@Éves túraösszesítő

JandiTúra éve: 20072007.12.30 23:07:25
2007

01.06 - BHTCS:
Életem második teljesítménytúrája volt, amire sikerült meghívnom két mindenre elszánt embert, akik azonban a túra nehézségérõl mit sem sejtettek - velem együtt. Sokáig emlékezetes marad, ahogy a Meszes-hegy nyugati oldalában kínunkban röhögve bukdácsoltunk a csúcs felé. Aztán a Nagy Kopaszon jó fél órán keresztül szürcsöltük a forró teát a fagyos éjszakában, közben pedig lelkileg is feladtuk...

01.28 - HÓ-Fejérke-Piroska 25:
A csúfos kudarc után felhozó túrának tökéletes volt, és miközben a több száz induló által keményre taposott havon csúszkáltunk, Apám (nagy Mátra fanatikusként) kitalálta, hogy teljesíteni kellene a Mátrabércet...

02.04 - Baralngtól barlangig:
Ismerkedtünk picit a Budai hegységgel, és a tempó már nem is volt olyan rossz, bár az elsõ emelkedõ még mindig nagyon fájt.

02.17 - Börzsöny-bérc 35:
Amikor félholtan, zihálva felértem a Nagy-Hideg-hegyre (10 perccel Apám után), és a kérdésemre, hogy "Ez meg mi volt?" azt a rezignált választ kaptam, hogy "Csak tartottam a tempót", akkor éreztem: számomra messze van még a Mátrabérc...

03.04 - Boglárka 30:
Szõlõhegyen, fenyvesen, támadólag fellépõ kutyákon keresztül végülis elértünk Gyugyra. Volt már jobb is, de legalább a Balaton északi partjáról látszódott a Badacsony.

03.17 - Lepke 40:
Tavasz, medvehagyma, kilátók, változatos útvonal, meleg, és jólesõ fáradtság. Már 40 km is ment: haladtunk a cél felé.

03.24 - Szuadó 40:
Esett, sár volt, csúsztunk-másztunk, eltévedtünk, lefejeltem egy kiálló faágat, Apám pedig arccal belefeküdt egy pocsolyába. Megérte, mert egy végsõ rohammal sikerült idõben beérnünk.

03.31 - Bakony 50:
Elsõ 50-esemnek egyedül vágtam neki, és õszintén szólva cseppet sem féltem tõle. Bár a túra végén leírhatatlan fáradtságot éreztem, mégis rendkívül büszke voltam, hogy 50 km-en keresztül sikerült tartanom az 5-ös átlagot.

04.14 - Mátrabérc:
Eljött nagy nap, amikor kiderült, hogy kik a gyengék és kik az erõsek. Kékesig nagyon élveztem, aztán a lendület szép lassan átcsapott heroikus küzdelembe, amikor Ágasvárról lefelé azt hittem, hogy valami el fog szakadni a lábamban, Mátrakeresztesen pedig még az is megfordult a fejemben, hogy vége. Mégis felküzdöttem magam a Muzslára, és ott már vidám voltam, mert tudtam. A Szurdoküspöki iskolába besétálva pedig oklevelet is kaptam róla. :)

04.21 - Sárga 30É:
Semmi komoly, csak szórakozás. Átéltük az éjszakai Pilisszentlélek hangulatát, és vörösvári Kálvária tövébõl csodáltuk a felkelõ nap fényeit.

04.28 - Tihanyi Gejzírit 33:
Zádorvár, és a félszigeten lévõ rövid szakasz miatt megérte.

05.12 - Tési fennsík 50MTB:
Szitáló esõben vizibiciklizésre indultam, és már az elején kétszer megmásztam a fennsíkot egy apróbb baki miatt. A végén azonban a rengeteg kavarás ellenére is ott volt az arcomon az a bizonyos elégedett mosoly.

05.27 - MCSÉT 40:
Egyedül indultam meghódítani a Kékest, miközben azt körbecikázták a villámok. Kicsit merengõs hangulatban, elmélyülve a tájban, és a kilátásokban múlattam az idõt, és miután közel kerültem a gyõzelemhez egyszercsak beütött a krach.
A felkelõ nap elsõ sugarai ugyan vígasztaltak, de akkor már sánta voltam...

06.23 - Balaton 50 MTB:
Szerencsére a térdem csak a gyaloglást nem bírta, ígyhát elkezdtem biciklizni. Bár ezen a túrán néha könnyebb lett volna bringa nélkül, hiszen jónéhány alkalommall kellett a nyakunkban cipelni a gépeket. A Koloska forrásnál azonban minden szenvedésért kárpótolt az etetõpont. :)

07.01 - Szurdok 40:
Szánalmas kísérlet volt ez a gyalogtúrázáshoz való visszatérésre. Már Dobogókõrõl ereszkedve éreztem, hogy gond lesz. A Rám-szakadékon még végigküzdöttem magam, de mire a túra bevezetõ - kb 15 km-es - szakaszát befejeztem, már majdnem ugyanolyan sánta voltam megint, mint a Mátrában...

08.18 - Vértesi kerekezés 70:
A nem túl izgalmas útvonalat kicsit kibõvítettük, és fakultatív programként meglátogattuk a Csókakõi várat. Akár azt is mondhatnám, hogy direkt. :) Végülis sikerült újra rácsatlakoznunk a kiírás szerinti útra, onnan pedig már csak arra kellett figyelnem, hogy az Atti által diktált tempóban valahogy életben maradjak.

09.29 - Mecsek éjszakai:
Várakozás, és félelem elõzte meg ezt a túrát. Az õrület itt kezdõdött, egy évvel ezelõtt. "De vajon mit bír MOST a térdem?" Sétáltunk, nem siettünk sehova, és a fogadalmamnak megfelelõen felmentünk a Sós-hegyi kilátóba is. Aztán eltévedtünk, pedig megígértem, hogy itt ilyen nem lesz. A végén kis csapatomat hátrahagyva futottam, bukdácsoltam, köveken-gyökereken keresztül, és igen: 5 perccel a zárás elõtt hõsként sikerült beérnem, amikor megtudtam, hogy a jelzések átfestése miatt megnövelték a szintidõt...

12.18 - Bakonyi Mikulás 40:
Laza, térdkímélõ, rehabilitációs túrának terveztem, és 30-ra neveztem. Kérdés nélkül dózeroltam el a Bakonyt, és bár a bakancsom bosszantott, mégis újra úgy éreztem magam, mint egy teljesítménytúrázó. Bár vonzott a 40, a Mikulásnál mégis úgy döntöttem, hogy jó lesz a 30 is. Aztán egyszercsak megérkeztem az Ördögárokba. Totál véletlenül rossz irányba indultam... Ezután maradt a küzdés, és a naplemente a Cuha-hegyrõl, na meg egy 40-es kitûzõ.

Ez volt 2007 TT-s szempontból nekem. Többet szerettem volna, ennyi sikerült. Így legalább maradtak céljaim a jövõre nézve is. :) Mindjárt jön is egy visszavágó (BHTCS), remélem ezúttal sikerrel vesszük.