túra éve: 2013
Fejérkő/SzamárkőTúra éve: 20132013.07.25 19:23:24

Sziasztok,

Nem vagyok egy nagy túrázó...még, de megtetszett az 50 km-es táv, gondoltam megcsinálom. Idén ez volt a 2. 50-es, csak kisebbeket mentem havonta egyet egyet.

Reggel 7:05-kor vágtunk neki az utunknak. Nem volt tömeg :) Semmiféle helyismerettel nem rendelkeztünk és már az elején rájöttünk, hogy az itiner bizony nekünk megint kevés lesz. Szépen róttuk a kilómétereket, néha csak tippeltünk merre lehetünk, de az elsõ három ellenörzõ pont simán ment. Itt már elkezdett az idõ is melegedni és egyre többet vezetett a tûzõ napon utunk. Szerencsére beszereztem egy túrakalapot, ez nekem nagy segítséget nyújtott, bele sem szeretnék gondolni nélküle mennyivel nehezebben viseltem volna a hõséget. Az ellenörzõ ponto egyre ritkábban jöttek, mi meg néha teljesen elbizonytalanodtunk, hogy jó helyen járunk e....szerencsére összefutottunk egy olyan kis csapattal, akiknek a fejében volt az egélsz útvonak, innét megpróbáltuk tartani velük a tempót. Ez sikerült is az utolsó elõtti ellenörzõ pontig. Ettõl a ponttól eléggé szánalmasan mentünk, szinte minden nagyobb fánál telefonos segítséget kértünk...de az hibátlanul mûködött, így egy kisebb elkeveredéssel beértünk 10:30 perc alatt a célba.

A táj a kilátás gyünyürû! Az ellenörzõ pontokon a kiszolgálás pazar! MAga a túra hangulata is dicséretes, ennyire barátságos emberekkel még nem futottam össze, pedig idén az összes túrám kisebb létszámú volt jellemzõen.

A nap kitett magáért, igazi júliusi forróság volt, sárral nem találkoztunk, annál több porral.

Aki alergiás a méhcsípésre készüljön, mert több helyen is méhek mellett haladt az út, igaz éppen nem velünk voltak elfoglalva, hanem a napraforgó táblával, de biztos ami biztos :)

2 helyen kavartunk el. Az egyik az M7 vadátjárója.....itt egy betonos szervíz átjáró van a vadátjáró elõtt és elõttünk menõk is a betonoson mentek át, késõbb visszataláltunk a zöld jelzésre. Másik Balatonföldváron a 7-es úton át. Mi elmentünk a zebráig, nem kellett volna, lehajtott fejjel felemelt kézzel át kell menni a 7-es úton és akkor minden jó lesz :).  Egyszer pedig elbizonytalanodtunk visszafelé az M7 átkelés elõtt a gáznyomvonalra való letérésnél, de itt a telefonos segítség bejött :)

Összefoglalva egy remek élményekkel teli szép nyári túrán vagyok túl, megismerve a Balaton eddig számomra ismeretlen arcát. Köszönöm a szervezõknek.

BudaiTúra éve: 20132013.05.12 10:58:44

Budai családi 8

Elsõ olyan túra, ahová a 2 gyerekkel közösen mentünk, 3 és 5 évesek. Reggel 8-ra értünk a rajthoz a felhõk már gyülekeztek, de bíztunk benne, hogy megússzuk esõ nélkül. Felballagtunk a Hárs-hegyre a Kaán Károly kilátóról csodálatos panoráma tárult elénk. Ekkor viszont már az is nyilvánvaló volt, hogy nem ússzuk meg a napot szárazon. A kilátó elõtt játékban vehettek részt a gyerekek és matricát is választhattak, ez az összes ellenõrzõ pontnál hasonlóan alakult. A Makovecz kilátóhoz már esõben értünk, itt még megcsinálták a gyerekek a feladatlapot, összeraktak egy képet a földön található termésekbõl, egy szép falevél emberke lett a mû. Innét az esõben egy kicsit gyorsítani szerettünk volna, így a kisebbik a nyakamban töltött egy órácskát, amíg esett. Ez egy kicsit elvette a kedvünket, megfordult a fejünkben az is, hogy feladjuk. Csábított a kisvasút megállója és a Nagykovácsi úti civilizáció is, de kitartottunk az eredeti cél mellett és az esõben is folytattuk az utat. Nyéki hegyre az esõ miatt nem kellett felkapaszkodni, igaz itt csendesedett az esõ. Lassan ismét lekerültek az esõkabátok a kicsi is a saját lábán jött énekeltünk, a kisütõ nap jókedvre derített minket is. 3 óra alatt elértük a kisvasutat. Még én sem ültem soha ezen a kisvasúton és a gyerekek sem. Nagyon élvezték, fõleg a sötét alagutat :)

Összefoglalva az esõt leszámítva szuper napunk volt. Maximálisan ajánlom ezt a túrát a gyerekes családoknak. Nem csak a táv és a szintidõ gyerekbarát, hanem az egész szervezés is. Több helyen van zsírkréta és a rajtnál kapott feladatlapon sok gyerekbarát feladat van. Matricák járnak a pecsét mellé az ellenörzõ pontokon. Az emelkedõket is simán teljesítik a gyerekek, nincsenek veszélyesen meredek szakaszok.

Itt is köszönöm a szervezõknek!