Hegyiember kör /Sas-hegy/Hirsch-orom/Klastrom/Vörös-kő/Urak Asztala csillag- és tájékozódási túra

efemmTúra éve: 20092009.08.03 09:54:19
Urak Asztala csillag- és tájékozódási túra
2009. augusztus 2.

Kiváló túrát rendezett nekünk Betti és Sanyi. Eddig kicsit féltünk mindig a hegy tetejérõl induló tájékozódási túráktól, hogy sok a szint, meg meredekeken kell leereszkedni.

Itt, az Urak Asztala tájékozódási túrán, a 10 pontból csak a teljesítéshez szükséges minimális 5 pontot felkeresve, kb. 8km-bõl és 300m szintbõl kihoztuk a túrát. Terepen, irányba, csak a legvégén, az Urak Asztalához visszafelé másztunk úgy 100m szintet, de akkor már csak 400m-re volt a cél, és tényleg errefelé volt a legközelebb. A túra többi pontját meg lehetett közelíteni erdei úton.
A tájékozódási túra izgalmas helyekre vitt el. Én még az Urak Asztalán sem jártam, de az Apát-kúti-völgy és a kék sáv gerincútja közötti területen szerintem más sem nagyon, mivel erre nincs turistaút.
Volt viszont gyönyörû kilátás a visegrádi várra, csodás, gondozott és kaszált rétek az erdõ közepén, mûködõ Géza-forrás, a térképen sem szereplõ Linder-emlékkõ a Bölényesi-réten.

A meleg csak a rajtig volt zavaró, ugyanis az Urak Asztalát mi Pilisszentlászló hegytetõ pihenõtõl közelítettük meg, ami 5km és 200m szint bemelegítésnek. A tájékozódási túra útvonala végig erdõben, árnyékban vitt.
A volt katonai rakétaállomásra felérve elõször is beneveztünk a csillagtúrára, vagyis begyûjtöttünk egy kitûzõt, hátha a tájékozódási túrát nem sikerül érvényesen befejezni, akkor is vigyünk valamit haza.
A tájékozódási túrához kaptunk egy fénymásolt térképet (meg hoztuk a saját turistatérképünket), a felkeresendõ pontok szövegesen voltak körülírva, nekünk kellett meghatározni ezeket a térképen. Azért kaptunk rendezõi segítséget, megerõsítést, hogy jó helyre tippeltük-e.

Kaptunk még elõre csokit, illetve ásványvizet is. A hátizsákomban egyébként vittem 3.5 liter folyadékot (benne 2 liter sörrel), padler ugyanennyit cipelt, de a nap végére mindkettõnké elfogyott, pedig töltöttünk is közben egy forrásnál. Egy nyári túrára készülni kell...

A tervezett öt pontot sikerült megtalálnunk. Egy korábbi beszámolóból kiderült, hogy a pontokon a tájfutó bóják jól el vannak rejtve, nem látszanak kilométerekrõl, tényleg pontosan kell betájolni az ep-t. Mivel kb. 11 órakor vágtunk neki a tájékozódási túrának, a célba a meghosszabbított zárási idõn belül érkeztük (messze nem utolsónak).
Megkerestük még közben a GCAszt geoládát.

Utána visszaballagtunk (5km) a pilisszentlászlói úthoz.

Fotók, itiner és a kitûzõk.