Zselic éjszakai 40/20

aszalos.gyTúra éve: 20092009.07.31 14:00:58
Zselic 20

Éjszakai teljesítménytúra! Néhány éve járok éjszakai túrákra, de közvetlenül indulás elõtt többünknek is eszünkbe jut, hogy biztos hogy akartam én ezt ?
A túra napján a Zselicbe kell eljutnom, ami nem 1xû történet figyelemmel a MÁV Budapest-Székesfehérvár közötti XXI. századbeli fejlesztéseire. A Farkas Józsiékkal egyeztetett vonat az állomás bemondója szerint bizonytalan idõ múlva érkezik, így aztán sprint a közeli buszállomásra, ahonnan éppen /18:40/ indul a gyõri busz Kaposvárra, így aztán oda is érek Balatonelllére ahol már várnak Józsiék.

Útközben Kriszti telefonálása során újabb taggal – Konkoly Attila, Konki – bõvül csapatunk, aki Simonfára érkezvén csatlakozik hozzánk. Itt találkozunk az egyesület elnökasszonya által telefonon már jelzett kõröshegyi csapattal is! Regisztrálunk, majd egyszerre az egész társaság (a Zselic 20 távon 72 jelentkezõ) pontban 21:00 órakor indulunk.

A faluból a központon áthaladva hamarosan kiérünk az erdõbe vezetõ emelkedõre, ami az egész út nagy részére jellemzõ erõsen sáros, néhol kicsit csúszos. Nagy segítség és hasznos társ a fej (és kinek-kinek ízlésének megfelelõ egyéb) lámpa. Persze azért így is többen megtalálták a jó kis turista marasztaló cuppanós részt. Benn az erdõben bizony nem nagyon sütött be a fák közé a holdvilág, de azért egyszer ez a szakasz és az emelkedõ is véget ért.
Cserénfa 8.9 km-re volt ide 23:10-re érkeztünk. Finom csokit és szódát is kaptunk! Az úton végig nagyon jól ki volt tûzve a kritikus kanyaroknál, hogy mikor mennünk. Itt nem sokat pihentünk, indultunk is hamar tovább, bár ez az egész távra jellemzõ volt, hogy jól kiléptünk.
Továbbra is felváltva volt hol járhatóbb, hol marasztalóbb az út, azonban csak mentünk-mentünk a holdvilágnál.

Igaz itt Cserénfa után – a pontõrök ajánlására – az országúton mentünk, ugyanis a zöld sáv, itt párhuzamosan halad és mégse a sarat dagonyáztuk. A holdvilágos éjszakán besétáltunk Kaposgyarmatra (3.4 km), ahova éppen éjfélre értünk. Pezsgõt nem bontottunk, de itt is szóda és csoki várt ránk. Konki felhívta figyelmünket a falu határában található cseppköves mésztufa képzõdényre, amit mindenképpen érdemes lenne megnézni az egyesületünknek.
És mint megtudtuk Konkinak a természetfotózás – is – hobbija, képei megtalálhatók a neten. Én már megnéztem, mindenkinek nagyon ajánlom!

Kaposgyarmatról kicsit barátságosabb úton haladtunk tovább, a zöld jelzésrõl rátértünk a kék sávra, amit nagyon jól jelöltek a szervezõk. Itt azért kellett megint egy jó kis dombot megmászni, de ez szerencsére nem volt olyan sáros mint a kezdeti emelkedõ.
Útközben egy nagy tanyához értünk, amelynek közelében egy kis macska lapult a fûben, aki aztán csak az általa kivételezettekkel barátkozott. Szerencsére a házõrzõ, nem öleb méretû kutyus viszont nem akart velünk – igaz mi sem vele – barátkozni.

Ezután egy elég izgalmas horhosba értünk, amit Józsi örökített meg a képnézegetõ olvasók számára. (Nekem ezen a túrán csak a telefon maradt fényképezni, így aztán azzal az éjszakában túl sok képet nem sikerült produkálnom.)
A lejtõs úton aztán megláttuk a falu elsõ utcai lámpáját is, amit már nagyon vártunk. A rajt-célba (Meteor turistaház) érve - 01:55 óra – zsíros kenyér, tea, forralt bor várta a megfáradt teljesítménytúrázókat. Szerencsére esõ nélkül tettük meg a 22 km-s távot. Itt is köszönöm Józsiéknak, hogy Siófokig hazafuvaroztak!