Óbudavár

MacGyverTúra éve: 20082008.05.11 23:17:30
Óbudavár 5
Fényképes beszámoló

Korán reggel indultunk Pestrõl, hogy elkerüljük a várható, Balaton felé irányuló tömegnyomort. Az M7-esen mentünk, majd a Balaton északi partján, egészen Balatonakaliig. Jó hosszú volt az út, bár én nagyrészt végigaludtam :-) Nem sokkal fél tíz elõtt érkeztünk meg Óbudavárra, majd gyorsan elrajtoltunk az 5-ös távon. Úgy terveztük, utána végigmegyünk a 10-es és az 1-es távon. A rajt kissé kaotikusra sikeredett, még azt sem tudták a szervezõk, hogy mennyibe kerül a túrájuk MTSZ kedvezménnyel.

Elindultunk a falu fõutcáján balra, majd kb. 300 méter múlva elértük a Mosóházat, ahonnan egy növényes tanösvényen kezdtünk enyhén emelkedni. Itt láttuk a túra egyetlen kullancsát, ami éppen pici kutyám két szeme között mászott. Hamar visszaértünk a fõútra, ahonnan jobbra Szentjakabfa és Balatoncsicsó templomai látszottak.

Az elsõ ösvényen balra tértünk, majd egy kicsit túlszaladtunk, nem vettük észre, ahol le kellett volna térni. Amikor másodszor próbálkoztunk, jöttek éppen arról túrázók, így elindultunk feléjük a térdig érõ gazban.

Nemsokára elértünk az egyetlen ellenõrzõponthoz, a herendi templom romjához. Nem sok látszik belõle, benn van a fák között. Itt épp jött szembe egy család, gondolom a 10-es távon mehettek, az egyik gyerek a telefonját bömböltette, úgy hallgatott zenét. Visszatértünk az eredeti mezõre, ahol innentõl derékig érõ fûben-susnyában kellett haladni, meg szalagozás sem nagyon volt. Beértünk az erdõbe, majd elkeztük megmászni a szõlõhegyet, itt úgy döntöttünk, a 10 kilométernyi gaztaposásról inkább lemondunk.

Fenn a hegyen az utolsó telekrõl kijött egy szép nagy komondor, és nekiállt szegény Morzsát szaglászni meg követni, aki nem gyõzött mögénk bújni elõle. Szerencsére békés jószágnak bizonyult, így vissza tudtuk küldeni. Újabb bizonytalan rész után elérkeztünk az elõzetesen, az itiner térképrésze alapján meredeknek várt lejtõhöz, ami egyébként a túra legfurcsább része volt.

A Mosóháztól megy fel a hegyre egy út, mint a kálváriák szoktak, de itt erdei tornapálya van (igaz, nem túl izgalmas, viszont állomásonként 4 vagy 5 feladat van legalább, például az utolsó állomásnál 6-8 mély légzés, 3-4 fekvõtámasz, egy kezes fekvõtámasz, majd hempergés a földön), ezen kívül rengeteg ide nem illõ, többnyire 2007-ben telepített növény sorakozik az út mentén, kis táblácskákkal ellátva. Nem nagyon kezelték õket, néhány teljesen ki volt száradva. Innen az eredeti útvonalon tértünk vissza a rajthelyre, ahol sokféle kitûzõbõl lehetett válogatni, de ezek közül kevés tartozott ehhez a túrához. Téli Kabhegytõl Mount Everestig volt mindenféle.