Téry Ödön emléktúra 50/25/20Túra éve: 20102010.03.22 17:06:51

Ez már a negyedik Téry, amin részt vettem. Elõször 2006-ban csak féltávig jutottunk másodmagammal. 2007-ben kimaradt. Aztán 2008-ban és 2009-ben már az 50-es távot teljesítettük, kerékpárral.

Idén is bringával vágtunk neki, de ebben az évben kissé rendhagyóra sikerült a Téry, mivel a Zsíros-hegy után egy DINPI-s parkõr várt ránk a Nagy-szénás elõtt. Hosszas eszmecsere - és tekintélyes összegû bírság kilátásba helyezése - után úgy döntöttünk, hogy a szénási EP-t kihagyjuk és a Zsíros-hegyrõl keresünk egy utat lefelé. Ezen Pilisszentivánra leérve a piros jelzésen tekertünk el a Kopár Csárdáig, majd onnan legurultunk Piliscsabára és itt becsekkoltunk a 4. EP-n.

Piliscsabától Dömösig már végig a kijelölt útvonalon tudtunk haladni, nagyjából a korábbi túrákon megszokott terepviszonyok mellett (kis hó, sok sár).

(Dömösrõl vissza Budapestre a Királykúti-nyeregbe visszamászva, majd Dömörkapu és Szentendre felé legurulva jöttünk vissza.)

A jövõre nézve a rendezõségnek négy alternatívája maradt a Téry 50 MTB tekintetében:

1. Nem tesz semmit és változatla formában írja ki a jövõben is a túrát, a DINPI-vel történõ elõzetes egyeztetés nélkül - ez véleményem szerint nem lehet opció, már csak azért sem, mert tudtommal a szervezõk felelõssége a túra megrendezéséhez kapcsolódó engedélyek megszerzése. (Épp ezért az indulókra esetlegesen kirótt bírságokat joggal postázhatja bárki tovább a szervezõk felé.)

2. Ideiglenes áthaladási engedélyt kér a DNPI-tõl a túra napjára, kizárólag az érvényes nevezéssel rendelkezõ kerékpárosok számára - ideális eset ez lenne, de erre az esély igencsak korlátozott. De az is igaz, hogy a kerékpáros indulók létszáma is igen korlátozott és ellenõrizni is nagyon egyszerû lenne.

3. Az MTB-s útvonalat megváltoztatja oly módon, hogy az elkerülje a szigorúan védett nagy-szénási területet - ez elfogadható kompromisszum lehet

4. Nem írja ki a jövõben a kerékpáros távot - nyilvánvalóan a szervezõk oldaláról a legkényelmesebb megoldás, remélhetõleg nem ez fog történni