Írottkő

yoyoTúra éve: 20082008.10.25 19:49:22
Írottkõ 50!(56-57)+++

A 6 órás tömegrajtot lekéstük ,így 6:15 kor mentünk ki az iskola elé .én , Ursika ,és Baddi . Fogalmunk sem volt merre kell menni , a túrázok zöme elment .Szöveges leírás pedig nem volt . Jött egy néni õt kérdeztük meg ,azt mondta lefelé kell menni ,mi bizalmatlanok voltunk ,így vissza mentünk megkérdezni merre induljunk el , Elmondták ,hogy felfelé induljunk a zöldön .Sötét volt.. fejlámpával kerestük a jelet ,aztán 500 méter után már nemtudtuk megint merre tovább . Több irányba futottunk ,végül én látom meg a zöldet.Aztán Ursika leválik, László Szilvivel megy ,de jÓ, legalább õ sincs egyedül . Õk a 70 re neveztek ... Baddival mi elindulunk Óház-Tetõre ,
Visz a lendület , így kihagytuk az elsõ pontot ..mikor rájövünk ,hogy kimaradt futás vissza .Baddi pecsétel ,majd ráteszi a gyertyára az itinert ,kicsit megég ugyan ,de szerencsére a lényeg megmaradt .
Ezután megyünk a Vöröskereszthez . Alig birom követni ,nekem nagyon gyors a tempó ,szivesebben gyalogolnék már ..Az itiner szerint a piroson kéne tovább menni ,de mi simán a kéken maradunk ,mert ha a 35 ös a piroson megy ,akkor az ötven biztos nem ;)
Szóval mi megyünk tovább a kéken, holott már piroson kéne lennünk . Már egészen világos van .Jó kis széles aszfalt út megy végig az erdõn ,szerpentinbe lefelé .Gyönyörû színes az erdõ,ahogy a fények a párán átvilágítanak .
Baddival viszont nem bírom még lefelé sem .Ezen a szakaszon látom meg az õzeket .Baddi is látja megáll ,jajj de jó legalább utól értem . Aztán megint elindulunk ,Fogy a távolság rendesen ,már több száz méter ,,TeBaddiiii Biztos ,hogy jó felé megyünk ? kiálltom utána ..Csak azért mert se elõttünk se mögöttünk senki !
Már utól kellett volna érnünk azt a rengeteg embert aki 6 kor indult ,,Jó az elején szöttyögtünk tudom,meg vissza is mentünk a ponthoz de mégis...Jó ez yoyoka gyere nyugodtan ,jövök jövök,csak nem haladok cillagom kiálltom utána ..Megint fogy a távolság. Elhaladok a Stájerházaknál ahol majd csak 21km múlva kéne lennünk ,baddi már a szerpentinen megy felfelé ,még látom ,de egyre messzebb kerül,lehajtom a fejem hátha úgy jobban tudom nyomni .

Nemelég,hogy a piros helyett a kéken megyünk,de már a kékrõl is lejöttem. Vissza nézek a szerpentinen hátha jönnek emberek ,de senkit nem látok .. Hát ezt nem hiszem el,hogy senki nincs elõttünk ! Elérkezek egy keresztezõdéshez ,és próbálom kitalálni baddi merre fordult , elindulok felfelé semmi jel a fákon. elindulok a másik irányba... semmi.Ekkor már kezdem felfogni,hogy eltévedtünk, térképem nincs ! mentségem legyen,hogy elõzõ nap találtam ki,hogy ide jövök ,akkor meg ünnep volt beszerezni nemtudtam . Na de mégis merre menjek ,telefonálok baddinak igen igen az jó lesz .Gyorsan keresem a számát ,de nincs meg .Érzem,hogy az endorfint legyõzi a pánik . Itt állok a Köszegi-hegységben egy használhatatlan itinerrel ,térkép nélkül ,baddi nélkül . Ursika !! igen ursika biztos tudja ,gyorsan hívom is ,,ilyenkor remeg a hangom ,és átérezni ,hogy teljes a pánik a fejemben .Ursika próbál az elõtte haladóktól infót szerezni,mert hogy ott több túrázó is van ,bizony bizony ! Persze segíteni nemtudnak,mert erre õk nem jöttek .Aztán jön az esemesen a szám ,Hivom is gyorsan minden perc számít , nyomkodom idegesen erre ursika veszi fel .

Jajj teljesen szétestem, hasmenésem lesz rögtön ,,de nem baj ..legalább ezt sem kell cipelni :) Csörgetek még 1x gyorsan . kicsöng végre ! Valahonnan a sírból beszélek Baddihoz ,õ már jóval feljebb van ,rájött ,hogy régóta eltévedtünk ,de talált egy térképet egy táblán, ha felfutok erre ,aztán lemegyek arra ,ott átvágok... akkor lejuthatunk Velembe . Arra még emlékszem ,hogy azt mondtam,de én nem vagyok olyan ügyes térkép olvasó mint Te . Aztán azt mondta ne mozduljak onnan ,vissza fut értem . Jött is nemsoká . istenem annyira örültünk egymásnak.,,Felértünk a Hoffmann –forráshoz ahol volt ez a bizonyos térkép ,ezen tájékozódtunk ,és eldöntöttük,hogy a kék kör levisz majd Velembe . Gyönyörû fenyvesen haladtunk lefelé ,majd érintettük a Szent –Vid kápolnát ,ahol több száz éves fák lehettek ,Nagyon szép rész volt ez is . Aztán láss csodát egyszer csak leértünk Velembe a 2.ephez ,itt volt a túra 11 kilóméternél,de mi 3 óra altt értünk ide .Végre ember… rengeteg ember. Belaktunk zsíroskenyérrel ,és teával . Megvolt tehát a második pecsét .Elindultunk együtt baddival,de megintcsak nembirtam a tempóját . Mondtam menjen nyugodtan elõre,legalább nem gyilkol a futással ;) Azt mondta ,ha bármi van hívjam vissza jön értem . Ezután Olyan de olyan óvatos lettem ,hogy állandóan az ítinert vettem elõ, amitõl aztán az lett ,hogy a végére darabokra esett a nedves tenyeremtõl , Kalapos –Kõ jó kis szuszogós meredek rész ,itt nem volt pontõr ,ezért a fára festet számot kellett beírni . Rátértünk az OK re fel Írottköre .Csodaszép vidék ha mondom ! itt végre sûrûn voltak az emberek, mindenkit megfogott a hegy ,baddi már lefelé jött ,pacsiztunk is ..én meg csak mentem ,és mentem ,és ,azt gondoltam ,ha ilyen magasra megyünk biztos szép lesz a kilátás . Felértem az országhatárhoz ,jó sok ember volt fenn ,viszont kilátás nem volt ,mert párás volt az idõ .
Ezután újra lefutottunk Velembe ,6 kili kökemény lefele ,csúszós vastag avaron kövek közt ..

Velemben ismét zsíroskenyereztem teáztam ,irány a Szent-Vid kápolna ,hihi itt már voltunk pár órája . Gyalogolok felfelé ..épp majszolok egy kenyeret ,mikor jön baddi :O Hû nagyon megörülök neki ismét taálkozunk .Azt mondja ,hogy eltévedt lefelé Írottkõrõl .,és egy olyan vaddisznós csapásra tévedt,hogy szinte a fekhelyükön találta magát. Mindenhol malacok futkostak,meg dübögött az erdõ . Most le megy Velembe ,és eldönti tovább jön-e,vagy befejezi a túrát mert kihagyta a kalapos-kõ pontot .Mondtam neki ott nem volt pontõr ,hanem a fára volt felfestve egy szám ,én is vissza mentem ,mert kihagytam én is :P aztán kiderült nem volt ott senki ..No mindegy azt mondta menjek nyugodtan ,majd kitalálja ,hogy dönt ,aztán úgyis utól ér .Jó tempóban nyomtam a kápolnához ,égett a combom .Aztán felértünk a Hoffmann-Forráshoz .Már erre is voltunk ma pár órával elõbb .
Baddi még nem ért utól ,lehet mégsem jön? Jó pár túrázót utól érek senkihez nemtudok csatlakozni ,a saját tempóm a legjobb nekem . Szépen haladok lefelé ,már leérek a Stájerházakhoz ,itt almát kaptunk ,lassan indulok ,aztán baddi utól ér . én gyorsan közlöm vele,hogy nagyon örülök neki,hogy együtt vagyunk ,de én már fáradok és nembírok vele futni . Megállapodunk,hogy lefelé futunk ,és felfelé gyalogolunk .Innen a fehér pontot kell követni közel 10 km .Ez jó mert nem kell itinerezni . Mentünk is lefelé rúgtuk az avart ,gyönyörködtünk az erdõben ,mert hogy az valami csoda volt . Eljutottunk egy kis patakhoz ,és 4 szer ugortuk át ,pedig elég lett volna egyszer is ;) mentünk felfelé a Tábor-hegyre . Kemény hosszú egyre meredekebb rész, fenyõerdõvel tölgyesekkel .Már délután volt ,és nagyon szép sárga fények világították meg a völgyet .Nekem kicsit a Szõke- forrás –völgyhöz hasonlított . Gyönyörû mohák,és páfrányok ,fenyvesek ,tölgyesek ,csordogáló patakok ,források . Kicsit elterelte a figyelmünket a táj szépsége,és felértünk a Tábor-hegyre . Itt sem volt pont a számot írtuk az itinerre . Mentünk a hegy gerincen végig ,aztán egy éles jobb kanyar ,és irány egy nagyon meredek köves rész.. út az nem volt csak kövek falevelek ,és rengeteg szömörce ,csipke bokor ,amikbe jól beakadtunk. . Azt hittem szét szakad a combfeszítõm,próbáltam lazábban fékezni ,de akkor meg olyan lendületet vett a lábam,hogy egyszer csak nemtudtam elkapni egy fát ,és elestem .,baddi is eleset elõttem aztán végre leértünk a Paradicsomoshoz ,itt vizet és pecsétet kaptunk .
A következõ ep,6km volt innen ,és végig aszfalt úton dimbes dombos ,rész .baddi kitalálta ha futunk, akkor hamar túl leszünk rajta . Persze rajta fáradtságnak nyoma sem volt ,én már eléggé húztam a testemet , és néha gyaloglásért könyörögtem . Aztán egyszer csak feltünt a Hét Vezér-forrás hivatalosan 44 km volt,de mi már több mint ötvennél jártunk . Pecsételtünk,én Ond vezért választottam szomjoltónak .Nagyon szép volt ahogy 7 helyrõl folyt a víz, és felette a Nagyvezérek nevei
Kékfekete bársony az ég teteje, -
abba ragyog a nagy Göncöl-szekere.
Nótát mondok a nagy Göncöl-szekérrõl,
vagyis inkább a hét magyar vezérrõl.
Már csak öt kili !!! De jó ! Viszont egy 900méteres szakaszon 183 méter szint lesz ! Még utoljára megkapjuk ezt a brutál emelkedõt ,és Óház- tetõn végre pecsételünk ,és zsíroskenyerezünk . Itt ültem le elõsször ..szerencsére baddi több kenyeret is evett ,így nemkellett rohanni . Aztán megindultunk lefelé ,de már ez sem esett jól régóta .Ursika hívott merre vagyunk ? jajj szegénykémnek kiment a bokája,és átjött az ötvenre ügyesen . 9:50 kor nyomtunk órát az iskolában .Hát mit mondjak alaposan elfáradtam ,és a számok is elég beszédesek ..

Pozitívum ! Az ellátás kiemelkedõen jó ,a téliszalámis zsemlén egészen meglepõdtem ,de volt 3x is zsíroskenyér,vajaskenyér,hagyma ,fokhagyma tea, ,alma ,cukorka,víz, szinte mindenhol.
A célban aztán egy meleg kézfogás a rendezõtõl,csak elfelejtettem szólni,hogy vagy két hete elrepedt a kisújjam ..lehet mostmár törött is :P
Negatívum :Nekem az ítiner ,de lehet másodszor már jó lesz ez is :)

Láttunk :õzeket , vaddisznókat ,légyölõ galócákat ,mohákat és páfrányokat,forrásokat és patakokat ,több száz éves fákat , hegyeket ,és völgyeket ,csodaszép fényeket.