ExVisegrado, paradiso terrestri túrák

papamaci67Túra éve: 20092009.02.15 19:22:59
exVisegrado 40

Kicsit vívódtam, mielõtt nekivágtam. Tulajdonképpen ez volt az elsõ túra, aminek a track-jét magam is megterveztem és izgalmasnak tûnt bejárni a tervezett útvonalat. Másfelõl a Margita 40 után nem volt sok kedvem egyedül végigmenni egy ilyen embertpróbáló úton. A fórumon sem reágált Gankin kívül senki, de sajna õ is a 20-asat tervezte teljesíteni. Végül mégis elindultam. Kellemes 8 órás alvás után 9 körül akartam indulni, hogy
ne kelljen pontnyitásra várnom. Amikor azonban Visegrád környékén már hó borította a hegyeket és az utak is fagyosak voltak, már tudtam: ilyen gondjaim biztosan nem lesznek. A nevezés után - legnagyobb örömömre - összefutottam Lótifuti-val és Steve-el (de nem "a jó Hufnágel Seteve, ausztrál milliomos áldassék a neve"). Miután GPS-einket átjárták a hullámok Lótifutival vágtunka Fõ utcának. Az elsõ emelkedõnél aztán kiderült, hogy más elképzeléseink vannak: õ az emelkedõket is futni akarta, hogy legyen "edzésértéke", nekem meg eszem ágában sem volt, mert lesz itt még hegymenetben "edzésérték" :-). Így igen hamar már csak kondenzcsíkját láttam. Ebbéli gondolatokkal elvétettem a K+ elágazását és némileg túlfutottam. Lendületes gyaloglással és egyre gyönyörûbb dunykanyari kilátások közepette értem el a Görgey-bércet. Gyors pecsét után nekivágtam a IV. Béláról már ismert szerpentinnek. Itt ismét összefutottam Steve-el, aki emlékképeket készített a látványról aztán az "egyenletes tempó" jegyében hegymenetben futva távozott. A 2. EP-ig aztán a lejtõkön utolértem az emelkedõkön elhagyott. A Nagy Villám parkolójáig jórészt gyalogoltam, csak a rét után a lankásabb részeken kezdtem el futni. A 2.EP-n a pontõrök topogós folklórmûsora és a mgyoróscsoki új lendületet adott. Tahitótfaluig a táj csodálata és az útvonalvezetés megtippelése le is kötött a figyelmemet. Tahitótfalu szélén Bla és többféle meleg leves várt minket. Bélával kezet szorítottam, de a meleg levest kihagytam, nehogy a komfortérzetem kiteljesítését sugallja a Vörös-kõre vezetõ út elõtt. A S- úgy látszik mindenütt kaptatót jelent, akár a T100-n, akár a HHH-nál, de úgy látszik itt is. Mire a piroshoz értünk a botos túrázók lendülete is alábbhagyott. Aztán a közös szakaszon lehetett kicsit futni, a Kõre vezetõ úton meg frissíteni. Pontõrünk inkább fázósan az esõbeállóba húzódott, ahelyett, hogy a derekas szélben a kõtõl csodálta volna a festõi panorámát. Rövid panoráma körbepillantás után megkezdõdhetett a downhill, ami meglehetõsen jól is esett a Staravoda-ig. Már az EP elõtt csatlakoztam Katona Gabihoz, akivel sok közös túrafutás emléke köt össze. A Staravoda utánígy együtt kocogtunk a Forrás utcán. A jobb kanyar után aztán a szembeszél és az emelkedõ újra gyaloglásra bírt minket, egészen a zöld leágazásáig. Eleinte kocorásztunk, de a hó és emelkedõ kombóját én nem akartam futni. A Szentlászló eleõtti kaptató aztán minden erõnket kiszívta. Én egy kicsit elõbb értem el a pihenõt, de aztán a lejtõ ígéretében továbbzúztam a lejtõn. A szentlászlói aszfaltút nem esett jól a lábaimnak,de azért derakasan futottam a Gesztenbés 6.EP.ig. Itt életet mentett a ételjegyen vett szobahõmérsékletû kóla, aztán zúztam is tovább. A közös szakasz végén jött szembe Kastona Gabi (õ elkavart a pihenõnél). Újra megrohantak a IV. Bélás emlékek: most már csak a festõi Apátkúti völgyön kellett legurulni. Itt a többi távokról jövõk hatására kicsit sûrûbb lett a társaság, a patak egyik partjáról a másikra kacskaringóztunk a köveken. Az egyik átkelésnél elszámítottam magam és kõ helyett száraz faágra lépve jobbláböblítésben volt részem. A Kaaán forrástól egy futósráccal beszélgettünk egy darabon, de ifjúi hevét látva útjára bocsájtottam. A Magda-forrás elõtti réten igyekeztem kibarcochbaázni a piros jelzést, majd megkóstoltam a forrásvizet is. Visegrádra érve aztán már csak a GPS-t nézegetve számoltam visszafelé a métereket. A vége 5:17:01 lett. A fürdés bonyolult logisztikáját hallva inkább lemondtam róla, de kicit bezombisodva pakoltam magamba a sós-zsíros-hagymás kenyeret sûrûn öblítve teával. A kocsi felé battyogva még megnyugodva láttam, hogy Steve és Katona Gabi is beér. Csoda klassz téli túra volt !