Vadrózsa

futorTúra éve: 20082008.08.30 10:10:45
Üdv túratársak!
Elõször is szeretném megköszönni Piedcat-nak, a 2007-es beszámolóját. Annak a beszámolónak elolvasása után döntöttem úgy, hogy ezt nem lehet kihagyni. Másodsorban a rendezõknek (õket kellett volna elsõként, de mégsem) nagyon jó útvonalat találtak.
Innen is látható, milyen fontos, hogy írjunk beszámolókat mai világunkban az emberek utánanéznek a neten melyik aza a túra amelyen érdemes elindulni.

Túra: Tesómmal 5 órakor indultunk otthonról. Az autópálya keleti szakaszának köszönhetõen 7 után pár perccel Rózsaszentmártonba érkeztünk. 7 35 rajt.
Némi aszfaltozott rész után befordultunk az útvonal szimpatikusabb részére. Földút.
A Kopasz hegyen vettem észre az órát nem indítottam el, így legalább nem vitázunk a szervezõkkel a célidõn. A Somlyóra menet tudtuk meg, hogy a túra nem fog végig lejteni. Széles-kõnél már jólesett a dinnye. Igaz a nap nem tûzött annyira mint szerettem volna de meleg volt.
Eszter-forráshoz érkezve púpjainkat újra vízzel tölthettük. Szurdokpüspöki már ismert település a Hanák Kolos túrákról. !4 kutat is találtunk mielõtt elhagytuk volna.
Kedvencem lesz a túrán a Múzslai emelkedõ visszafelé. Így is lett. A 17 km víz nélkül nem vészes. Sietni kell, így idõben nem sok.
A következõ ponton bõségesen elláttak. Vízzel, zsíros-hagymás és lekváros kenyérrel.
János várától le a szerpentint fától-fáig abszolváltam. Az élet veszélyes.
Itt elváltunk tesómtól (Õ csütörtökön éjjel dolgozott, elõzõ nap és utána is dolgozott. így el volt fáradva.).
A piros plusz hozott némi hezitálást ugyanis itiner szerint végig rajta megyünk, de egy helyütt jobbra kék szinû szalagozás tért le róla. Megnéztem hová megy a szalag majd hittem az itinernek. Jól tettem, hamarosan újra Eszter-forrás.
A nagy-Hársas kilátó a második jó ötlet a túrára 500m hijján sikerült kifutni.
A pincék ellenõrzõ pontnál ért némi csalódás. Valaki bent bagózott. Nem kéne rászólni, tisztelt szervezõk, hogy oda a sportolóknak muszály bemenni pecsét és vízfogyasztás okán.
Itt az itinert elnéztem és azt hittem már csak két kili de öt volt. Mindegy futható volt végig.
A célba beérve leheveredés majd ásványvízzel séta tesó elé.
Amint õ isk, én is újra beértünk isteni paprikás krumpli fogadott. Ezt elfogyasztva indulhattunk is haza.
Jól szervezett, jól frissített túra. Senki ne várja el, hogy a Múzslás 17 km-re vizet visznek. Meg lehet oldani egyénileg.