Kevély körüli kevergés / Kevély alatti bolyongás

zeezeeTúra éve: 20082008.04.14 11:25:42
Elvben 9:00-kor akartunk rajtolni, de sikerült 9:30-ig elodázni a dolgot. De akkor neki is indultunk.
A K+ jelzésig minden ment a maga útján. Elõztünk, elfutottak mellettünk. Nekem tetszett a K+. a Z-nél baloldalon találtunk egy függõhidat, amit Józsi laposan letesztelt. Bírta!
Aztán fel-fel-fel. A Kevély-nyereg tájékán most is szép a kilátás, bár éjjel az igazi, pláne a Nagyról (avagy Kicsirõl).
Lebaktattunk a barlanghoz, közben két hölgy rajtunk keresett néhány szakállas urat. Szerintem nem elõztünk meg szakállas embert, de nem tudom. A Z jelzésen jött velünk szembe valaki, aki a "kicsin" indult és a "nagyon" ment, mert eltrécselte az idõt. Õ inkább csinos volt, mint szakállas! Aztán le a nyereghez. A bányánál most nem motorozott senki, pedig szoktak. Azon a majd függõleges falon mennek fel, aztán le. Voltam már a tetején, van ahol már felhagyták a csapást, mert annyira mély, hogy nem fér el benne a motor. A nyereg után végre megmutatja nekem valaki, melyik is a K+. Eddig még nem találtam, bár csak egyszer akartam használni. Csobánkán beülünk a többiek közé - eszem-iszom, dínom, meg dánom. Most mulassunk, hiszen az S+/S páros még egy kellemes kis darab! Ebéd után aztán felmentünk. Megkapjuk a jól megérdemelt csokit, majd haladunk is tovább.
Hamarosan már a piroson bandukoltunk felfelé. Legutóbb éjjel jártam ezen az úton felfelé, úgy is pontosan ennyit emelkedik... Ez egy "nem szeretem út". Bár nagyon szép környéken halad.
A Z-re becsatlakozva tájképet fotózó kis csapat üldögélt. Mondták, nyugodtan menjünk keresztül a fényképezõ elõtt, legalább életkép lesz, nem tájkép. "Béke poraimra" címmel lehet is rakni a sírom mellé - gondoltam, itt már kiült a só az arcomra és éppen nem volt kedvem menni. Szép séta a következõ pontig, majd jobbra Z+. Helyes kis darab! Valahogy felértünk. Lejutunk a P4-en, bár a jobbra, hirtelen bekanyarodás elnézhetõ volt. Mivel már szemben jöttek vissza olyanok, akik tudták: nincs már arra jelzés, így ezt sem vétettük el, megint megmenekültünk!
Emelkedõ az S-en. Nap süt, aszfalt, meleg, semmi légáramlat. Javasoltam, hogy minden közkútnál álljunk meg frissülni, de le lettem szavazva. Felküzdöttem magam a K-ig. Jó volt kicsit lefelé menni. Az Egri-vár felé a szalagozás teljesen a helyén volt. Szembe jövõ két autó utáni por, ahogy kell, belehullik az arcomon található folyadékba és egy kényelmetlen érzést biztosító szuszpenzió alakul ki. Pecsét és indulunk is tovább. Egy kisebb MTB-s csapat küzd a Teve-szikla elõtt. Tekernek, megállnak, elõzünk, tekernek, elõznek, megállnak, elõzünk, stb. Érdekesen adtuk elõ ezt a pár métert. A K jelzésen még csámborgunk kicsit a tûzcsapig, de utána hamar beérünk a célba.