Fejérkő/Szamárkő

andrew79Túra éve: 20092009.09.27 17:02:54
Szamárkõ 25 - 2009.07.25.

A hétvégét néhány munkatársammal Balatonhenyén töltöttük, és az elõzõ átmulatott éjszakának és a 1/2 7-es indulásnak köszönhetõen nem akadt közülük túratársam. :-)

A kiírást követve a CBA Oázis parkolójában tettem le az autót, bár közelebb is lett volna hely. 8.30-kor indultam, még kabátban, de már látszott, hogy az éjszakai vihar után kellemes túraidõ lesz. Az elsõ ellenõrzõ pontot (a névadó Szamárkövet)kb. 1/2 óra alatt értem el, itt csokit kaptunk és megszabadultam a kabátomtól.

Innen kisebb kaptató következett, a kõhegyi kilátót kihagytam, mert sietni akartam vissza Henyére. A sárga sávon haladva hamarosan kellemes erdõs részhez értem, majd 9:39-kor megérkeztem a 2. ellenõrzõponthoz (Vaskereszt, 6,1 km). Innen a zöld + jelzésen haladtam, a csemetekert mellett valóban húzós emelkedõn kaptattunk fel. Egy kis erdei út után megérkeztem a Kilences tetõre. Itt vizet lehetett vételezni.

HEV biztatására rövid kitérõvel (jelentõsebb szintet begyûjtve) értem el a Fejérkõtõl Tündérvölgyig mozgalom egyik pontját. Az ep-hoz visszajutva indultam tovább Köröshegyig. A "vadrózsa cserjék között jobbra fordulsz" ponton kissé túlmentem, de legalább ettem egy kis szedret, majd toronyiránt megleltem a szõlõültetvényt. Megérte kicsit szuszogni ezután a kaptatón, mert a dombtetõrõl szép volt a kilátás, a szürkemarha gulya pedig békésen legelészett. A falun hamar átkeltem, és megérkeztem a a köröshegyi horgásztó ellenõrzõponthoz, ahol barackot és finom pékárut kaptunk.

A közeli csapnál feltöltöttem vízkészletemet, majd indultam a völgyhíd lábához, ahol a túramozgalom újabb kódját jegyezhettem fel. Itt egy családhoz csapódtam és B. földvárig velük mentem. A kerítés mellett felkapaszkodtunk a földvári parkerdõig, ahonnan már jelentõsebb szint nem várt ránk. Egy nagyon bõvízû forrást és zuhatagot is láttunk az út mellett (vajon honnan eredhet?), majd hamarosan megláttuk Balatonföldvár házait. A magasparti sétányon elértük az Országzászlót és az utolsó ellenõrzõpontot, ahol egy 1/2 literes ásványvizet kaptunk.

A csigalépcsõn leereszkedtünk a vasútig, ahol elváltam alkalmi útitársaimtól és tettem egy kitérõt a túramozgalom harmadik kódjáért Balatonföldvár határáig. Utána visszafordulva kicsit megnyomtam és hamarosan megérkeztem a szántódi Közösségi Házba, ahol a díjazás átvétele után terülj-terülj asztalkám fogadott, zsíroskenyérrel, virslivel és kétféle szörppel. Efemm-mel beszégettem egy kicsit, majd indultam Fonyódligetre a nyaralónkba, utána pedig vissza Balatonhenyére.

Kellemes túra volt, eltévedni nem nagyon lehetett és jó volt az ellátás is.