Téli Mátra

Rush2006Túra éve: 20092009.02.02 16:52:04
Téli Mátra XL

Még péntek este leutaztam Mátrafüredre. 23:00-kor kissé fáradtan telepedtem le a szálláson. Reggel 6-kor kelés, majd 7:00-kor elindulok Szilvivel, és qvic-cal. Jó idõt szerettem volna futni, de nem gondoltam hogy a terepviszonyok keményen megnehezítik a helyzetemet. Tempósan haladunk, hamarosan elhúzok a többiektõl, és utólérem a -balazs- és akibacsi kettõst. Mátraszentimre elõtt ismét nagyágyúkat érek utól, Nosza Gabit, majd Cs.Ernõt. A mezõny legelején voltunk, így nehezen ment a haladás a szûz hóban. Mátraszentimre után a Darázs-hegy még mindig kemény, de egy futó szép tempóban ellép mellettem, majd hamarosan a többiek is.

Galyatetõnél tervezek egy csokit bevágni, de sajnos kb. 2 km-el elõtte eléheztem, megállok kajálni, de nem esik jól. -balazs- is ellép hamarosan, de a Galyai ponton még látom. Nem gyengén rossz passzban érkezek a féltávhoz. Sajnos pénz nem volt nálam, és a pontõrt lehúztam egy szendviccsel :) A lábaim is kezdik megmakacsolni magukat. Hiába ebben a hóban sokkal nagyobb az igénybevétel az izmoknak.
Hamarosan utólérnek Szilviék, én már vagy 2 fokozattal lejjebb járok mint õk.

Egyik futó megkérdezi hogy minden ok? Sajnos semmi sem volt az, de rendes volt, és egy mûzliszelettel megkínált. Kicsit visszatért az erõm, bár a Csór-hegynél gyök kettõvel gyalogoltam fölfele. Eddig kétszer voltam az XL távon, de egyszer sem kellett bemennem a Vörösmarty turistaházba a levesért, viszont most úgy éreztem hogy muszály volt. Jó 10 percet eltöltök itt, de utána sem megy már a P+-en úgy ahogy kéne, a kisebb emelkedõkbe is belegyaloglok. Itt hagy el Kristóf Zsolti, a gyõztes. Úgy elment mellettem mint a villám. Pisztrángos tó után a forrásvíz nagyon jól esik, de a Kékesre felfele hozom a gyenge formám. 44 perc alatt érek fel a Síházba. Nagyon nem esett jól ez a havas terep a lábamnak. A tetõn utólér nagy meglepetésemre vassalmos. Eszméletlen jól jött végig! Persze esze ágában sincs teázni, inkább 3 perc alatt bevág egy dobozos sört, és rongyolunk immár együtt tovább. Innentõl egész jól ment a futás, de nem akartam nagyon rohanni már lefele, mert már nincs miért.. Álmos az utolsó pont után szó szerint elsprintelt a célig, én inkább maradtam a hozzá képest komótos tempómnál. Végülis nem mentem rossz idõt látva az eredménylistát. Persze lehetett volna sokkal jobb is, de az izmok annyira nem akartak engedelmeskedni. Ez volt a háromból az elsõ havas Téli Mátrám. A kezeim széjjel fagytak, a fülemrõl jégcsap lógott, de így is boldogan futottam be a célba.