tortúra 65 - az éjszakai "csillagok háborúja" + a fagyos szél is megmarad bennem egy idõre

Miközben írom a listát kicsit elbizonytalanodok. Nézegetem a tavaly készített képeket, próbálom átgondolni melyik túrán mi történt velem, és milyen is volt a célba érkezés. És mindegyiket felírnám ide elõbb vagy utóbb, úgyhogy itt abba is hagynám...

túra éve: 2008
Internationale 3-Tage-Wanderung in MödlingTúra éve: 20082008.08.25 14:10:52
Int. Dreitage Wanderung Mödling im Wienerwald

0. NAP

Csütörtök reggel van. Lassan pakolni kéne, mert 2 óra múlva itt lesz Ati928 és Eri, hogy nekivágjunk egy igen hosszú hétvégének. 7 órakor már pakoljuk is a csomagjaimat a kocsiba, és indulunk Mödlingbe. 11-12 körül érkezhetünk, és az iskola megtalálása után a rendezõk felkutatásába kezdünk. A tantermi szállás helyett mi a sátrazást választjuk, ami mint kiderül a helyi gyereksereg rovására, a játszótéren lett kijelölve. Elõször is autóval elvittek minket a táborhelyre (egy háztömbre az iskolától), majd elmagyarázták mind 3-unknak külön-külön (ez elég vicces volt), hogy hol tudunk ki-be járni, és hogy ne aggódjunk, a játszótér nekünk van fent tartva a hétvégére. Sátorállítás után elindultunk nevezni, majd a környéket felfedezni. 17 órára elballagtunk a megnyitóra, de sokat nem fogtunk fel belõle az utazás fáradalmai miatt, így inkább csak pihentünk, és hallgattuk a zenekart.

1. NAP

Reggel borús, de kellemes idõjárásra ébredtünk, a beígért esõ még nem érkezett meg. Ez a túra nap nem volt túl látványos, inkább csak bemelegítés a hétvégére. Kicsit bosszankodtunk is, hogy annyi szép kastély, és várrom mellett megy el, és egyiket sem veszi célba (vagy azt az egyet, amit igen az zárva volt), de a harmadik napon kiderült a turpisság. A napot az uszodában fejeztük be, ahol sikerült átvészelni a monszunszerû esõt és száraz lábbal visszatérni a sátrakhoz. A nagy szél miatt most nem tudtunk a szabadban fõzni, így behúzódtunk az iskolába (ahol figyelmeztetõ táblák tiltották a tûzrakást és dohányzást). Kellemesen meg is fõztünk mindent, amikor jött (talán) a gondnok, akinek az irodája elé sikerült felállítanunk ideiglenes konyhánkat, és szúrós szemmel ismételte, hogy "nichts gut", de éppen befejeztük a fõzést, így bevonult az irodájába. Vissza a játszótérre (=sátorhely), majd elpakolás, és az utolsó pillanatban rákezdett a tomboló vihar. Egész este dörgött, villámlott és szakadatlanul esett. Az én sátram jól tûrte a megpróbáltatást, de Attiék nem voltak ilyen szerencsések, mert beáztak egy kicsit.

2. NAP

A leghosszabb túranapra sikerült a legkevesebb felszereléssel elindulni. Az esõ miatt Attiék a fényképezõgépeket hagyták a szálláson, a pénteki nemzeti ünnep miatt (semmi nem volt nyitva elõzõ nap) meg az élelmet hagytuk ott a boltokban, és az itthonról hozott müzlikkel, és édességekkel vágtunk neki az útnak. Az esõ azonnal elállt, ahogy elindultunk a rajtból, és sarat is csak mutatóban láttunk a nap folyamán. Sokáig nem sikerült boltot találni, amikor is Gadenben siker koronázta érdeklõdésünket, és bár 2 km-es kitérõbe került, de lett egy nyitva lévõ Billa. Mödlingbe visszatérve elmentünk egy nyitva lévõ bolt mellett, hogy majd beugrunk az uszodába menet, de annyira elúsztunk az idõvel, hogy ezen a napon sem sikerült feltölteni a készleteket, és vasárnap sem volt erre remény, a boltok szigorú nyitva tartása (vagy inkább zárva tartása) miatt. Természetesen ezen a napon is kihasználtuk az ingyenes uszodai belépõt.

3. Nap

Végre tiszta idõben vágunk neki az egyik legszebb túranapnak 14-fokban. A délelõtt sem lesz melegebb, nagyon lassan melegszik az idõ, de most útba ejtjük az összes látnivalót, amit csak kerülgettünk az elsõ napon. Legnagyobb élmény talán a vadaspark volt, ahol szabadon garázdálkodnak az állatok, és szerencsére mi is belebotlottunk egy kb. 15-fõs vaddisznócsordába. Eleinte kicsit megijedtünk tõlük, de látva, hogy nem zavartatják magukat és hozzászoktak a látogatókhoz, akár 2-3 méterre is meg lehetett õket közelíteni. Délre az idõjárás is összeszedte magát és kellemes hõség lett a reggeli "fagyból". A túra végén belebotlottunk egy ünnepségbe (?), így az utolsó lejtõhöz a lent játszott keringõ adta az alaphangot. Még a szokásos "városnézés" után beérkeztünk a célba, ahol gratuláció közepette átadták a 3-nap díjazását. Hazafelé nem siettük el a dolgokat. Szépen összepakoltunk, elmentünk még utoljára az uszodába, megnéztük a Városi Múzeumot (szintén ingyenes az itinerrel). Majd este 11-re haza is értem.

Váci Csata /Lakóterületi SE Vízparti kerékpártúrákTúra éve: 20082008.05.31 15:19:54
Lakóterületi SE Vízparti Ötvenes

Sikerült Vácra leérni 8:20 körül, de nem sok kerékpárost láttam a rajt/cél helyszínén. Sajnos ez a hatalmas létszám késõbb sem növekedet meg nagyon, Így 9-kor öten vártunk a rajtra Zebegény felé (50km)fordulva és hárman Göd irányába (15 km). A rajt után együtt haladt a mezõny az elsõ bemelegítõ kilométereken, de gyorsan szétszakadtunk és 5-en 4csoportba rendezõdtünk. Nekem volt szerencsém nem egyedül tekerni, így nem kellett végig küzdenem a szembeszéllel néha kihasználhattam a szélárnyékot. Persze a verseny végig kerékpárúton halad, kivéve verõcén. Itt találkoztam egy autóssal, aki nem mérte fel jól a sebességemet és majdnem rám kanyarodott. A szökevényt próbáltuk utolérni, de tempója halálos volt (elõbb ért a fordítópontra, mint az ottani rendezõ, aki velünk együtt indult autóval). Mi ketten, a mezõny végig tartottuk egyenletes tempónkat, és haladtunk kilométerrõl kilométerre. Zebegénytõl visszafelé integethetünk a hátsó traktusnak, hiszen visszafele már az ismerõs úton tekertünk vissza Vácra. Ennek ellenére Vác elõtt sikerült túl mennünk a kerékpárúton, és egy kisebb köves ösvényen keresztül vágva találtuk meg újra. Itt leset küzdõtársam lánca, ezért szépen bevártam, nehogy ezen múljon, hogy ki lesz a 2. és a 3. Miután utolért, sikerült tempót váltanom, és újra eltávolodnom tõle. A Váci korzózok miatt (hol máshol, mint a kerékpárúton), volt egy satufék de itt már közel volt a cél.
Beérkezés, majd 10-15 perc üldögélés, és locsolás, majd átvettem a kupát, és megvártuk az összes indulót.

túra éve: 2007
@Éves túraösszesítőTúra éve: 20072007.12.31 13:56:42
Éves túraösszesítõ 2007:

Túrák száma: 36 db (+BHTCS, nem beleszámolva a táv, szint adatokba)

Megtett táv: 1552,156 km

Megmászott szint: 52072 m

Átlagtáv: 43,12 km

Átlagszint: 1446,44 m

Leghosszabb: BEAC Maxi 110

Legrövidebb: A gyermekvasút nyomában (Éjszakai)

Legszintesebb (km/m): Börzsönyi vulkántúra (Breuer László emléktúra)

Legalacsonyabb (km/m): Fóti-Somlyó 30

Legnehezebb: Budai Trapp (a térdem miatt), Corvin 80

Legesõsebb: Éger-völgy 40 (Idõjárás - Telefon: 1-0), Bükki kilátásoj

Legmelegebb: Szurdok 40, átlagon felüli folyadék fogyasztás (6-7 liter)

Leghidegebb: ilyen túra nincs az elsõ emelkedõ után

Legszebb: Tortúra 60, Andezit 30, Márciusi emléktúra 48 és a többi túra:)

Feladás: BHTCS - Hat óra bolyongás után még csak 4 csúcs volt meg, így inkább tettünk egy kis +útat, és besétáltunk a célba)

Átnevezés fel: 0 - Ez az év a nagytávokról szólt, szinte mindig a leghosszabb távon indultam

Átnevezés le: Téry 50 -> Téry 20 (A térdem megadta magát, mikor tovább akartam indulni a 20-as céljából)

A legnagyobb kavarások:
BHTCS amikor a Meszes-hegyet a nyugati oldalából sikerült megközelíteni(nem ajánlom senkinek),
Sárga 70, mikor a bozótban több mint fél órát szaladgáltam az éjszakában, hogy megtaláljam a kijelölt utat

Duplázások:
BÚÉK + BHTCS,
Mátrabérc + Andezit 30,
Gerecse 50 + Káli 60,
Ciklámen 40 + Falasok(K) 50

Teljesített túramozgalmak: 2 db (MVTE érem, Barangolás a Dunazugban)