túra éve: 2014
Imre király emléktúraTúra éve: 20142014.12.21 11:31:29

(30km)

Elõzõ este szokatlan tetterõvel tértem nyugovóra és már nagyon vártam a túrát viszont egy apró malõrnek köszönhetõen 5:30 helyett csak 7:00-kor sikerült felkelnem. Emiatt a reggeli kávé és a reggeli is elmaradt, helyette viszont volt rohanás, de szerencsére 7:45-kor már tudtam indulni az egri vasútállomásról.

Térképolvasás nem az erõsségem, mert már Egerben eltévedtem volna, ha nincs elõttem két túrázó. Cserébe néhány perccel késõbb én mentettem meg õket az eltévedéstõl:)

A elsõ fele (Síkfõkútig) igen saras, nyálkás volt jól jött a jó bakancs és jól jött volna a kamásli meg a túrabot. Síkfõkúttól következett a túra nehezebb része, fel a várkúti túristaházig aztán pedig fel a várhegyre "toronyiránt" a piros háromszög jelzésen. Innentõl szinte már lefelé vezetett az út a nagy egedre, onnan pedig le Egerbe. Az idõjárás velünk volt, mert nem esett az esõ, egyszer pedig majdnem kisütött a nap :)

Az ellenörzõpontokon latin szavakat találtunk, amit az itinerbe kellett beírni, a célban ezzel igazoltuk, hogy bejártuk az útvonalat. Szolgáltatások nem voltak, de a várkúti turistaház nyitva volt és jól esett itt meginni egy kávét és egy teát, meg kicsit felmelegedni.

Építõ kritikaként annyit jegyeznék meg, hogy az elsõ ellenörzõponton szerintem kicsit el volt dugva a papír, így majdnem elmentem mellette, a Várhegyen pedig nem volt teljesen egyértelmû, hogy a kapaszkodó végén, vagy a Várhegy csúcsán van-e az ellenörzõ pont.

Végül kb 7 órás szintidõvel érkeztem meg. A jutalom oklevél és egy szép kitûzõ.

Összességében szuper túra volt, köszönöm a szervezést.

Szent LászlóTúra éve: 20142014.02.01 19:16:36

Szent László 15km, 480m szintemelkedés, 3:35

A múlt heti Téli Mátra M túrához képest minden szempontból lényegesen könnyebb volt a Szent László. A táv 10km-rel, a szintemelkedés 500m-rel kevesebb. A szintidõ a Szent Lászlón 15km-en 6 óra, ami nagyon kényelmes sétával teljesíthetõ, ezért kisebb gyerekeknek vagy családoknak is nyugodtan tudom ajánlani. A szintemelkedés néhány rövid szakasztól eltekintve el van nyújtva, ezért könnyû teljesíteni.

A Téli Mátrához képest (3000+ résztvevõ) a Szent Lászlón kimondottan családias volt a hangulat. Jót beszélgettem a ZUTE-s sporttársakkal, akiktõl többek között megtudtam, hogy a kegyhely völgye a táltos és ferences hordák rendszeres összecsapásának színhelye. Jelenleg úgy tûnik a ferencesek állnak nyerésre, mert sikeresen tüntettek el egy - a táltosok által épített - pihenõhelyet. Kiváncsian várom, mi lesz a vallásháború végkimenetele.

Az idõ kellemes volt, a túra végig jól volt jelölve, úgyhogy könnyû volt követni. A 3:35-ös idõ kényelmes sétával értendõ.

A második ellenõrzõ ponton mézeskalácsot, a harmadikon müzliszeletet, a célban pedig teát és hagymás kenyeret kaptunk. Volt lekváros kenyér is, amit mindenki nagyon dicsért, de én nem próbáltam.

Kicsit sajnáltam, hogy nem a 33-ason indultam, mert szerintem az is meg lett volna, de a múlt heti 25km és a jövõheti Margita 30km között nem akartam megszakítani magamat.

Összeségében nagyon jól éreztem magam, remélem jövõre ugyanitt!

Téli MátraTúra éve: 20142014.01.26 15:38:47

Téli Mátra M

Néhány (remélem) hasznos információ azoknak, akik 2015-ben nekivágnának bármelyik Téli Mátra útvonalnak

1. Regisztráljatok elõre. Egyrész 200Ft kedvezmény, másrészt gyorsabban tudtok rajtolni.

2. Akkor kérjétek a rajtpecsétet, amikor tényleg indulnátok, ne akkor amikor még cuccoltok. Sokan (köztük én is) eltökölték az indulást és már ott összeszedtek egy kb. 20 perces lemaradást. Emiatt persze lefelé ahol lehetett futni kellett (+mátrafüreden végig) és csak így sikerült idõn belül teljesíteni (7:00)

3. A jó bakancs elengedhetetlen. Sokszor kellett patakon, sáros, havas, latyakos helyen gázolni

4. Bakancsra való csúszásgátlót hozzatok! A 2014-es túrán a havat a több száz induló tükörsimára taposta. A táv csak az energia 80%-át vitte el, a maradék az a jégen való csúszkálás és az esések utáni felkecmergés volt. A legtöbben (köztük én is) sokkal lazábban teljesítették volna a túrát, ha gondolnak erre elõre. Csúszásgátló nélkül lefelé sem tudtok sokkal gyorsabban menni, mint felfelé. (a túrabot is hasznos kellék)

5. A szintidõ 7 óra, azután nem jár sem kitûzõ sem oklevél. Az utóbbi években szintidõn belül az indulók 70-80% teljesített.