Vértesi Maraton/Félmaraton/Minimaraton

RrBmIrGaMiDTúra éve: 20092009.06.20 00:32:28

Lowe Alpine Félmaraton + Extra (Vitányvár)

Kiírás szerint:

Táv (terepen): 21.1 km (25,43 km) Szint (terepen): 410 m

9 órakor érkezett meg a vonat a Szárra. Leszállás után néhányan bizonytalanul álltunk, mert nem tudtuk merre induljunk, de a helyiek készséggel segítettek. Irány a Sportcsarnok. (1,5 km az S jelzésen). Megérkeztünk, beneveztünk: gyorsan ment, nem voltak sokan. A térkép alapján elég egyértelmû volt az útirány, így nem volt más hátra, mint elõre. A túra elsõ részében több futóval is találkozunk, akik már a visszaúton voltak.

A kiírás alapján már tudtuk, hogy nem kell óriási emelkedõkre számítanunk. Rövid idõn belül megérkeztünk az elsõ ep-re (Körtvélyes), ahol a tiltás ellenére néhányan felmásztunk a mérõtorony tetejére (ezzel is emelve az amúgy csekély emelkedést). Egyébként "nem másztunk fel rá, mert az tilos" :-))). A kilátást korlátozta az amúgy felhõs, ködös idõjárás, de amúgy remek kilátás lehet, ha tiszta az idõ. Utunk további részében sem kellett nagyon megerõltetnünk magunkat a hegymenettel - fõleg, hogy az össz szintemelkedés 75%-át eddigre már letudtuk. Bár nem erõltettük magunkat, hogy minél gyorsabban menjünk, de rövid idõn belül elértük a Szép Ilonka-forrást (2. ep.).

Itt eldöntöttük, hogy ha már itt járunk, és az idõbe is bõven belefér (7 órás szintidõ!!!), akkor meglátogatjuk Vitányvárat. Így elindultunk visszafele. Többen meglepõdtek (kiket elõtte elõztünk), hogy miért megyünk a másik irányban, egy pillanatra látszott a szemükben a bizonytalanság. Ez a meglepõdöttség gyorsan szertefoszlott, miután feltártuk az okokat. :-) A Vértes térképet továbbra sem kellett elõvenni, hisz a maratonistáknak jelölt útvonal tökéletes volt célunk eléréséhez. A várba vezetõ után már szemerkélni kezdett az esõ, itt már beszéltem arról, hogy mily jó is lenne, ha egy kicsit esne az esõ. Ez kicsit szokatlannak tûnhet: de eddig vagy megáztunk, mert nem készültünk esõre, vagy készültünk rá, de "azért" nem esett, így már szerettem volna kipróbálni, milyen az, ha normális öltözetben túrázunk, miközben kapjuk az égi áldást.

Miután felértünk a várba (és kaptunk egy jelképes "itt jártunk pecsétet"), egyre közelibbnek tûnt a kívánságom. Az esõ már csak percekre volt tõlünk. Kicsit nézelõdtünk/fényképeztünk, beszélgettünk egy középkorú párral, majd tovább (vagyis vissza) indultunk. Az esõ nem tréfált: szerencsére még idõben döntöttünk az átöltözés mellett. Néhány perc múlva már szakadó esõben közeldhettünk a Szép Ilonka forráshoz (immár másodszor). A ponton még váltottunk néhány szót a pontõrökkel, majd folytattuk utunkat tovább.

Ahogy fogytak a km-ek, úgy nõtt ez esõ intezitása is. De a felszerelés jól bírta. Mivel innentõl kezdve már igazi hegymenet nem volt, inkább csak hosszú egyenes/vízszintes szakaszok, így egyenesen jól jött az esõ. Kicsit izgalmasabbá tette az utat. Mondjuk, én nem unatkozom a természetben akkor sem, ha nem kell kapaszkodni egy hegyre sem. (Más kérdés, hogy egyre jobb kezdem megkedvelni a hegymeneteket. :-)) Néha-néha egy futó elõzött meg bennünket, de volt néhány túrázó, aki nem készült az esõre, így most kapkodhatta a lábát ("átment futóba".)

Következett még egy ellenõrzõpont a Kis-Hallgató-Völgynél, amit nem jelzett az itiner. Majd nemsokára ugyanazon az úton haladhattunk a cél felé, amin délelõtt nekiindultunk a távnak. Szár falut elérve "természetesen" az esõ is elállt - mintha rendelésre kaptuk volna. :-)

A célban terülj-terülj asztalkám fogadott. Egy keveset ettünk, átöltöztünk, majd irány az állomás, mert nem volt kedvünk újabb órát várni a következõ vonatra. Így hát a masszázst, a cipõ tisztítást (kívül/belül) kihagytuk :-DDD.

Összességében egy kellemes túra volt, és a várva-várt "esõs túra" kívánságom is teljesült. A szervezõk szerint ez tradicionálisan egy esõs túra/futóverseny. :-) Azért ez inkább egy futóknak való terep: lehet, hogy jövõre ilyen formában is kipróbáljuk.

Kép: Vitányvár

Szervezés:

Itiner:

- Egy színes (kétoldalas) lap. Remek: egyszerû, de nagyszerû.
- Általános információk: rajt/cél helye/ideje, táv, szintemelkedés, szintidõ <- külön a maraton, félmaraton, ill. futóverseny/teljesítménytúra, két telefonos elérhetõség. Mi kell több?
- Egy teljes (színes) térkép a teljes útvonallal: M és M1/2
- Ellenõrzõ pontok neve, táv, szint és az odáig vezetõ úton követendõ turistajelzések.

Egy negatívum: Ugyan szerepel egy rajtszám rész, de ez nem került kitöltésre. A célban meg is kérdeztem, hogy miért. A válasz az volt, hogy korán elfogyott a nevezési lap, így nem tudták tovább adminisztrálni az indulókat. Ha minden igaz, akkor ez azt jelenti, hogy statisztika sem lesz idén. :-) Próbáltam puhatolózni, hogy mégis, körülbelül, nagyságrendileg hányan indultak. A válasz egy mosoly, és egy "nem tudjuk" volt. Egyedül a futókról van statisztika, ami érthetõ is, hisz az egy verseny volt. A teljesítménytúrát teljesítõk megkapták az oklevelet és a kitûzõt. (Még a célbaérés idejét sem írták a lapomra.)

Az ellátással kapcsolatban nem lehetett panasz, a pontokon mindenhol volt rágcsálnivaló/ital. (Mondjuk én minimálisat fogyasztottam.) Jelzések: Erre aztán végképp nem lehetett panasz, hisz a túrajelzéseken kívül, ahol szükséges lehetett, festések is voltak. Eltévedés kizárva. (Ha csak nem szándékos.)
Szintmetszet*:
GPSies - Lowe Alpine Félmaraton + Vitányvár

* A képre kattintva részletes térkép és adatok