túra éve: 2006
Bükk 900-as csúcsaiTúra éve: 20062006.11.15 14:08:33
Már tavasszal kinéztem a túrát azonban sajnos késõbb kiderült hogy aznap esküvõre vagyok hivatalos. Nem adtam fel a tervemet de 14 óráíg be kell fejezzem a túrát. A 7 órás szintidõ nagy kihívásnak tünt (hamar kiderült hogy az is)
A kilátóban töltött éjszaka után Ricsivel és Balázzsal 7-kor indultunk. A javasolt útvonalat fordított sorrendben terveztük megtenni. A Borovnyák és a Pipis-hegy megtalálása gyorsan ment de a helyismeretem itt ki is merült. A Pipis-hegyrõl a Veres-sár völgyön, majd a vezeték alatt elértük a szilvásváradi mûutat. Innen rátértünk a Bánya-hegy felé vezetõ útra, majd kb 200m múlva toronyirányt megcéloztuk a Kis-kõ-hátat. Nagyon sûrû növényzeten küzdöttük fel magunkat a toronyíg vezetõ makadámútíg. A következõ hegy a kerítéssel elzárt Nagy-kõ-hát volt. Olvastam hogy létezik valahol létra. de mi nem találtuk meg, így Ricsi egy kis keritésharc után mindhármunk lapját lepecsételve tért vissza a csúcsról.
A következõ három csúcs megtalálása (Három-kõ, Büszkés-hegy, Tar-kõ) némi bizonytalansgot leszámítva nem okozott gondot. Három órai gyaloglás után vágtunk neki a Virágos-sár-hegy hosszú vendégmarasztaló kaptatójának. A hegy tetején kb 10 perbe telt mire megtaláltuk a táblát. Rövid pihenõt követõen megcéloztuk a Nagy-Kopasz-hegyet. A térképen lévõ zöld túristajelzést hiába kerestük fél órán át nem találtuk. Végül nagy nehezen megtaláltuk a Csemetekertet ahonnan elvileg csak a nyugati irányt kellett volna becélozni(nem sikerült). Itt találkoztunk elõször szembejövõ 900-as túristákkal akik szintén a Kopasz-hegyet keresték. Végül nem sokkal 12 óra után értünk fel. Istállós-kõre már kijelölt úton haladtunk. Az én túrám a csúcson véget ért mivel bõ egy órám maradt hogy Bánkútra érjek.
Egy kissé letört hogy csak 11 csúcsot teljesítettem, de így jövõre biztos hogy megint eljövök erre a nagyszerû túrára.