túra éve: 2010
Barangoló HegyvidékTúra éve: 20102010.06.07 12:16:12

Május 16-án hajnalban az ablakon kinézve úgy döntöttünk, hogy sehová nem megyünk, majd elvitte a tízemeletest a vihar...

Szomorkodtunk, hogy nem leszünk a túrán, ám a rendezõk nem hagyták veszni a dolgot, így ismét felkerült a repertoárba.Ragyogó napsütés, és mindjárt a vonaton egy ismerõs: Erzsi néni. Amikor fél kilenckor a rajthoz értünk, már voltunk jópáran, gyors csekkolás, az elõnevezõknek járó póló, a csoki és az alma vételezése után rövid taktikai megbeszélés, majd indulás.

Egészen a Csacsi-rétig nem is volt gond, minden ment mint a karikacsapás. Ott szépen benéztük a jelzést és szépen elindultunk a elõre...a sárga kereszten - a sárga sáv helyett. Rá is jöttünk hamar a tévedésre, visszafele menet meglett a sárga, gyerünk.

Oké, de egyszer csak van egy mászóka, egy kidõlt fa. Merre menjünk, hát gondoltuk, felfelé. Kb 2 km után jöttünk rá, hogy nagyon nem jó az irány, mert sehol egy jelzés. Szerencsére a környéken volt egy férfi, aki jól ismeri az erdõt, õ (vissza)irányított minket a katonasírhoz, ahol elõzõleg a pontõrök jóvoltából gitárzenét hallgathattunk. Onnan visszamentünk a mászókához, és éppen jókor értünk a mászókához, egy népes csapat ugyanis éppen akkor készült felfelé indulni. Rájuk szóltunk, hogy balra kell fordulni. A jelzés kb 10 méterre volt a kidõlt fától, rendben, irány tovább. Innen -mondhatnám- eseménytelen volt a túra, hacsak azt nem fûzöm hozzá, hogy egy cirka 30 cm hosszú barna sikló teljes nyugalommal hagyta magát lefotózni.

A célba érve várt minket az elõnevezéshez járó krumpis tészta és a csalamádé, valamint jó két órával késõbb az ajándéksorsolás.

A pontõrök jókedvûek és segítõkészek voltak, a rendezõk pedig alaposak.

Köszönjük a túrát!

3x7/ 7+7/ 7 Mérföldes Tekergés - tavaszTúra éve: 20102010.05.10 10:24:14

Reggel negyed nyolckor villámgyors nevezés és némi elõ-fejtörés után nekiindultunk a 35 km-nek. Esõre készültünk, de már a Varjú-várnál látszott, hogy nem kell áznunk. Mire elértünk a tóhoz, már szinte beestünk a fedél alatt elhelyezett asztalokhoz, amiken impozáns mennyiségû és rendkívül finom zsíroskenyér valamint lilahagyma várt minket. Betermeltünk párat, és mentünk tovább. Mikor rátértünk az országos kékre, meglepetésünkre néhol még nagyítóval sem lehetett jelzést találni: másfél óra TEKERGÉS - ami persze nem lenne baj, ha tudtuk volna, merre menjünk. Még jó, hogy volt nálunk OKT és KDP füzet... Egyébként ugyanezt eljátszottuk Guttamási és Bakonykuti között az -elvileg jól jelzett - utakon, és a piros turistaút utolsó szakaszán - ahol irtás irtás mellé ért, tehát esély nem volt jelzést találni, csak az emlékeinkre hagyatkozhattunk. 17 óra elõtt nem sokkal zuhantunk be a célba, ahol várt minket a tavaszi túrán már megszokott süti és a jó hangulat.

Köszönjük a Kalandozóknak!

Kovács Béla emlék- és teljesítménytúraTúra éve: 20102010.04.25 16:17:58

Reggel 6 órakor már hatalmas volt a tömeg a nevezés helyszínén. 18 busz szállított 980 embert a pécsi TV-toronyhoz, ahonnan rajtzárásig több mint ezer túrázó indult el. Hatalmas tömegrajt volt, egyszerre zúdultunk le a toronynál levõ sípályán, ki gurulva, ki fenéken, ki többé-kevésbé a saját lábán, majd lassan, de biztosan kezdett eloszlani a társaság, bár legalább 200 embert megelõztünk - jó napunk volt, belekocogtunk ahol lehetett. A túra nagyon szép - és medvehagymával bõségesen elárasztott helyeken ment a Mecsekben. Sár alig, a napsütés páratlan. Jó tempóban letoltunk 33 km-t Vásárosdombóig, ahonnan a tulajdonképpeni "teljesítmény" következett, ugyanis sokáig a fátlan gáton kellett menni. Mondjuk, az még nem szedte szét a lábakat. Csikóstöttõs után viszont, ahol már szinte végig köves-murvás-aszfaltos utakon mentünk, mindegyõnk lába beadta a kulcsot, a végére már nagyon elég lett a 44 km (Gerecse 50 után semmiféle fáradtságot nem éreztünk).

A túra rendezésében (legalább 7 asztalnál folyt a regisztrálás) és útvonalában is gyönyörû volt - csak az az utolsó városi szakasz ne lett volna :) .

Köszönjük a rendezõknek!

Cinege 40/25/10Túra éve: 20102010.04.10 19:36:04

Reggel gyönyörû idõben ültünk autóba Székesfehérváron. Siófokon gyors nevezés után kis csapatunk el is indulhatott. Mindjárt az elején kedves túratársaim azzal kezdtek szórakozni, hogy a hajamat húzkodták (na jó, van mit...), amiért aztán én az elsõ pontig szépen ott is hagytam õket. Késõbb aztán csatlakozott hozzám egy szintén gyorsabban gyalogló társ, akivel egészen a balatonendrédi kocsmáig egy tempót vittünk. Az endrédi fõúton haladva elõször csak egy csepp vizet éreztem, mire léptünk kettõt, elkezdett esni. Megijedtem kicsit, mert az esõkabátom egy másik táskában volt - persze nem nálam -, így rövid filózás után futni kezdtünk a hál'isten közeli buszmegállóba, ahonnan aztán egy esernyõvel megerõsítve mentem/mentünk tovább a kocsmáig, ahol bevártuk társainkat. Szerencsére az esõfelhõk hamar meggondolták magukat, így zavartalanul és egyre szebb napsütésben folytathattuk utunkat a célig.

Köszönet a túráért a rendezõknek!

Zselici gyalogtúra (Zöldpont) - Olimpiai ÖtpróbaTúra éve: 20102010.03.06 18:53:05

Korán reggel indultunk Dombóvárról, ahová elõzõ este szállingóztunk le. Negyed hattól (!)    :)   ott ültünk várakozással telve az iskola elõtt.

Miután megérkeztek a rendezõk, mi is bementünk, átöltöztünk. Balázs még felhívta Tatai urat, hogy jön-e:igen, 30-ra, hát megvártuk.

Kicsit furcsállottuk mindhárman hogy elõre adták a díjazást; így már nem volt akkora kihívás - nekünk - a túra, bár azt hozzá kell tennem

mindhárman néminemû alvázsérülésekkel bajlódunk, így az elég sok és néhol igen durva dagonya kissé betett...a jobb bokámon akkora daganat van, mintha legalábbis lódarázscsípés lenne...

Látnivalókat inkább a túra elsõ harmada tartogatott, a második harmad már abszolút a sár fõszereplésével zajlott, a városban levõ tetemes mennyiségû aszfalt pedig egyenesen szétcincálta a lábainkat.

Jó hangulatban és az itinert meglehetõsen keveset nézegetve - mindenhol egyértelmûek voltak a jelzések - értünk célba 15:00-kor, bár a lépcsõn mindhárman úgy mentünk fel, mint aki ...

Jól elfáradtunk, kellemesen éreztük magunkat.

Téli TihanyTúra éve: 20102010.02.13 16:11:20
Reggel 6 órakor indultunk már akkor szédületes hangulatban, és kissé megfagyva.
Tihanyig volt olyan része az útnak, ahol a hókotró mögöttünk jött, de ez is hozzá tartozott a túra feelingjéhez...
Gyors és zökkenõmentes nevezés után el is indultunk 8 órakor.
Az út rendesen "el volt havazva" - milyen meglepõ. A rétnél éppen sehogy nem tudtunk haladni, olyan hófúvás volt, némi széllel bélelve.
Az elején úgy voltunk vele mind a négyen, hogy a 20-as távra megyünk, de végül a hatos pontnál Adler úrral és Balázzsal úgy döntöttünk, hogy eléggé le vagyunk már sérülve, megyünk 15-ön, Tatai úr viszont bevállalta a 20-at (kb 1 órával utánunk ért célba).
A szervezés kiváló volt, a szalagok és a távjelzések jól láthatóak, a szolgáltatás királyi, a táj gyönyörû.

Hazafelé megálltunk egy srácnak, elhoztuk Fehérvárra; szegény nem tudom, milyen gondolatokkal szállt ki az autóból...(kissé jókedvûek voltunk)

Kell ennél több?
Köszönjük a rendezõknek!

Télies Mecsek/Hó-PITE/Téli MecsekTúra éve: 20102010.01.12 09:11:41
Az idei Téli Mecsek túra volt az elsõ PITE túrám, ennek megfelelõen semmi közelebbit nem tudtam a rendezõkrõl. Az elsõ, ami reggel negyed kilenckor meglepett, hogy összesen két ember van a rajtoltatásnál.
Neveztem, majd kimentem megvárni Balázst, akivel együtt túráztunk. Kezdetnek –rajtolni 9-ig lehetett - fél tíz volt, mikor elindulhattunk, senki nem volt már utánunk. Ez okból ragyogóan elkavartunk már a tónál, pedig elégszer megfordulunk ott mindketten…aztán eltûnnek a zöld sáv jelzések. Megyünk, megyünk, sehol semmi. Felhívom a rendezõt, szegény próbált segíteni, mit látunk, merre mehetünk. Nagy nehezen rátalálunk a zöld jelre, úgy egy óra után. Jó. Mehetünk keresni a zöld kör jelet, ami – természetesen – sehol. Újabb, kb. 1 óra után úgy döntünk, menjünk elõre. Oké, félóra alatt megvan a zöld kör. Igen ám, összesen 4 db jelet találtunk, aztán semmi… jó, akkor menjünk vissza, egyébként is már vagy háromnegyed órája zuhog az esõ. Szidjuk magunkat mint a bokrot, nem tudunk rendre teljesíteni egy majdhogynem otthonos túrát. Várakozásunk, hogy nem kapunk díjazást, nem teljesül – ezúton is köszönet a rendezõknek. Sorba állok, hogy szóljak: feladtuk a túrát, nincs pecsétünk. Erre a srác a kezembe nyomja az emléklapokat, mondván, már elkészítették õket. Oké, már ez is várakozáson fölüli… ekkor azonban megjelenik Jani, aki beszédbe elegyedve velünk, közli – a kitûzõinket átadva (!) – hogy megérdemeljük azokat, hiszen 5 órát szívtunk kint az esõn.
Balázzsal mélységes egyetértésben el is határoztuk aztán, hogy jövõre mindenbõl felkészülve visszatérünk Téli Mecsek 30-ra.