túra éve: 2012
Hat Torony túraTúra éve: 20122012.06.06 11:15:15

Túra napja: 2012. 06. 02.

Rajt-cél: Vásárosdombó, Szent Imre liget (iskolaudvar)

Nem célom, hogy leírjam a túra részletes útvonalát, a nekem mindig gyönyörû Dél-Dunántúl dimbes-dombos képét, a feledhetetlen, még most is visszaidézhetõ illatokat, a túrázók zsivalyától hangos erdõben még így is hallható madárdalt.

Leginkább a lelkes helyi szervezõknek szeretnék nagybetûs KÖSZÖNETET mondani.

A túra a falvakat összekötõ piros kereszt jelzésen haladt, amely jelzést az én idõszámítás elõtti térképem nem is tartalmazta. Kicsit aggódtam, hogy netán eltévedek, de az indulás elõtt "Macska" tájékoztatott, hogy a jelzések végig jól láthatók. És lõn: a túra (31 km-es) teljes hosszában a jelzések elõtt, után 10-15 méternyi területen a fû, gaz, aljnövényzet lekaszálva!!! Sõt, a szekérutakon, ahol a fû féllábszárig, vagy feljebb ért volna, szintén le volt kaszálva. Az ellátás pedig a következõ: fél l-es ásványvíz, 3 dl-es pohárban frissen szedett mézédes eper, müzlis szelet, 30 dkg-os hatalmas alma, víz minden állomáson, és a célban ugyancsak hatalmas pogácsa. Mindez a gondoskodás 200, azaz kettõszáz forintos nevezési díjért.

Bár a tömegrajtot nem szeretem, és a sok hangoskodás sem éppen az elmélyülést szolgálja, de a helyi, környékbeli lelkes résztvevõk tömegét látva, valamint a szervezõk gondoskodását, ellátását elismerve mégis kellemes emlékeim maradnak a túráról.

Köszönet érte.

Kovács Béla emlék- és teljesítménytúraTúra éve: 20122012.05.01 19:04:20

2012. 04. 28. Kovács Béla Emlék- és Teljesítménytúra 33 km

Erre a távra készültünk, nem is terveztük, hogy végigmegyünk a 44 km-en. A kiírásban szerepelt a 20 km-es résztáv is, de Sikondán kissé csalódottan vettük tudomásul, hogy ott nem lehet kiszállni. Hiába, a takarékosság nagy úr. Lányom, aki elõzõ este meccset játszott, nem bánta volna, ha az a fránya spórolás nem most szól közbe...

Dombóvárról idõszámításunk elõtti buszokkal, de szerencsésen leértünk Pécsre a tv toronyhoz, ahol nem volt tömegrajt, gyakorlatilag aki megérkezett, azonnal indulhatott. (Persze sokan kerestünk indulás elõtt mosdót, hiába...) A magunk igazolására megnéztük az indulási idõt, és irány a sípálya! Lefelé! Gyalogszerrel! Hát ezek után már nem is akarok síelni.

Rengeteg ember hömpölygött lefelé. El sem tudom képzelni, mi lett volna, ha tömegrajtot csinálnak (a szervezõk szerint kb. 800 emberre számítottak, de mintegy 150 fõ saját erõbõl jutott el a rajtra Dombóvárról, nem a szervezõk buszával).

Sikondáig eléggé zsúfolt volt az út, Mecsekpölöskéig már jobb, onnan Vásárosdombóig egész kellemes az úton velünk gyalogló résztvevõk számát illetõen. A kezdeti rohanást késõbb a többség alább adta. Szép kényelmes tempóban gyalogoltak.

Az ellátás (több helyen szóda, Sikondán csoki, Dombón zsíros kenyér), az igazolólap, rajta a szép pecsétekkel, a szervezés tökéletes volt.

Köszönjük "szorgi"-nak.

Képek: kbet.nagyi.fotoalbum.hu

Zselici gyalogtúra (Zöldpont) - Olimpiai ÖtpróbaTúra éve: 20122012.03.18 14:01:58

Zselici gyalogtúra hosszú táv 2012. 03. 10.

Néhány kép, amit az út során készített nagylányom, az alábbi linken érhetõ el:

zselic-2012.nagyi.fotoalbum.hu

Téli BerekTúra éve: 20122012.01.30 08:35:21

Remek túra volt!

Úgy terveztem, hogy egyedül gyalogolom végig a 30 km-es távot, de Éva és Péter mellém szegõdtek, és az úton jól elszórakoztam a beszélgetésük alatt. Kívülrõl fújták a 80-as évek reklám és gyermekrajzfilm, - mese szövekeget.

A célban a babgulyást kissé szellõs helyen kellett elfogyasztani, de a meleg étel megtette hatását.

És amiért igazán "túrabeszámolót" írok, az itt következik:

Minden (Székes-?, Gyula-?, Nándor-?)fehérvári  tanárbácsinak üzenem, hogy Somogy legmagasabb pontja a mellékelt képeken is látható Alman-tetõ a maga 316 m-es "csúcsával".

S még valami. Mivel soha életemben nem fogok 60 km-t gyalogolni egyszerre, de nagyon kíváncsi lennék a Rádpusztáról induló 32-re, érdemes lenne megfontolni a 60 km-es szakaszt egy A és B részre megbontani. Az "A" rész lenne a mostani, eredeti 29,4-es szakasz, a "B" a Rádpusztáról induló, és oda célba érkezõ 32 km-es karika. A pontõrök úgyis ott vannak...:))); valami melegedõ hely talán akad a közelben...

Képek: radpuszta.nagyi.fotoalbum.hu

túra éve: 2011
Zselic 50/30/20Túra éve: 20112011.10.08 18:51:30

Zselic 30 2011. 10. 08.

Nagyon hûvös reggelre ébredtünk. Párom, aki már fél 6-kor elindult az 50-esen, telefonált, hogy esetleg vegyünk kesztyût, de nem vettem komolyan. Késõbb rájöttem, kár volt.

Még 10 órakor is 5-6 fok körül volt a hõmérséklet, az elõzõ hetekben nem ehhez szoktunk. De a simonfai emelkedõ után rögtön kimelegedtünk, amikor 4 turatárs jött visszafelé. 5 hatalmas komondor zavarta õket vissza a tetõrõl, az egyik lány teljes testében remegett. Gyors telefonok a szervezõknek, de õk sem tudtak semmit tenni. El kell bátran indulni, a kutyák majd csak megijednek! - mondták. Nekünk szerencsénk volt, ketten voltunk de a kutyák minket már nem zavartak. (Késõbb a visszafordulók is átjutottak a kérdéses helyen)

Gyönyörû tájakon, kellemesen hideg idõben, néhol nyakig sárosan - elsõsorban a legyalult bekötõutakon - teljesítettük bõven szintidõn belül a távot. Az úton ellátás nem volt, (néha azért egy-egy szem cukorka, nápolyi, víz jól esett volna) csak a célban kaptunk csokit, üdítõt, és a szokásos emléklapot a kitûzõvel.

Szép napsütésben pihentünk a Kerékkötõ csárda udvarán. Apropó, hazafelé siettemben ott hagytam két piros túrabotot, ha valaki megtalálja, értesítsen...