Márciusi emléktúra - Pilis

Márciusi Emléktúra 24

Kiírás szerint:
Táv (térképen): 24 km Szint (térképen): 900 m

Már korábban kinéztem magunknak ezt a túrát. A leírás, illetve GE térképek alapján láttuk, hogy a túra nagy rész ismerõs lesz: az elsõ szakasz a Piros 35 túráról, a vége pedig a Vasas 25 túráról. A kettõt összekötõ szakasz lesz új.
A szervezõk honlapján (Magyar Cserkészszövetség) látható kiírás alapján a start 7:30-8:30 között lehetséges. Kb. 8:20-ra a Csillaghegy HÉV megállóhoz érve már sejtettem, hogy nem kellett volna annyira sietni. Szép hosszú sor állt a nevezéshez felállított asztalnál. A kiscserkészek nem készültek fel teljesen: elfogytak az itinerek. Azzal nyugtattak mindenkit, hogy pár percen belül megérkezik az utánpótlás. Ez a pár perc körül-belül fél óra lett. Majd miután megérkeztek az itinerek lassan, de biztosan elindulhattunk az utunkra.
Az itiner egy egyoldalas szöveges leírás (A lényeges pontok benne voltak, de egy térképet azért szívesen láttunk volna. Nekünk ugyan ismerõs volt a terep, de láttam sok tanácstalan embert.)
Most gyorsabban felvágtattunk a Nagy-Kevélyre, mint legutóbb a Piroson: ez részben annak is köszönhetõ, hogy még a túra legelején leelõztük a lassabban haladókat. (A Piroson sokat várakoztunk felfele menet másokra).
Az elsõ ep. a Kevély-nyeregben volt, ami olyan szempontból hasznos, hogy legalább azoknak, akik nem jártak még erre, egyszerûbb továbbindulniuk, esetleges szervezõi segítséggel, ugyanis itt majdnem teljesen vissza kell fordulni, az eddigi menetiránnyal szembe (persze jelzések vannak). Pecsét nem volt, így egy szabadkézzel rajzolt malac került az igazolólapra és a túrajelentésre is. Nem semmi :-).
További utunk Csobánkára vezet (ezen a részen elõztük meg elõször azt a párt, akikkel a túra végéig oda-vissza elõzgettük egymást.) A mûutas részen ismét csak száguldozó autók: elég veszélyes, erre egy tábla is figyelmeztet. (A sok fiatal induló miatt ez egy kicsit aggasztó is lehet.) Rövidesen elhagytuk piros jelzést, majd elérkezünk a 2.ep.hez (Csikóváralja). Itt már kapunk pecsétet, (gyermekkoromból emlékszem még az ilyen állatfigurákat ábrázoló pecsétekre :-)) volt bõven többfajta is, akár adhattak volna az 1.ep-re is :-)
Az utunk egy dombtetõre vezet (sajnos most nem ugrik be a neve, de utólag pótlom majd), ahonnan leereszkedünk a Holdvilág-árokhoz. Nagyon szép hely (és ha a hozzátartozó legendákat is figyelembe veszem, akkor még misztikus is.) A Holdvilág-árokban való gyaloglás nagyon kellemes volt, és merõben eltér az eddigi környezetektõl. Már csak ezért is nagyon tetszett!! Persze "megfizettük" az árát a gyönyörködésnek, az ezután következõ emelkedés nagyon komoly volt. Ha más nem is, de ez biztosan megizzasztotta volna a legrutinosabb túrázókat is. A sár pedig tovább nehezítette az felfele vezetõ utat. Miután már nem volt hova tovább emelkedni, utunkat Lajos-forrás felé vettük. Ez már jóval gyorsabb volt, mint a Holdvilág-árokban eltöltött kalandunk ideje. :-)
Lajos-forrásnál ismét csak nem pecsétet kaptunk: az igazolás egy zöld filctollal rajzol X. :-) A túrajelentésen "szépen" mutat. Ezután már ismerõs volt az út a Vasas túráról, így hát nem volt más hátra, mint elõre. Elõre törtem a Kõ-hegy felé, párom becsületesen követett. :-) Miután megszereztük az utolsó ep.-n a pecsétünket, készítettem még néhány fotót a hegy tetejérõl, majd nekiindultunk az utolsó szakasznak, melyet már a korábban említett pár teljesítettünk. Amint lakott területre értünk nem jobbra indultunk - ahogy leírásban szerepel - hanem balra: ez ~2 km gyaloglást jelentett, de ezt mi néztük el, csak magunkat okolhatjuk érte. (Viszont legalább megtekinthettük "A Felvidékrõl 60 éve Pomázra menekült családok emlékére" állított emlékmûvet.)
A célban se ment minden gördülékenyen -> szervezõk részérõl. Hasonló sor alakult ki, mint a startnál, ugyanis nem akart mûködni a nyomtató, amellyel az okleveleket nyomtatták ki. (A kitûzõ-gyártás rendben ment :-))
Nem vacakoltunk sokat: néhány (jól bevált) zsíros kenyér, aztán indulás haza.

Kép: Ezüst-Kevély

Összegzés:
- A túra összességben (útvonal, tájak) jó volt >> Fõleg a Holdvilág-árok
- A szervezés kicsit döcögõs
- Az itinert egy kicsit bõvíthetnék pl.
* hány km-en vannak az ellenõrzõpontok: jó lett volna tudni, hogy hol is tart az ember, és mennyi lehet még hátra
* egy egyszerû térkép
- Az idõjárás kegyes volt: nagyon szép/meleg idõnk volt. Bár sár (és sárdagasztás) volt bõven.

Szintmetszet*:

GPSies - Márciusi Emléktúra

* A képre kattintva részletes térkép és adatok