túra éve: 2023
Pálos 70 túra és zarándoklatTúra éve: 20232023.12.21 10:35:15

Korábbi években már több résztávon is részt vettem, de idén a Basaharc-Szob komp bezárása miatt változott az útvonal, így volt némi újdonság a korábbiakhoz képest. Egyéb elfoglaltságok miatt idén csak a 18-as távra neveztem, de így is élvezetes volt a túra hangulata, és az időjárás is nagyon kegyes volt hozzánk.

A túra képekben:

túra éve: 2017
Pilisi Lift - Páternoszter/Lejtmenet/FelmenetTúra éve: 20172017.12.08 22:37:02

Felmenet 20

Tavaly szemeztem ezzel a túrával, de nem jutottam el. Idén nem volt tervben, mégis itt kötöttem ki...

Mikor a hét közepén leesett az idei első hó, és kiderült hogy a hétvégém mégis szabad lesz, egyből elkezdtem nézelődni, hogy merre is kéne menni. Az ismerősök erre a hétvégére semmi jó túrát nem szerveztek, egyedül meg nem volt kedvem sokat utazgatni, így erre a pilisi TT-re esett a választás. Már csak a távot és az irányt kellett eldönteni. Mivel idén is inkább rövidebb távokat mentem csak, így távban maradt a 20-as; a mostanában néha vacakoló térdem miatt pedig a felmenet.

10 körül értem Visegrádra (külön piros pont a szervezőknek a hosszú rajtidőért - hát na, nem vagyok egy korán kelő alkat), ahol a először nem esett jól kimenni a hidegbe. Az út eleinte az aszfalton vitt, ahol néhány sunyi jégfolt is volt, de szerencsre sikerült nem eltaknyolni. A kezdeti szakasz után a völgy megmutatta a szebbik arcát is, a havas patak mellett vezetett az út, néhányszor át is kelve rajta. Szerencsére a vízállás is alacsony volt, és a kövek sem voltak lefagyva, így az átkelésekkel sem volt gond. Magamhoz képest viszonylag jó tempóban tudtam haladni, és hamarosan oda is értem az első EP-hez, Pilisszentlászlóra. Itt házi sütivel, forralt borral és teával várták a résztvevőket. Mivel az időjárás továbbra sem volt túl nyárias, így nem időztem sokat a ponton, hanem gyorsan mentem is tovább. Itt már kezdődött az emelkedősebb rész, és a hó is mélyebb volt, ami meg is látszott a tempómon. Lassan azért csak sikerült felérni a Király-kút feletti kulcsosházhoz, ahol a következő pont volt. Itt a tűz mellett kicsit megálltam pihenni és melegedni, mielőtt nekivágtam volna az utolsó etapnak. Innen már nem sok volt hátra, de már kezdtem eléggé elfáradni. Időközben a köd is leereszkedett és a szél is felerősödött, úgyhogy megörültem, mikor végül feltüntek Dobogókő épületei. A célban megkaptam a kitűzőt és az oklevelet; majd mivel a köd miatt a kilátást nem lehetett élvezni, így forraltborozással töltöttem el a busz indulásáig hátralévő időt.

Képek: www.flickr.com/photos/142735914@N07/sets/72157690005386534

Less Nándor emléktúra (Nomád terepfutás/No megállj csak!)Túra éve: 20172017.10.31 22:15:26

Két év 38-as után idén egy kis változattosságra vágytam, ki szerettem volna próbálni másik útvonalat is, így végül a lightosabb 20-as táv mellett döntöttem. A rövid táv ellenére lementem a 38-ason induló ismerősökkel Cserépfaluba még péntek este. Valószínűleg a túrázók többsége velünk ellentétben a szombati lejövetel mellett döntött idén, mivel nemcsak a tornaterem, de a kocsma is szinte teljesen üres volt :(

Szombat reggel szép meleg, napsütéses időben indultunk, és indulás után szinte azonnal elérkeztünk az első EP-hez, a Milleniumi kilátóhoz. Itt sajnos akkora tömeg volt, hogy a kilátás helyett inkább mentünk is tovább. A következő EP sem volt messze, egy kis séta, majd egy rövid de meredek emelkedő legyűrése után meg is érkeztünk az Ördögtorony nevű kaptárkőhöz. Ezután is szép tájakon át vezetett az útvonal, elmentünk a Mész-patak szurdoka mellett, majd nemsoká jött is a Subalyuknál levő ellenőrzőpont. Mivel nem siettünk, így felmentünk a barlanghoz is :)  Innen szinte csak szintbe kellett menni a következő pontig, Oszláig, ami egyben frissítőpont is volt. Jóllakottan nehezemre esett továbbmenni, főleg mivel tudtam, hogy mi vár rám a következő szakaszon... Aztán küzdöttünk kicsit, de végül csak elfogyott az emelkedő, és már ott is voltunk az Ódorvár csúcsán. A pecsételés és csúcs-csoki elfogyasztása után a hegy oldalában menő, széles, szép panorámás úton ment tovább az útvonal. Az utunk egy idő után lefelé folytatódott, a lejtő aljára érve pedig megérkeztünk Bükkzsércre. Innen már nem sok volt hátra, még le kellett küzdeni a túra utolsó emelkedőjét a Nyomó-hegyre, innen pedig becsorogni a célba.

Szép volt ez az útvonal is, járjátok végig ti is!

Képek: www.flickr.com/photos/142735914@N07/albums/72157686816284772

Pilisi SzirtekTúra éve: 20172017.04.02 18:26:27

PILISI SZIRTEK 18

A hét eleji előrejelzésekkel ellentétben gyönyörű tavaszias idő lett a hétvégére, így kár lett volna otthon maradni. Messze menni nem volt kedvem és sajnos nem is értem rá egész nap, így erre a túrára esett végül a választásom.

Az útvonal legnagyobb emelkedőjét szerencsére letudtuk az útvonal elején, ahol a szép kilátás sikeresen elterelte a figyelmemet a folyamatos emelkedőről. A Boldog Özséb kilátónál elég sokan voltak, úgy látszik másokat is kivonzott a jó idő. Innen egy látványos szurdokon keresztül jutottunk le a völgybe, majd következett a Kémény-szikla ismét csodás kilátással. Ezután már közel volt Klastrompuszta, ahol terülj-terülj asztalkám várta a túrázókat. Egy viszonylag monotonabb szakasz után megérkeztünk a Boldogasszony kápolnához, majd még pár perc séta, és vissza is értünk a rajt/cél-nak helyet adó kocsmába.

Képek: www.flickr.com/photos/142735914@N07/albums/72157678841547163

Gyermekvasút nyomábanTúra éve: 20172017.03.21 23:07:34

Kis kihagyásokkal ez volt a harmadik teljesítésem.

A megszokott útvonal, a szokásos tömeg és viszonylag jó idő volt.

Képek: www.flickr.com/photos/142735914@N07/albums/72157679976423300

túra éve: 2016
Less Nándor emléktúra (Nomád terepfutás/No megállj csak!)Túra éve: 20162016.10.23 23:47:52

Less Nándor emléktúra 38

Tavaly nagyon megtetszett ez a túra, így gondoltam idén ismét nekivágok. Már péntek este leautóztunk Cserépfaluba, szállás az iskola tornatermében, ahol szerencsére még szivacs is jutott :) Szombat reggel így is csak a rajtidő közepe felé sikerült elindulni, valahogy nem akaródzott kimászni a hálózsákból a csípős időbe. Aztán csak sikerült elindulni, de a késlekedésnek meglett a böjtje, a futók pont a kaptárkövek előtti szűk és meredek ösvényen értek be minket. A hidegtől eltekintve végig szép idő volt, nagyrészt a nap is sütött. A tömeg sem volt vészes, egyedül az Oszlai erdészháznál volt nagyobb zsúfoltság, mivel itt a rövidebb távokon indulók is feltüntek. Jóllakottan vágtunk neki a túra számomra legdurvább emelkedőjének, az Ódorvár megmászásának. Szerencsére tavalyhoz képest kevésbé akartam meghalni mászás közben :) Megnéztük a szép kilátást és indultunk tovább, immár barátságosabb terepen. Hamarosan elértünk a kedvenc kilátópontomhoz, a Kövesdi-kilátóhoz, innen pedig már közel volt a következő EP, ahol feltankoltunk puszedlikkel. Síkfőkúton áthaladva felmentünk a GSM toronyhoz, majd pár kilóméter múlva megérkeztünk a túra utolsó emelkedőjéhez, a Nyomó-hegyhez. Innen már közel volt a cél, ahol megkaptuk az oklevelet és a kitűzőt. Este bónuszként még elmentünk borozni az egyik helyi pincéce.

Mindez képekben: www.flickr.com/photos/142735914@N07/albums/72157675607222295

Vasas MaratonTúra éve: 20162016.10.16 00:15:11

VASAS 25

Az utóbbi 3-4 évben viszonylag sokat jártam a Pilisben, ez a túra mégis sok olyan rész érintett, ami korábban kimaradt, így egyértelmű volt, hogy itt a helyem. Az időjárás is nagyon kegyes volt, a Vénasszonyok nyarának utolsó pillanatait élvezhettük.

Összefoglalva: szép útvonal, jó szervezés, bőséges ellátás

A többiről meséljenek a képek: www.flickr.com/photos/142735914@N07/albums/72157675147284076