Csabdi

bambuszTúra éve: 20092009.08.02 04:29:38
Csabdi 30

Amikor megnéztem a túranptárt, hogy milyen túrák lesznek a hétvégén, a múlt heti Tátralátón szerzett enyhe lábsérülések, és kisebb fájdalmak után a Csabdi 30 mellett döntöttem.
Gondoltam ez egy könnyûcske túra lesz, persze kellemeset csalódtam. Nem volt könnyû, de nem is volt olyan egetrengetõen nehéz.

07: 10-re értem a sörszalonhoz. 07: 15-ös indulást írattam a lapomra, de 07: 30 lett belõle. Mikor elindultam a piros jelzésû úton rövidesen egy kaptatón felmentünk a hegyoldalra ahonnan szép látvány tárult elénk amint a völgyben megpillantottuk Csabdi települését.
Mikor az elsõ 2km-es szakasz tetõpontját elértük (200m), innentõl enyhe lejtõs szakasz következett kisebb emelkedõvel, mígnem elértük az 1ep-t (Tükröspuszta). Ezt követõen szinte észre sem vehetõen, hosszan elnyúló (3km-es), emelkedõs szakasz következett, majd ezután jött a Somlyó-hegy megmászása, amit már azért combban meglehetett érezni, de a tetején a 2 ep-n (Somlyó-kulcsosháznál) „jutalmul” kaptunk csokit és vizet. Itt már csatlakoztam egy ifjú hölgyhöz, és egy „idõs bácsihoz" (mint késõbb megtudtam 50 életévét, töltötte be). A nevüket sajnos nem tudom, hiszen a bemutatkozás úgy elmaradt, csak túráztunk.
Innen egy kicsit még másztunk felfelé, majd leereszkedtünk mintegy 450m magasságból, 200m-ig, és így haladtunk kisebb emelkedõkkel 6km-et, mígnem elértük a 3ep-t (Nagyegyháza). Itt pótoltuk folyadék veszteségeinket és indultunk tovább.
Innen ismét lefelé ereszkedtünk, balról a mészkõ-hegység sziklái magasodnak, mi a tövében haladtunk, mindaddig, míg egy elég meredek kapaszkodóhoz nem értünk amit megmászva elértük a 4ep-t (Óbarok-sziklát).
Innen számomra egy elég gáz szakasz következett. Végig enyhe emelkedõn (300m-ig), tûzõ napon haladtunk, mígnem (kissé leszakadtam a túratársaimtól), Csabdi feletti hegyrõl leereszkedtünk Csabdi településbe. Itt volt egy rosszul benézett fordulóm, míg mindenki jobbra fordult én balra fordultam és innen közelítettem meg a falut nem nagy sikerrel, sõt semmilyen sikerrel, mert a kertek végétõl sehogy sem tudtam bemenni a faluba.
Így hát visszamásztam a hegyre és megkerestem a helyes irányt. Miután sikeresen megtaláltam leereszkedtem a templomromhoz, itt megpillantottam a kis kék kutat, és leküldtem 1 liter jó hideg vizet, és a piros jelzésen bementem a célba, (13:00-ra), ahol megkaptam az emléklapot, kitûzõt, és képeslapot. Egy rövid étkezés, pihenés, és indultam haza.

Az útvonal jó, kellemesen megerõltetõ.

A térkép, és itiner elég jó, lehetett vele tájékozódni. Igaz volt egy-két pont ahol pontosabban is le lehetett volna írni, hogy mi, merre, hány méter.

Az ellátás: kaphattunk volna egy kicsit több vizet. Talán a 4ep-hez lehetett volna egy „feltankoló” pontot létesíteni, mert ezután tûzõ napon mentünk, és eléggé fogyott a víz