Iszinik 100/ Iszi 50 / Nik 50/40 / Iszinik 40 / Csillaghegyi Csillagok 15

vaddinoTúra éve: 20082008.11.24 15:10:58
ISZINIK SZÁZAS-2008

Az idei év kereknek tekinthetõ Kinizsi tekintetében,mert oda is,vissza is teljesítettem,mondhatnám hogy:egy sima,egy fordított=)

Szombat reggel késõn kelés,7:22es vonat Tatáról.Késik 20 percet.Ahogy a vonatra várok,gyanús fehér foltok röpködnek bele a látómezõmbe...mivan!?-->Már Tatabányán szakad a hó,Szárligeten pedig kész Armageddon lett belõle,hatalmas pelyhekben,sûrûn szakadt a hav.Rövidesen megérkezik RushBoy-Dani és Anita is,
08:30kor igy hárman vágunk neki ennek az õrületnek.A hó még izmosan hull,olybá tûnik,abba se hagyja,és akkor menthetetlenül hóember-sorsa jutunk belátható idõn belül=)
Marha gyorsan haladunk,Somlyón 10 óra után pár perccel pecsételtünk is,majd megyünk tovább.Kezdett változni az idõjárás,a hav is elállt,még a nap is elõbújt a felhõk mögül-bolond egy idõ volt.Rövid emelkedõ még a Somlyó csúcsa mellett,majd lejtmenet az aszfaltig.Itt Petamit utolértük,jó pálinkája volt,de ki akart szállni a tolnai mûúton,mert jeges az út vagy mi...Rövidnek tûnik lefelé a tornyói aszfaltút,legalábbis a Kinizsin tapasztalt kínkeserves emelkedéshez képest.Tarján-Tatabányai országút,Bodzás-völgyben a szántó szélén haladva tudatosul bennem,hogy olvad a hó,és kezdõdik a sár...Megtaláljuk a lejtõ aljában,az irtás végénél az ellenõrzõ kódot,majd jobbra a Koldusszállási vadászház felé megyünk aszfaltúton.
Elágazásban jobbra a S sáv megy Kisrét felé,de mi most balra a OKT vonalán indulunk el a Peskõ oldalában.Elég nagy a sár,elolvadt errefelé a hó jelentõs része,és még a nap is kisütött.Vicces,hogy a dombok egyik oldala zöld az õszi vetéstõl,a másik oldala,amit nem süt a nap,az meg fehér hótól...Fél egy elõtt megérkezünk a tolnai mûúthoz,pecsét,majd megyünk is tovább-marha jó átlaggal haladunk-kicsit meg is ijedek,mi lesz 50km múlva velem(bár ebbéli aggodalmam akkor inkább magamnak tartottam meg)

Kerítésmászás,mocorkás,aztán lassan Bányahegy,ahol csokit kapunk.Elégedetlen voltam az ellátás mennyiségével,mert az élelmem már most fogyatkozóban volt,és ez nem sok jóval kecsegtetett...Gerecse oldalában Hevér urat érjük utol,aki a rendkívül furcsa ISZI50+NIK50 kombinációt készült teljesíteni-remélem sikerrel járt.Sandl-hársnál elmarad mögöttünk.Tervem az volt,hogy Pusztamarót legyen meg lámpa nélkül-ez annyira jol sikerült,hogy 14:30kor meg is kaptuk a meglepetésponton a pecsétet.Megyünk is tovább,nekiáll szakadni a hódara,majd Bika-völgyi mûút.Dani lemarad beszélgetni Attilával,Mogyorósig Anitával megyünk ketten.16:18kor pecsételünk,lámpa nélkül sikerült abszolválni az elsõ 50km-t.Tán el se hittem.Teát kapunk,és veszek(!) virslit.A szolgáltatással még mindig nem vagyok elégedett,mert ráadásul amíg pihenünk,nekiáll megint szakadni a hó odakünn.Az igazi "szopóbódé"(by:Dani)csak most kezdõdik...Betaláljuk Ferit,igy négyen folytatjuk.

Lámpa fejre,és 16:50körül kilépünk a zergeb...óan hideg estébe.Tokodi pincéknél valamit benéztünk,mert másfelé mentünk le mint felfelé szoktunk jönni,de semmi gond.Hegyes-kõ jön,ismerõs az út,emelkedik kicsit,kanyarog kicsit,majd megérkezünk a nagyon rossz lejtõ/domb aljába,amin kézhasználat nélkül alig tudok felmenni.Szerencsére ez a horrordomb igen rövid,ezután kitett "gerincút" vezet a Hegyeskõ felé.Szántóföldön balra--nehéz tájékozódni,Kinizsin be van vetve ez a terület,az ösvény egyértelmû-most meg csak a nagy pusztaság.Lámpás alakok mindenfele,senki sem tud semmit,kivéve Ferit,aki jól emlékszik az útra,de én balga nem hiszek neki.Alternatív útvonalon érkezünk a Gete aljába.Nekem ez a mumus az egész útvonalon.Hihetetlen volt ez a felfelé kapaszkodás,a hideg,a fagyos talaj,csúszkálok össze-vissza.Nagynehezen mégis elérem a csúcsot,annyira nem is szuszogósan(valószínûleg azért,mert a sebességem 0,2km/h volt felfelé=)).A többiek már várnak,és a bátor pontõr a sátrában(!).Respect neki,piszok hideg volt fenn,és igen erõs szél fújt.18:54et mutat a telefonom,amikor elindulunk lefelé.Szembe jön egy LadaNiva,csak kétszer olyan széles mint az ösvény...Beérünk Bélányitelepre,a mûutat kvázi tükörjég borítja,Bálinték is itt tekeregnek egy nagyobb csapattal.Ismeretlen szakasz ez,sose jöttem be Kinizsin Dorogra.19:55kor pecsét a zsúfolt kocsmában.Nagyon elégedetlen vagyok,és nagyon nyomorultul érzem magam,mert kajás vagyok,és még mindig semmi étekkel nem szolgáltak a rendezõk=((ráadásul õk pizzát is rendeltek,és jóízüen lakmároztak a melegben,mi pedig gyaloglunk még 40km-t a mínusz x fokban...)Anita segít rajtam,a kocsma mellett van egy bolt,jól bekiflikakaózok,és ez új lendületet ad.

Elindulunk,kint már tényleg keserves hideg van,az utakat jégpáncél borítja-emiatt az autósok furcsán közlekednek...Hamar Kesztölcön vagyunk,itt is teszünk egy kis pluszt a túrába,aztán el a Kinizsis pont mellett-innen már csak 33km a cél!=).Közömbösen,kedvtelenül konstatáltam hogy jön az ellenõrzõpont-aztán majdnem elnevettem magam."Sistergõ" olyan pontot rakott össze,hogy valami elképesztõ.Volt meleg leves,meleg boros(!)tea,banán,csoki,süti,kolbász-mennyország=)soha ijen jól még nem esett krumplileves,mint itt.Életmentõ volt,Köszönjük,ezúton is!Sajnos azonban menni kellett,és emelkedõ jött,úgyhogy majdnem megbántam hogy belaktam elõtte.Nehezen cammogtam fel a Kétágú-hegyre,le is maradok mindenkitõl,de ez is meglett,Pilis-nyeregben meg sem álltam,mert Daniék akkor akartak indulni,amikor beértem.Hát akkor nyomjuk...Ahogy egyre feljebb kapaszkodtunk a Pilis oldalában,egyre inkább úgy tünt,beértünk valami alacsony felhõrétegbe,ahol a látótávolság 15 méterre redukálódott.

Éjfél körül elértük a szerpentin elsõ kanyarját,bevágtam az energiaitalt(szart sem ért)-innen növekedett a látótávolság,megpillantottuk az alant elterülõ falvak és Budapest éjszakai fényeit.Kicsit tán szétszakadoztunk,le-lemaradoztam,aztán szaladtam kicsit,Attila megint megjelent,és azt mondta Anitának,hogy szeret egyedül menni...Szentkereszti mûút,majd hosszúhegyi ellenõrzõkód.Kezdtem érezni,célba érhetünk nemsokára,és ettõl egész jó kedvem lett.Kevély elõtt mégis bezombultam,kértem egy sorstársat,beszéljen hozzám akármirõl,mert elalszok.Szõlõcukrot eszegetve sétáltam fel a Kevélyre,nem tûnt se meredeknek,se hosszúnak.Pecsét,02:34kor,teát nem kérek,csoki az jöhet,jól vagyok köszönöm.Rendesek nagyon a pontõrök,jólesik egy-két jó szó ilyenkor.Dani szét volt esve nagyon,mindkét combja tönkre volt,levest iszogatott a ponton,aztán nyomás lefelé.majdnem megindultunk borosjenõ felé,aztán korrigálás.Anitáék elhúznak,én maradok Danival,hiába mondogatja hogy mennyek csak ha gyorsabban bírom.Minek rohanjak?Igy is remek idõnk lesz,és nincs kedvem egyedül caplatni lefelé.Leérünk az ürömi mûútra,innen már desszertíze van az egésznek=)Hatalmas viharfelhõk jönnek a Pilis felõl,elõször csak a Pilis tömbje tünik el bennük,késõbb már a Kevély sziluettje sem láccik...elég ijesztõ volt,de minket már nem érhet utol,bármi legyen is az.Rókahegy,majd a nyomós kútnál kiérünk a Gyöngyvirág utcába,amelyen jobbra fordulunk,és imádkozunk,hogy ne most dobjunk hátast.Tiszta jég volt az egész úttest,óvatosan totyogtunk lefelé,és végül jobb kéz felé megleljük a Sarok presszót.Végre,itt a cél,nem is akármilyen idõvel,mert kb 19:50 lett a vége.Ez azért furcsa,mert az idei Kinizsin 19:47et mentem=)Virslit eszünk és teát iszunk,Álmos már benn van vagy másfél órája-õ piszok nagyot ment.Õszinte gratulációk,oklevél kitûzõ páros,04:54es HÉV.

Köszönjük a szervezést,bolond ötlet,a megvalósítás pedig igen jó,nagyon jó helyen volt a kesztölci pont,rengeteg étellel-itallal,feledtette a korábbi 67 km spártaiságát.Ezúton is köszönöm Anitának,Daninak és Ferinek a társaságot!
Piszok kemény volt,de lehetett volna még durvább is,a reggeli idõ alapján...Gratulálok mindenkinek,aki ezt végignyomta!