Lővérek

dnvzoliTúra éve: 20082008.11.17 23:53:20
Lõvérek 40.2008.11.15.

Péntek este a 2. South Park-ot már nem néztem meg,gondoltam jól fog jönni még az idõ amit alvással töltök.Mivel kényszerbõl akartam minél elõbb elaludni,nem is jött össze,reggel eléggé kialvatlanul bandukoltam ki az állomásra,ugyanis úgy döntöttem,Sopron és Gyõr között elég sûrû a vonatközlekedés,idõben sem nagy a különbség,a rajt 5 percre van az állomástól,szóval ideálisak a körülmények egy kis környezet és pénztárcakímélõ utazáshoz.

Bíztam benne hogy csak jön még valaki vonattal,úgy talán nem lesz unalmas az út,ez be is jött,3 túratárssal utaztunk Sopronig,ment a sztorizgatás,és talán elég közhelyes amit írok de szinte észbe sem kaptunk,máris szállhattunk le a vonatról.A vonatról csak annyit:fûtöttek,de mint az állat,az ülésekre egyszerûen nem lehetett leülni,szinte végig az egyik karfán utaztam,az ülésen felejtett táskámban úgy 45 fok lehetett leszálláskor.És csodálkozunk,miért nem vonatozik a jónép....Azt már meg sem kellene említenem:ha ketten mennénk jobban megérné az autó.No comment.

Szóval leszállás,a suli tényleg nagyon közel volt(van),gyors nevezés és már indultunk is.A kapott színes igazolólap nagyon tuti,ahogy megláttam,biztos voltam benne,hogy szöveges leírást is tartalmaz.Hiányát csak a városon belül éreztem.Aki elõször jár itt annak az a nehéz,hogy a térképen nincsenek utcanevek,és haladás közben esetleg nehezebben azonosítja be az ember hol is jár most.Viszont ezt a hiányosságot ellensúlyozandó,a városon belül is volt szalagozás.Vonatos társaim nagyon beindultak,szépen lassan távolodtak tõlem,így egyedül vágtam neki a távnak.Elég hosszan haladtunk az Ady utcában,majd jobbra betértünk a Sövény közbe.Itt én szerelvényt könnyítettem ami nem tartott tovább 1 percnél.Mire kiértem a közbõl a Bánfalvi útra,legnagyobb megdöbbenésemre az eddíg még látótávolságon belül levõ társak kámforrá váltak.(az utcák neveit itthon,utólag azonosítottam be).Álltam ott nagy magányomban,se szalagot,se piros jelzést nem találtam sehol.Itthon a térképet nézve már látom a társak gyors felszívódásának okát:átkelve a Bánfalvi úton rögtön betértek a szembe levõ kisebb utcába ahol valszeg jelzés is volt,meg szalag is.Én nem vettem észre.Gondoltam csak jön majd valaki,mindjárt itt az elején nem akartam totál elkavarni.Jött is egy nagyobb társaság,mint kiderült soproniak,mondták gyere velünk.Mentem.Kösz a segítséget.

E kis kaland után aztán végre kiértünk a városból,kertvárosi részen haladtunk felfelé szegényebb polgártársaink hajlékai között.Ezzel a társasággal addig haladtam amíg egy keresztezõdésnél kijelentették,hogy õk itt szoktak rövidíteni.Na,ezt már nem,gondoltam,ez nem én vagyok,úgyhogy gyorsan le is szakadtam róluk,és mentem a kijelölt úton(milyen nagyképû vagyok,mi?most hogy már egyértelmû,merre kell menni,egybõl elhagyom segítõimet:)).Rövidítésüket nem értettem,mivel pár perc egyáltalán nem megerõltetõ szakasz után mögém kerültek...

A biztosítékot egy gyönyörû fenyõ-alagútban verték ki nálam végleg.Haladunk lefelé Ágfalva felé.A fenyõk közti út,mit egy alagút gyönyörû.Jó a levegõ,a csendet csak lépteink zaja töri meg.És akkor õk olyan irgalmatlan hangerõvel "társalognak"hogy az szinte fáj.Munkahelyi kollektíva lehetett,mert dolgoztak ezerrel egymást ûberelve.Fúrtak olasz hengerzárat,ment a szakmai duma.10 km-en belül mindenki hallotta.Grt.Mivel elég jó tempót diktáltak,úgy döntöttem elengedem õket,a nyugalmam megér 2 perc hátrányt.Késõbbi társam elfutott elõlük,még késõbb találkoztunk egy futó párral,õk is megemlítették ezt a kompániát,úgyhogy uraim,ha kérhetném az erdõ nevében:kicsit csendesebben legközelebb.

Ágfalván pecsételés,kis számolás 7 km-es sebesség eddíg,nem rossz.A faluban kedves kis utcákban visz a jelzés,kiérve a faluból dagonyás de ennek ellenére könnyen járható szakasz következik.Egy fáról almát szedek,nincs szerintem finomabb a természetben talált gyümölcsnél.A 25-40 keresztezõdésben utolérem Zolit Tatabányáról.Ettõl kezdve együtt haladunk.Illetve õ halad én meg nagyjából követem:)
Erõnlétileg sokkal jobb nálam,de ezt a túrát lazára veszi így tudunk párban menni.

A keresztezõdéstõl némi hullámvasút következik,néhol dagonya,így is hamarosan az Urak asztalánál vagyunk.Innen egy nagyon könnyû szakasz vezet a Magasbérci kilátóhoz ahol csoki a jutalom.Kilátóba fel,levegõ párás,szokásos...
Sebességünk 5 km/h körül mozog,én ezzel meg vagyok elégedve.Kilátótól ismét egy kellemes szakasz következik Brennbergbányáig.Régi bányásztelepek mellett haladunk,megérint a múlt...Elképzelem milyen lehetett itt az élet....mikor még volt itt élet:(

Brennbergbányán megcsodáljuk a templommal egy épületbel levõ kocsmát.Zoli szerint ez párját ritkítja.Aztán következik a túra szintesebb része,bár eddíg már letudtuk a szint felét,de elnyújtva ami nem mindegy.

Szóval emelkedõ,de még nem a vészesebb fajtából,aztán leereszkedünk a Fehér Dániel -forráshoz.Itt van az etetõpont,letolok némi hagymás-zsíros kenyeret,aztán olyan csábító a lekváros változat hogy azt sem hagyom ki.Megtöltöm a flakonomat forrásvízzel,és már indulunk is tovább.

Ezen a szakaszon vannak a legdurvább emelkedõk.Kerülgetjük az Ultrákat,közben keresztezzük a Havasi,a Köves árkot,a Tolvaj-árokba be is megyünk,majd felkaptatunk a Várhely-kilátóhoz már csak azért is mert ott jóféle sütit osztanak,na meg mellékesen pecsételnek is.Nehézsége mellett ez a szakasz vadregényes,a legszebb szerintem a túrán.

Kilátótól lefelé visz utunk,elhaladunk a Bella-emlék mellett.Mielõtt láttam el nem tudtam képzelni,mi ez a Bella-emlék.Folyamatosan a Herkulesfürdõi emlék címü film járt az eszemben,aki látta tudja,annak a filmnek van egy érdekes hangulata.Aztán kiderült,nincs itt semmi misztikum,Bella úr volt valami kutatás elindítója,neki állít emléket ez a hely.(földvársáncok,halomsírok vagy vmi ilyesmi,nézzétek el nekem,nem tudom szó szerint felidézni az emléktábla szövegét.)

Szóval Bella-emlék mellett el,irány az érdekes nevû Tacsi-árok.Ez is egy szép szakasz,van patakon átkelés,emelkedés miegymás.Hétbükkfa nem túl izgalmas,mint nafe polgártárstól tudjuk ráadásul nem is 7 csak 6,szóval...

Szóval hamarosan a Károly-magaslaton találjuk magunkat,majd ahogy már többen említették nem a jelzett úton jutunk le a fõútra.Ezt mi lent vettük észre,mikor átkelve az úton a piros jelzés helyett csak zöldet találtunk.Túristatérkép elõ,megállapítjuk hol vagyunk.Kb. 1 km gyaloglás a szanatórium irányába,aztán piroson be az iskolába.Több km aszfalt.Fúj.Lábam nem szereti 40 km környékén.

Iskolában evés ivás.A végelszámolásnál picit 5 km/h alatti átlag jött ki,amivel maradéktalanul meg vagyok elégedve.Vonatos társaim,mint ahogy olvashattuk,több mint egy órát vertek rám,ezt a tempót én nem bírtam volna,grt nektek!

Evés után kellemes meglepetés:Zoli hazavisz kocsival.Mikor hazaértem,akkor indult vna csak a vonat Sporonból.Ksz,Zoli!

Összefoglalva egy nagyon kellemes túrán vagyok túl ,grt a rendezõknek végülis semmi lényeges negatívumot sem tudnék említeni.Két kisebb hibán kívül:az egyik hogy a ttt-lapon eléggé más útvonal volt meghirdetve,a másik a Károly-kilátónál talált rossz szalagozás.De ezek tényleg apróságok ahhoz képest amekkora élményt az õszi erdõjárás tud okozni.