Fürkész/Csillagváró/Éji vadász / 7 Mérföldes tekergés

nafeTúra éve: 20082008.06.22 22:14:54
7 mérföldes tekergés
GPS-el mért távolság: 12,3 km; barometrikus magasságmérõvel mért összesített szintkülönbség 255 m.
Délelõtt egyesületi túrát vezettem az Ördög-árokba, no meg az elõzõ két nap biciklizései miatt csak a rövidtávra vállalkoztam. A nevezés után, a kérdéseket tanulmányozva láttam, hogy megérkezik János, a feleségével. Õk is a rövidtávra neveztek. Hamarosan úton voltunk. Mindjárt az elsõ információs táblánál le is maradtam, hogy megtaláljam a választ egy-két furmányos kérdésre (Jani úgy döntött nem foglalkoznak rejtvényfejtéssel). A túra legnagyobb meglepetése, a balinkai útról való lekanyarodáskor ért. Egy kertben, a hinta állványán, egy ragadozó madár ült. Elõször azt hittem kitömött madárról van szó, de egyszer csak elfordította a fejét. Nekem sem kellett több, irány a kerítés, néhány kép erejéig. Láthatóan, a madár is kíváncsi volt, miben ügyködök.
Rövid gyaloglás után, kiértem a faluból, s megkezdtem az emelkedõt. Elõttem ismerõs család ballagott. Az ajánlott útvonalat követtem. Szép volt a szurdok az alkonyati fényekben. Ez persze azonnal korlátozta is a fényképezési lehetõségeimet. Minden tájékoztató táblát áttanulmányoztam, hátha találok válaszokat. Közben újabb családokkal találkoztam. Feltûnõen sok kisgyerek vett részt a túrán. Szemmel láthatólag nagyon jól érezték magukat.
A második ellenõrzõ pont mellett csaknem elmentem, sõt, ha a négyéves forma Bernadett nem szól utánam, el is megyek. Minden esetre a Túró Rudit gyorsan bekebeleztem, s mentem tovább.
A kék jelzésrõl, egy helyen szép rálátás nyílt a Fehérvárcsurgói-víztározóra. A Halomsírok ismertetõ táblájánál adtam fel a válaszkeresést, mivel ahogy megálltam, azonnal több tucat szúnyog vetette rám magát. Hosszú ujjú póló a kocsiban, Szu-ku otthon a horgászládámban. Útálom az ilyen fajta „önkéntes” véradást. Így hát menni kellett.
A Vasutas-pihenõ után leérve a völgybe, értem utol Janiékat, és másokat is, aki kicsit elbizonytalanodtak, merre tovább? Itt találtunk egy pici hibát az útvonal leírásban, mivel a piros jelzés, amit követni kellett volna, visszavitt a szurdokba, a kék keresztjelzésrõl, ami jó irányba ment, meg szó sem volt. A célban többen is mondták, hogy itt bizony elkevertek. A Keleti-Bakony és a Kincsesbánya túrák tapasztalatai alapján tudtam, merre kell menni, s a többieket is arra irányítottam. Alig mentük 2-300 métert, s újra meglett a piros sáv, amit követhettünk a faluba. A szoborparkban, megtaláltam egy választ, viszont a kálváriára vonatkozó találós kérdéssel megfeküdtem.
Hamarosan beértem a célba. Megnéztem a megoldást. Némelyike miatt csaknem megborotválkoztam tíz körömmel.
A túra ár/szolgáltatás aránya igen jó. 600 Ft-ért kaptunk egy szép kitûzõt, az elsõ ellenõrzõponton ásványvíz, a másodikon Túró Rudi, a célban zsíros kenyér, hagyma, savanyúság és szörp nagyon kellemes arányban hígítva. A szervezés és lebonyolítás, szokás szerint kiváló.
A képeket valószínûleg csak augusztusban fogom feldolgozni, így csak akkor kerülnek fel a balatonfürediek honlapjára (www.bfuredite.fw.hu), ahol a Fotógaléria 2008-as événél lesznek.