Zöld túrák (Budai-hg)

janneszTúra éve: 20082008.02.24 22:06:28
Zöld 20 (2008.02.23.)

Fényképes beszámoló

Reggel a 21-es busz az orrunk elõtt ment el, úgyhogy kénytelenek voltunk a 7:30-kor induló 90-es buszt választani, ami végül 7:32-kor indult. Indulás után egybõl jöttek az ellenõrök, úgy tûnik, szombaton is dolgoznak szorgalmasan.

Normafához érve gyors jelentkezési és rajtolási procedúra után 7:55-kor indulhattunk útnak, ami az elmúlt teljesítménytúráinkhoz képest szokatlanul, lejtõvel indult. Nemsokára leértünk a Disznófõ étteremhez, ami szemmel láthatóan sajnos már rég zárva van (bár a Szépjuhásznénál lelkesen hirdeti meglétét egy közúti tábla) a Disznófõ-forrással együtt. Ezután a barátságosabb Tündér-szikla jutott arra a sorsra, hogy elmentünk mellette (alatta). Egy kis meredek, csúszós lejtõn túljutva hirtelen a Libegõ pályája alatt találtuk magunkat, ami a korai idõpontnak megfelelõen még nem közlekedett.

Továbbhaladva a Z jelzésen értük el azt a szakaszt ami az elmúlt hetekbõl már ismerõs volt (BUÉK-túra). Most ellenkezõ irányból is végigsétálhattunk itt, egészen az Árpád-kilátóig osztozik az útvonal a BUÉK-kal. A ferenc-halmi lakópark után az új Z jelzésen mentünk, kivéve a Hûvösvölgyi út környéki szakaszokat, mivel ott a túra szervezõi valamilyen oknál fogva a régi jelzés szerint vezették az utat, szalagokkal segítve. Az ok talán a biztonságosabb átkelés volt a nagy forgalmú úton, a kölekedési lámpánál.

Lesétáltunk az 56-os villamosig, átmentünk a nagyhíd alatt, majd elkezdtük a lépcsõzést felfelé az általános iskola mellett. A harmadik lépcsõ után végre felértünk az Apáthy-sziklához, ahonnan (mint mindig) most is csodás volt a kilátás a budai lakóövezetre, János-hegyre, Hárs-hegyre, Normafára.

A barlang után az útvonal ismét meredek emelkedõbe váltott, majdnem az Árpád-kilátóig tartott a fárasztó szakasz, ahol a pontõrök csokival várták a túrázókat (szépséghibás Vadász-szelet). Az Árpád-kilátónál mostanában annyiszor jártunk, hogy nem is mentünk megnézni a kilátást, hanem haladtunk tovább. Elõtte azért kérésre készítettünk két fényképet egy háromfõs csapatról.

Ismét lejtett az túra, egészen a Szépvölgyi útig, miközben megcsodálhattuk a szép emlékû "Szomszédok" TV sorozatból ismerõs erdészházat. A Szépvölgy út után nem sokkal megint egy erõsebb emelkedõ következett, elhaladtunk a csonka tornyú rádió adótorony mellett, itt volt túránk során a legerõsebb a szél zúgása. A Farkas-torokban rátértünk a Hármashatár-hegy körül futó szintútra és hamarosan elértük a Virágos-nyerget, ahol a zsúfolt Boróka büfében volt az ellenõrzõ pont.

A Csúcs-hegy bal oldalán ment tovább a Z jelzés, de mi menet közben letértünk az útról, hogy felkapaszkodva a Csúcs-hegy csúcsera, becserkésszük a "Csúcs csúcsa" geoládát. Útközben meglehetõsen bizarr, és kissé félelmetes szemétkiállításon mentünk keresztül: mindenféle szemét volt összegyûjtve és kiszúrva a fák törzsére, a gerincen pedig egy törpe "Stonehenge" volt felépítve.

A láda levadászása után visszatértünk a jelzett ösvényre, és folytattuk utunkat a cél felé. Solymár elõtt, ahogy kiértünk az erdõbõl, mellbevágott az erõs szembeszél, ami csúcspontját a Szarkavár utáni nyílt téren érte el, ahol még némi homokviharkafélét is produkált.

A végén Solymár fõútján is gyalogoltunk egy keveset, majd beértünki a célba. Idõnk 4h 47 perc lett. Elfogyasztottuk a zsíros kenyeret, majd váltottunk pár szót Andrew79 túratárssal a Budapest Kupáról, illetve az idén szervezendõ túráiról, majd eljöttünk a nemsokára érkezõ 164-es busszal.