Hatos-tölgy

dnvzoliTúra éve: 20092009.06.14 15:30:27
Hatos-tölgy 30. 2009.06.13.

Hét közepén jött az sms Feritõl(nafe),megyek-e Tényõre?Amíg nem volt biztos nem válaszoltam,így csak péntek délután szóltam,hogy ott leszek kezdésre.Nem volt túl sok infó a túráról itt az oldalon,így a megadott telefonszámon érdeklõdtem a szolgáltatásokról,szintadatokról.Megnyugodtam,hogy legalább kitûzõt kapunk,ha már oklevelet nem.Ha ez sem lett volna,nem indulok,valami emlék nekem kell,így is hiányzik az oklevél majd a mappámból....(mindenkinek van valami heppje,nekem ez:-))
Képben volt még két túra,de mivel este dolgoznom kellett,egyikrõl sem értem volna haza.Tehát minden körülmény e túra felé irányított szerencsére,mivel egy szép élménnyel gazdagodtam általa.

Nyolc óra elõtt pár perccel érkeztem a rajtba,ahol már várt rám Feri.Mindenfelé ismerõs arcok voltak,a neveket sajnos még nem tudom,de szinte nem is volt olyan akit nem láttam már ezelõtt is valahol.Ez meg is alapozta a jó hangulatot.Átvettem én is a kicsit szerény képességû fénymásolt térképkivonatot,és neki is vágtunk a távnak.

A frissen felújított Z- jelzésen hagytuk el a falut,a település határán egy tanyáról(?)rohant felénk a már szinte megszokott kutyapáros de szerencsére õk is csak a portát védték,ugyanis a nyitott kapu ellenére nem kezdtek üldözni bennünket.Be kellene szerezni valami védelmi eszközt,nem biztos hogy a végtelenségig szerencsénk lesz a kutyákkal.A Horgász-Vadászban mikor a gázspray iránt érdeklõdtem,az eladó megkérdezte hogy abba akarok-e kapaszkodni kutyatámadás esetén.Ezután felvilágosított,hogy a gázpisztoly a tuti.Én meg nem akarok pisztolytáskával az oldalamon túrázni....megoldáson még agyalok:-))

A kiválóan felfestett Z- jelzés aztán egy Y-elágazó után eltûnt,még volt kettõ õsi Z-,aztán semmi.Haladtunk a szõlõk között,de egyre bizonytalanabbak lettünk abban,hogy jó az irány.Azzal nyugtattuk magunkat,hogy különösebb letérési lehetõséget nem hagytunk magunk mögött,viszont nyugtalanított az a körülmény,hogy ha eddíg olyan precíz volt a jelzés akkor most miért nincs sehol.Már pedig nem volt sehol,lehetõség a felfestésre viszont ezer is kínálkozott.Mint Feri említette a gps sem mûködött,én már biztos voltam benne,hogy nem jó helyen haladunk,de visszafordulni sem volt hangulatom,ahhoz már túl sokat jöttünk elõre.Nem láttunk friss lábnyomokat sem,pedig Bélilacibácsi és csapata elvileg fél órával elõttünk volt,10-15 ember a homoktalajon hagyna azért némi nyomot.

Aztán egyszer csak emberlakta területre értünk,keresztezve egy mûutat,a szemközti oszlopon pedig ott virított a friss,még meleg Z- jel:-).Igénybe vettem a közönség segítségét,megkérdeztem hova vezet,illetve honnan jön ez az út.Miután ezt megtudtuk,az is világossá vált,hol vagyunk most.Megnyugodtunk,jó helyen járunk.
Na most,ugye két lehetõség van az elõzõ pár kilométerre:vagy mi jöttünk rossz úton a szõlõhegyen,vagy ez a szakasz kimaradt a festegetésbõl valami okból.

Hamarosan elhaladtunk a Z-,S- elágazó mellett,ezután mi a sárgán talpaltunk tovább a Gyõr-Pápa vasútvonal irányába,ahol balra fordulva még a sínpár elõtt megindultunk Felpéc felé a Bakony-ér partján.El is néztük volna a letérést az Õsborókás felé,ha nem épp akkor jön szembe velünk egy gyõri sporttárs,aki egy elkóborolt gombászkodó csapattársukat kereste.Itt jól jött volna egy szalag,vagy egy nyíl jelzés balra,bár a térképen világosan látszik a kanyar,de hát nem néztük folyamatosan a lapot...

Õsborókás ep.-nél értük utol Lacibácsiékat,innentõl egy darabon velük haladtunk.Többé-kevésbé.Zsuzskával(aki elõtt megemelem baseballsapkámat,ugyanis megcsinálta a Kinizsi100-ast,ami annak fényében végleg nem semmi teljesítmény,hogy saját bevallása szerint 36km-nél többet még nem ment egyhuzamban!!) mi megléptünk kicsit,így bírva tempósabb haladásra a többieket:-))Sikerült.Többé-kevésbé:-)).Felpécen a kocsmánál aztán bevártuk õket,majd némi frissítés,evés-ivás-kávézás után tovább indultunk.

Faluból kiérve elég kemény emelkedõvel találtuk magunkat szembe,de mi bírjuk az ilyet,így komolyabb sebességvesztés nélkül haladtunk felfelé,inmáron hármasban Zsuzskával,Ferivel,a többieket az emelkedõ meg a csapatszellem leszakította tõlünk:-))Visszatekintve a domboldalról szép képek készültek.Kellemes erdei szakaszon értük el a Hatos-tölgy ep.-t,ahol megfizettük a túra nevezési díját,majd bizalmi alapon megkaptuk a kitûzõt is.Azon gondolkoztunk,mi lehet a története a hattörzsû fának,végül úgy rémlik,hogy emberi kéznek tulajdonítottuk a jelenséget a természetes változattal szemben,az persze nem biztos hogy ezt jól gondoltuk..

Hattörzsû fát a S+ jelzésen hagytuk el.Ez is szépen fel volt festve,láttuk a térképen,hogy kanyargásra lehet számítani,így mindhárman figyeltük az elágazásoknál az esetleges letérési lehetõséget.Annyira figyeltünk aztán,hogy a jelzés egyszer csak megszûnt létezni:-).Ez akkor tûnt fel mikor elértünk egy útelágazáshoz ahol egyrészrõl lehetett menni jobbra.Aztán lehetett menni balra,majd pár 10 méter után errõl az útról jobbra lefelé meredeken,vagy balra durván szintben.Három szóval:Három lehetõség kínálkozott:-)).Mindhármat leteszteltük,jelzés sehol.Feri közben életet lehelt valamelyik navigációs kütyüjébe,és mivel láttuk,hogy a következõ cél Kajárpéc,megindultunk a balos úton a falu irányába.Ekkor még befutott egy túratársnõ is,de õ nem tartott velünk,remélem nem bolyong azóta is az erdõ mélyén.

Vadregényes szakaszok következtek,nagy örömünkre találtunk szamócát,ami olyan finom amilyen pici.Egy helyen letértünk a kilátás kedvéért még errõl az útról is,itt finom cseresznyét találtunk,Zsuzska szerint a cigány fajtából.Ha jól rémlik innen még a Somló is látszott.Aztán a falu széléhez közelítve balról befutott a S+ is:-))
Mi durván párhuzamosan haladhattunk vele,szerintem úgy 1km-t tettünk hozzá a távhoz az eltévedéssel.A faluban szépen felújított parasztházakat találtunk,álmaim otthonát több verzióban.Néhány szem meggyel,cseresznyével megrövidítettük a helyieket,ezért itt kérek elnézést.Aztán bájos utitársnõnk egyszer csak felfigyelt egy A4-es lapra amire valami ilyesmi volt írva:Hatos-tölgy,kultúrház,meg a nyíl a megfelelõ irányba.Elõvettem az "itinert",akkor látom,hogy valahol Kajáron bélyegezni kellene.Így hármasban,beszélgetve szinte repültek a kilométerek,emellett nyilván a figyelem is lanyhul kissé,így ha Zsuzska nem veszi észre ezt a lapot,ki tudja honnan kellett volna visszafordulnunk a bélyegért?:-)
De nem kellett,így idõveszteség nélkül begyûjtöttük a plecsnit,majd a templom után balra fordulva megkezdtük a túra második "nagy" emelkedését a kettõbõl.Itt homok volt a talpunk alatt,ennyivel kellemesebb volt feltempózni a dombtetõre,ahonnan megint szép kilátás nyílt,most a Kõris-hegy irányába.Tisztán látszott a radar-focilabda is a hegy tetején.

Hamarosan aztán újra a Hatos-tölgy ep.-nél voltunk,itt frissítettünk egy utolsót,majd kiegészülve egy túratársnõvel leereszkedtünk Tényõre a Z+-en.Itt beteljesedett Zsuzska álma:talált végre magának málnát,sõt kislányosan aranyos kérésére egy néni feltankolt minket finom érett cseresznyével is,majd invitált,jöjjünk akkor is mikor a szõlõ érik szívesen megkínál bennünket abból is.Hát igen,ez az ami egyre jobban kiveszik ebbõl a világból,és olyan jó néha rátalálni.

Egy óra után valamivel célba értünk,én egyenesen mentem a reggeli rajthelyre,a többiek meg hülyének néztek,mivel állítólag a túra hivatalosan a 2. Hatos-tölgy érintésnél már véget ért,ne keressek én itt lenn a faluban célbírókat.Így búcsút vettünk Feritõl,majd beszálltunk az autóba és hazasuhantunk.

Összegzés:Nagyon örülök,hogy ez a túra lett a befutó.Az ember hajlamos rá,hogy ha már bírja mondjuk az 50-es túrákat,egy gyenge 30-ast már úgy fanyalogva közelít meg.Nem kell azonban mindig a maximumra hajtani,jól esik néha egy ilyen lazább futam is,fõleg ha ennyi ismerõssel,szinte családias hangulatban telik el ez a fél nap.Szép vidéken haladhadtunk,aranyos kis falvakat érintve,minimális aszfaltos szakaszokkal.Többnyire homok volt a lábunk alatt,nagyon jól esett,mostanában kõkemény talajú túrákhoz volt jobbára szerencsém.Van hova fejlõdnie még a túrának,egy oklevél beleférhetne,a térképkivonat is szépülhet még,esetleg valami ellátást beiktatni,így talán szélesebb rétegeket lehetne vele megcélozni,kérdés persze,hogy cél-e ez.Nekem így gyõriként ebben a formában is tetszett a dolog,valószínû az indulók zöme is a környékrõl jött.

Kellemes túra volt,ideális idõjárásban.Jövõ héten a Kõris-hegyen találkozhatunk.Én ott leszek.