Kisgyóni kétpróba

Peregrina79Túra éve: 20092009.11.21 21:07:07

Kisgyón kétpróba, túra az Alba-Regia Barlangban 2009. szeptember 26. Fejér Megyei Természetbarát Szövetség szeptember.25-27-én Kisgyónban rendezte meg a hagyományos Fejér Megyei Természetbarát Találkozót. A rendezõk közt volt a Gyöngyvirág TE is. A résztvevõket Fejér megye Közgyûlése képviseletében Törõ Gábor alelnök köszöntötte. A hivatalos megnyitó és megemlékezések után elindulhattak a túrák-versenyek. 37 fõ vett részt a Kisgyón Kupa természetjáró akadályversenyen, 58-an a Kisgyón kétpróbán (gyalogtúra az Alba Regia barlanghoz + barlangi túra), 49 fõ a Kisgyóni Hegyikör kerékpáros teljesítménytúrán. Kisgyóni kétpróba: Gyaloglás és barlangmászás az Alba Regia barlangba Szervezõ: Horváth István, Gyöngyvirág Természetbarát Egyesület A 2. csapatot Balázs és jó magam vittük fel a barlanghoz. Túra útvonala: Kisgyón-Tûzköves árok- Alba Regia Barlang-Hosszú kígyós-Kisgyón bánya. Túra távja: 14,5 km, Szintje kb. 360 m Gyalogtúráról nem készítettem képeket, ugyanis ezúttal olyan túrán szerettem volna részt venni, ahol nem akadályoz semmi, az sem, hogy meg kell álljak fényképezni. Csak 1-2 helyen vettem elõ kis masinámat. Balázs vitte a csapatot, én a söprögetõ feladatot vállaltam be, ami annyit jelent, hogy én mentem utoljára a csapat után. Ami azt illeti, eléggé elfáradtam, mire a barlanghoz értünk, annak ellenére, hogy szerintem könnyû volt a terep. Nem volt sár, esõ, szél, ami akadályozott volna a menetelésben. Elfáradtam a barlanghoz érve, de volt 2 órám arra, hogy pihenjek, mielõtt lementünk volna a Barlangba. Az elõzõ csoport, még épp csak elindult lefelé, amikor a 2. csapattal felértünk a Barlang bejáratához. Amikor elindultunk a csapattal én abban a hiszemben voltam, hogy nem megyek le a barlangba. Ez az érzés, mire felértünk megváltozott. Mitõl? Talán, hogy látni akartam a barlangot belülrõl. Soha életemben nem volt alkalmam egyszer sem ilyen élményben, hogy végig kússzak, másszak a szûk és tágabb járatokon. Az érzés, hogy ideiglenes barlangász lehetek, megkaptam. Miután feljött az elsõ csoport, hamar átöltöztünk, felvettük a kötelezõ ruházatot is, s mindenki aláírta a beleegyezõ nyilatkozatot, hogy saját felelõsségére vállalja a barlangi túrát. Nem tudom szavakba leírni, hogy milyen volt a barlang belseje, egyszerûen csodálatos. Ezt mindenkinek látni kell. A csapat végig segítette egymást a barlangban, folyamatosan tájékoztattuk egymást, hogy mire vigyázzon, hova NE lépjen. Természetesen többször meg kellett, hogy álljunk, kisebb nagyobb fennakadások voltak. Csoportunk utolsó tagja egy túratárs, egyre jobban érezte azt, hogy nem kap levegõt, egyre jobban nyomasztotta a bezártság, így a visszafordulás mellett döntött. A csoport után jövõ túravezetõ visszakísérte túratársunkat a felszínre a barlangból. Ezúttal üzenem túratársnak, bizony, már nem volt sok hátra. S szerintem az egész csoport megértõ volt vele szemben, hogy vissza kellett fordulnia. Az õ helyében én is ezt tettem volna. Engem viszont hajtott a vágy, hogy célba érjek. Piszkosul fájtak már a térdeim, tenyerem. Amikor a Nagyterembe értünk, barlangi túravezetõnk kérésére, lekapcsolta mindenki a fejlámpáját. Jó néhány percig ott ültünk, csendben a sötétben, a vakok világában. Meghallgattuk túravezetõnk jóvoltából a Barlangászok dalát. Vagy Barlangászok himnuszát? Hû, hogy milyen akusztikája volt a barlangnak… Még jó, hogy sötét volt, így nem láthatta senki sem a könnyeimet. Gyönyörû volt, s egyszerûen felemelõ. Bõ 1,5 óra alatt megtettük az utat oda-vissza. Meg is dicsért minket barlangászunk, meglepõen jó tempónkért. Este 18 óra után értünk vissza a csoporttal a GYÖNGYVIRÁG - TeTeTe turistaházhoz. Összességében én teljesen meg voltam-vagyok elégedve mindennel. Szerintem egy nagyon jól megszervezett napunk-hétvégénk volt. Köszönöm mindenkinek a részvételt! Túrán készült fotóim: Kisgyóni kétpróba  Honlapom: Peregrina79