túra éve: 2015
Gróf Sándor Móric EmléktúraTúra éve: 20152015.05.06 13:58:07
Az elsõ Bajnai Gróf Sándor Móric Emléktúra

Már a kihirdetéskor azonnal eldöntöttem, hogy elmegyek a 26km-es túrára, de amikor reggel megláttam, hogy zuhog az esõ, megingott az elhatározásom.

Barátnõm, Németh Éva (Bajna szülötte) nem hagyta, így 8-kor indultunk Gyermelyrõl. Hozott nekem kamáslit, ami nagyon jó szolgálatot tett. Hiszen az elsõ pár órát folyamatosan szemerkélõ esõben, többnyire sárban csúszkálva tettük meg.

Mégis, ahogy egyre magasabbra kapaszkodtunk, annál jobban le voltunk nyûgözve: az esõ miatt a tavaszi virágok, orgonák, nyíló bokrok teljes erõvel illatoztak, a színek pompáztak. A messzi földek, a sötétbarna, repce-sárga és zöld váltakozott. Virágzó kõris-erdõ, birsalmafa, orgona alagút, kökörcsinek….

Eközben az ellenõrzõ pontokon mindig megtudhattunk valami érdekeset, fontosat Sándor Móriczról, életérõl. Jól ütemezték a szervezõk ezeknek a pontoknak a helyét, jól esett a csoki, nápolyi, de a legnagyobb sikert a fasírt érte el.

A 26km így esõben-sárban épp elég volt, 800 m szintkülönbséget másztunk meg összesen. Nekem jó szolgálatot tett a nordic walking botom, segített ott, ahol sokan le-le csúsztak a sáros emelkedõkön.

Útközben hozzánk-hozzánk csapódott 1-1 jókedvû hegymászó, velük is jókat beszélgettünk.

Összességében jó munkát végzett a lelkes szervezõ csapat, ez az idõszak, a tavaszi természet a legjobb idõszak erre a túrára. Mindennel elégedettek voltunk, ami emberi munkán múlott, és hát az idõjárási körülmények csak erõsítettek minket is.