túra éve: 2010
Ipoly-mente 90 kerékpárosTúra éve: 20102010.09.06 14:55:05

Ipoly-mente 90

Mivel a Börzsöny az egyik kedvencem, ezért különösen szívesen mentem el erre a tt-re. A vonat nem sokkal 9 után futott be Szobra, jópár túratárs jött ezzel a járattal. Sikerült az elsõk között nevezni és elindulni a körre. Ekkor még kicsit szemerkélt az esõ és elég hûvös is volt, de tudtam, hogy ez késõbb csak javulni fog. Szobot elhagyva az elágazásnál balra lefordulva gyönyörû látványt nyújtott, ahogy a köd körbevette  a dombokat, amik között vezetett az út. Ipolydamásdon csak áthaladtam, majd Letkésen már következett is az 1. ep. kedves fogadtatással. Vámosmikoláig egy hosszabb egyenes rész vezet, a falut elhagyva pedig balra kellett letérni a fõútról egy izgalmas mellékútra. A túrán egyébként egész végig nagyon rendben volt az irányjelzés és az ep-ken még kis táblák is voltak kirakva további információkkal. Mindemellett, ha valakinek mégis segítségre volt szüksége (vagy csak késõbb fel szeretné idézni az élményeket), akkor a kis pecsétgyûjtõ füzetecskében részletes leírást is talált az útvonalról. Le a kalappal a szervezõk elõtt! Szóval a kis vadregényes mellékúton ér el az ember a 2. ep-hez, ami Tésa mögött található, de a faluba nem megy be az útvonal. Az út minõség itt sajnos amúgy is elég rossz, de mivel esõ után voltunk telehordta kövekkel és sárral az utat az esõ. Ennek ellenére természetesen megéri erre jönni, nagyon emlékezetes útvonal. Bernecebarátit hátulról közelítettük meg. A faluba beérve balra fordul az ember és nemsokára Parassapuszta következik a határátkelõvel. A 3. ep Ipolyságban várt, itt egy picit hosszabb pihenõt tartottam. Lehet, hogy nem kellett volna, mert valahogy nehezen jöttem bele újra a tekerésbe. A túrán egyébként nincsenek túlzottan hosszú vagy meredek emelkedõk, ennek ellenére nagyon hangulatos az útvonal. Szlovákiában még egy ep volt, Ipolybélen. Csendes vidék ez errefelé, autóval is alig találkozik az ember. Amire nem sikerült rájönnöm, hogy errefelé miért van minden villanyoszlopon hangszóró? Az útunk végig az Ipoly mellett halad, de a folyót magát nem nagyon látja az ember Szlovákiában, inkább a magyar oldalon vannak közelebb hozzá az utak. Ipolyszalkán egy nagy tábla jelzi, hogy hol kell befordulni a letkési határátkelõhöz. Itt még egy gyors pecsételés az 5. ep-n és a reggel megtett útón tér vissza az ember Szobra, a kiindulópontra. Itt még egy kellemes meglepetés ért, ugyanis szert tettem egy kisebb ajándékra a zsákbamacska keretében.

Váci Csata /Lakóterületi SE Vízparti kerékpártúrákTúra éve: 20102010.04.10 22:21:18

Vízparti Ötvenes

A túrát erõs szélben kezdtem meg a kockaköves zebegényi vasútállomástól kigurulva a Duna menti úton Szob irányába. Szobról kiérve az elágazásnál egyenesen Márianosztra irányába továbbhaladva kezdetét veszi a túra gyönyörû része. :) Balra patak csordogál, jobbra kisvasút halad, az út pedig enyhén ,de folyamatosan emelkedik, ahogyan az erdõs völgyben a bánya után nemsokára Márianosztrán lyukadunk ki. Itt van az elsõ ellenõrzõpont a jólcsengõ Hangulat presszóban. :) A falu fekvése gyönyörû, elhagyva azt, a mezõn birkacsordával találkozik az ember, a tiszta levegõben pedig érezni a zöldborsó illatát. Kóspallag nemkülönben szép kis település. A falu végén egy tábla jelzi, hogy egy éles jobb kanyart kell venni Királyrét irányába. Itt érdemes visszakapcsolni, ugyanis egy rövid, de igen meredek szakasz következik az erdészházig. A Deszkametszõ völgyben végighullámvasutazva jutunk el Királyrétre a második ellenõrzõponthoz. Autóval errefelé szinte nem is találkozik az ember, lehet élvezni a természet közelségét. Kis pihenõ és frissítõ, majd a kisvasút mellett vezetõ úton elõbb Szokolyára, majd Kismarosra érünk. Itt már egyre jobban élénkül a forgalom és egyre közelítünk megint a Dunához és Verõcéhez. Lehet, hogy itt nekem is a kerékpárutat kellett volna használnom, 1-2 autós szerint legalábbis biztosan. Kis tekerés még és nemsokára beértem Vácra. A kerékpárút melletti zenepavilonban még egy utolsó pecsét, emléklap és finomságok átvétele, majd irány haza.

túra éve: 2009
Gödöllő K50 (országúti)Túra éve: 20092009.09.14 14:05:21
A májusi Gödöllõ K100 pozitív élményein felbuzdulva gondoltam ellátogatok ezen a szeptemberi hétvégén erre a tt-re is. Az Örsig 13 km-es bemelegítés bõ 40 perc zötykölõdés, majd egy gyors nevezés és végül kb 10 órakor indultam el. A városházától a vasúti pályaudvar irányába kell indulni, majd az Isaszegi úton álltam be a helyes irányba. Az utat nemrégen csinálhatták, mert kiváló minõségû volt, csak a vasúti átjárónál és a zápor miatt nedves aszfalttal kellett picit vigyázni nehogy elcsússzon az ember, amúgy lehetett tenni rendesen az egyenesben. Isaszegen egy jobbos után nemsokára már következett is Nagytarcsa, majd hamarosan Kistarcsa és az elsõ ellenõrzõpont. Országúti biciklivel errefelé már jobban kellett vigyázni, mert a lejtõs részeken könnyû begyorsulni és a bringa vagy az ember testi épsége bánhatja az úthibákat, ha nem vigyáz az ember. Útközben a környezõ mezõkön már sajnos csak elszáradt napraforgók fogadtak, pedig ez a nyár közepén, amikor szép sárga minden biztosan szebben néz ki. Errefelé volt az elsõ emelkedõ is, ami nagyon jól esett. A túrára jellemzõ általában, hogy nagyon kellemes, se nem túl hosszú és se nem túl meredek „mászások” vannak, aki jó erõben van az akár mindegyiket abszolválhatja nagy tányéron (nekem sajnos nem sikerült mind). :) Az ep-n gyors pecsételés és kisvártatva haladtam is tovább. Kerepestõl a Mogyoródi ep-ig kanyargós volt az út, de ha figyelte az ember a felfestett irányjelzõket vagy a túratársakat, akkor nem lehetett eltévedni. Mogyoródon megkaptam a 2. pecsétet is, vmint vízzel és nápolyival is megkínáltak a kedves szervezõk. Mogyoródon még egy rövidebb emelkedõ majd egy balkanyar Szada irányába. Itt keltünk át az autópálya fölött, majd a lejtõn gyûjtött lendülettel csapattunk be Szadára. Ezen a lejtõn szintén nagyon vigyázni kell, ha nem akar az ember egy hatalmasat esni, bár montival talán nem vészes az útminõség. :/ Szadán volt az utolsó kellemes emelkedõ majd újabb lejtõ következett egyészen Gödöllõig. Végül kb 105 perc alatt teljesítettem a 48 km-es útvonalat. Nagyon kellemes vasárnap délelõtti program volt, csak ajánlani tudom mindenkinek. :)

Gödöllő K100/K80/K50 (országúti)Túra éve: 20092009.06.22 10:13:51
Ezt a túrát már korábban kinéztem magamnak, nagyon érdekesnek találtam az útvonalat és kicsit rá is készültem a táv (103 km) és a szintkülönbség (1200 m) miatt. Vasárnap reggel elõször is a Keleti pu-t vettem célba és bár lekéstem az egyik vonatot (Szabadság híd lezárás miatt), szerencsére nem sokára volt is egy másik járat és fél óra alatt kint is voltam Gödöllõn. Nevezés, kis öltözés, térkép szemre vételezése és indulás. Az 1. ellenörzõpontig tempósan lehetett haladni, bár éppen csinálták az utat és félpályás lezárások voltak, ezért pár helyen meg kellett állni. Pecsételés után mondta a srác, hogy itt majd jobbra felfelé vegyem az irányt, de én itt valamit elnézhettem, mert már Vác külsõ részénél jártam, amikor is biztossá vált, hogy eltévedtem. Kis útbaigazítási kérelem, irányba beállás, áttekerés a 2-es autóút felett, gurulás lefelé, éles bal kanyar és a kellemes tájról már sejtettem, hogy újra jó felé járok. Rádnál azért errõl meg is bizonyosodtam az egyik bringás sporttársat megkérdezve. Itt már kissé rosszabb volt az útminõség, de mivel alig volt forgalom, ezért nyugodtan lehetett szlalomozni. :/ Itt kellett megmászni az elsõ pár emelkedõt is, valamint az idõ is egyre melegebb lett. Gyönyörû, csendes, nyugodt tájon haladt az útvonal, kis faluk, erdõs részek és emelkedõk váltakoztak. Zöld mezõk között, a Sinkár horgásztó mellett kanyargott az utunk, ha én horgásznék ide tuti eljönnék. :) Csõvár után Acsa következett, ahol a vasúti keresztezõdés mellett a 2. ellenörzõpont várt minket. A 80 km-re vállalkozók a vonatsínek mellett jobbra fel, én pedig kis pihenõ, táplálkozás után indultam tovább, nem is akár merre. Az útvonal eddig se volt semmi, de az elkövetkezendõ kilométerek engem lenyûgöztek. Egy kis ékszerdoboz Magyarország ezen része, nagyon hangulatos útvonal, erdõs részekkel, csendes, nyugis, szép kis falvak szép sorban, autókkal alig találkozik az ember, bringás sporttárssal viszont annál többel. A 3. ponton, Kartalon egy picit hosszabb pihenõt tartottam, kalciumos hideg víz, sport szelet és pecsét a szervezõk jóvoltából, kulacsújratöltés, lábpihentetés, majd indulás tovább. Galgamácsáig inkább lejtõs vagy sík volt az út, majd a második balkanyar után szemben találtam magam a nap legkeményebb emelkedõjével. Ez volt a leghosszabb és legmeredekebb rész, bevallom kicsit lassabban ment a megmászása, de a vége elõtt ott várt az utolsó ellenörzõpont, ez legalább kicsit motivált. Veresegyházig már többen tettük meg az utat néhány rövidebb távon indulóval. Szadán és Gödöllõn még visszamásztuk, azt, ahol a nap elején legurultunk, majd a célban emléklap átvétele és kis pihenõ után a hév felé vettem az irányt. Elsõ teljesítménytúrám volt ez, de elhatároztam, hogy ide még mindenképpen visszatérek, mert az útvonal belopta magát a szívembe. :)

Velence / Velencei-tó TízszerTúra éve: 20092009.06.19 10:00:54
Jégesõ, zápor zivatar és hasonlókkal riogattak péntek este az idõjósok, gondoltam akkor nekem idén ez a Velence 10x inkább kimarad… Szombat reggel fél 10-kor, mikor felkeltem persze hét ágra sütött a nap, szóval reggeli, szedelõcködés és irány a Kelenföldi pu. Vonat zsúfolásig tele, sebaj, Velencénél leszállás, nevezés, rajtszám applikálás és nem sokkal 12 elõtt el is indultam az elsõ körre. Talán Agárdra értem be, amikor néhány bemelegítõ fordulat után gondoltam felrakom nagytányérra, de sajnos túlválthattam és leesett a lánc, ezzel egy idõben elkezdett zuhogni az esõ. Na mondom fasza, ez a nap nem teljesen úgy indul, ahogy elképzeltem. De sebaj, ennyitõl még nem megy el az ember kedve, sõt! :) Lánc fel és az esõ is pár percen belül elállt. Így legalább kétszer is megelõzhettem azt a csinos leányzót. :) Mivel annyira nem volt strandidõ, ezért a déli parton nem nagyon kellett kerülgetni a matracos emberkéket, sokkal inkább az egész napra jellemzõ szembeszél volt a hátráltató tényezõ (nomeg a nem vmi jó útminõség). A 7-es úton kicsit megraktuk még neki, majd jobb kanyar Pákozd táblánál. A tó nyugati felén kicsit gyengébb az útminõség, de forgalom kb 0 és nagyon sok volt a bringás ezen a részen egész nap, erre vezet is egy bicikliút egy patak töltésén, bár nem tudom, hogy pontosan honnan hová. Autópálya fölött felüljárón át, majd következett Pákozd. Az északi részen már jóval erõsebb volt a forgalom, az autósok sajnos néha elég türelmetlenek voltak, bár nem tudom hova siettek annyira ezen a szombat délután. Az elsõ körben még vígan elõzgettem a rövidebb emelkedõkön a többi sporttársat, ez a kezdeti frissesség a körök számának növekedésével fordított arányban változott. :) Velence pu táblánál bevettünk egy jobbost és nem sokára már meg is volt az 1. kör. A 2. körben találkoztam egy szép piros Colnagoval, gratuláltam is hozzá a tulajdonosának, akivel ezután együtt róttuk a köröket. Ha az ember nem veszi annyira komolyan az idõeredményt, akkor talán jobb társaságban körözni, beszélgetéssel jobban megy az idõ. Persze egyébként sem unalmas, hiába ugyanaz az útvonal, minden kör más. Mivel sajnos frissítõt nem kaptunk, ezért általában a Pákozdon lévõ közkutat rohamoztuk meg hideg vízért. Talán egy kicsit magasabb, egységesebb nevezési díjért lehetne némi frissítõt biztosítani, de persze így is megoldottuk a dolgot, igazából nem volt ezzel probléma. Az ember minden körben visszatér a saját cuccához és megállhat egy kis pihenõt tartani és táplálkozni. Én az elején 4 kört mondtam be, gondoltam 3-at minden körülmények között megyek, de ha meglesz az 5, akkor némi sikerélmény is van. A 4. kör után mondtuk, hogy menjünk még 1 kört, utána meg meglátjuk, hogy mi lesz. Mivel ekkor túratársamnak már csak 1 kör kellett a 10-hez, ezért én is bevállaltam még 1-t, igaz oda kellett lépni, mert a vonatot is el akartam érni. Ez az utolsó kör nagyon kemény volt, már éppen ment lefelé a nap és minden emelkedõn keményen meg kellett küzdeni, hogy beérjek idõre. Végül 6 kört teljesítettem, ami 168 km. És a 20:20-as vonatot is éppen, hogy elértem.