Tanuhegyek másnapi túra - UKK kisjubileumi/Haláp/Bauxit/Régi Templomok

biborTúra éve: 20092009.11.30 10:13:52
Haláp 30

Reggeli hangulatos vonatozás B.tomaj - Tapolca közt : rózsaszín- sárgás égbolt a Balatonnal.. lehet giccses de nekem nagyon tetszett. Közben kuglóf kajálás és megállapítjuk hogy maga a MÁV is olyan mint a vonaton levõ szemetes: felül tömik, alul meg kiesik, a lényeg meg üresen marad.. na de ennyit errõl bedöcögünk az állomásra ami a rajt- cél egyben. Bár vagyunk bõven jól halad a nevezés. Elindulva van aki az aluljárónál eltéved ami olyan kemény 30 méter lehet..:)) A parkon át kisétálunk Tapolcáról, kb. másfél km után máris az 1. e.p. ragasztok egyet majd spuri tovább a déli vonatot megcélozva amihez sietnem kellene..Nagyjából a sinekkel párhuzamosan haladunk, egyenes terepen. Ez a szakasz elég eseménytelen,elõzgetek, majd a tanya -Halastópuszta- után egyszer csak elfogynak a szalagok. A Véndek- hegyi haranglábhoz kell eljutni, nos az ojjektum megközelítése így igen bajos. Hárman tanácskozunk, majd beérnek a többiek is így 10-12-en próbálunk okosak lenni. Elindulunk tovább, majd felfelé ahol pár ház áll itt egy helyi elárulja, hogy a harangláb a másik hegyen van.. hátraarc, itt többfelé válik a csapat. Mi ketten visszamegyünk egy elágazásig aztán jobbra tartva megpillantjuk a haranglábat.. keresünk egy nem elkerített telket ahol úgy döntök jó lesz toronyiránt, hát istenem valahogy fel kell jutni...:) Kicsit gazos- bokros de odaérünk. Páran már ott vannak õk vmi utcán mentek fel. Pontként itt a harangokat kell megszámolni, ez nagyon könnyû, nem kell sokáig számolgatni.. Az elég kalandosra sikeredett a Véndek- hegyrõl lejutva ismét van szalag, az élet apró örömei:) Számolok és nagyon brutál 4es átlag jön ki... Ezen felbuzdulva nekiiramodok és találkozok Karesszal, akivel megállapítjuk, hogy a szalagozott úton kb. honfoglaló Árpád atyáink járhattak utoljára a rendezõk elõtt:) A Zalahalápi mûúthoz érve beséta a faluba s felkanyargás a Haláp tetejére. Itt G. Kati õrködik kutyástul. Stílszerû Balaton szelet után a bányaudvarra érek, ahol találkozok Rolanddal(? bocs a nevekkel néha baj van..) akivel javarészt úttalan utakon jutunk le egy faluszélének látszó aszfaltra s késõbb egy nagy mezõre. Közben többször lövéseket hallunk.. A mezõn egy nádas van baloldalt ahol kutyás- puskás vadászatszerûség folyik. Egy õz elõttünk szalad át a kutya elõl, épp bõrrel megússza és minket se lõnek seggbe:) Messzebb még egy õzet látunk elszaladni. Így érünk a fura nevû Sáska községbe. Ahol nem meglepõ módon a Kossuth utcán jutunk a tájházhoz. Zárva találjuk ezért boltíves ablakszámolás játszik. Itt elhagyva a többieket a temetõ után sima úton folytatom, ez nagyon jó haladós terep, javítgatok a km-idõ arányon amíg beérek Hegyesd községbe. A faoszlopnál jó kérdés kinek állít emléket, tábla nincs hát felírom a hátulján levõ egyszerû szót és évszámot. Innen vmi magasnak látszó buckát látok meg- hopp, biztos oda kell felmászni, mintha lenne vki a tetején. Nyílt terep után szûk ösvényen elérem a tanösvényt majd a SL-t ahol egy fát vivõ autós küzd az úttal, a kerekek csak csúsznak. Ketten tolják, én is arra megyek segítek hát nekik:) Egy bal kanyar után jó kis lépcsõzés következik a majdnem tetõig. A legvégén a sziklákon kell feljutni a csúcsra:) A kilátás innen nagyon jó: belátni ahonnan jöttem, azt is h vkik most szórakoznak a faszobornál. A nap nem süt a szél kicsit fújdogál és ismét csoki, ivás aztán irány le. Nem lehet itt se rohanni a fás lépcsõfokok valahogy úgy vannak h sose jön ki jól a lépés. Aztán vége a lépcsõknek és máris jobb:) Innen a szalagozással egy fenyveshez érek, ahol érdekes dolgok vannak: fél pár korcsolya, bakancs egyebek.. sok a szemét sajnos. Utolérem a legelején levõket,majd a Fenyõs- dombon ragasztunk egyet. Nemsokára beérünk Tapolca szélére. Itt ellépnek a 6os átlagért nyomulnak.. én is de magam picit késõbb indultam és úgy számolok hogy nincs miért aggódnom meg lesz az- az elején még 4es után... A szalagok ismét végképp elfogyatkoznak, leírással elnavigálok a Fõ térig ahol birkák vannak kis fakerítéssel körbevéve biztos a karácsony v mi miatt.. hogy mik vannak és még le kell menni a Malom - tó partjához. Gyorsan felfirkálom kinek a szobra áll itt és végiggondolom:12:24 mindjárt 25 1404 m van még adatok szerint és 6 perc h beérjek szalag nincs olvasni kell merre.. Most aztán tényleg rohanás az állomásig õrült módon... marad majdnem két na jó inkább másfél percem , 12:29kor esek be:) Sütizve kapok észbe, hogy 6 perce ment el a vonat, ha több eszem van és elõbb kapcsolok elérhettem volna. Szerencsére nemsokára jön másik, addig még kis beszélgetés, evés. Nagyon jó volt ez a két nap , ha túl gyors nem is voltam de jól éreztem magam, jókat dumáltam, nézelõdtem a kilátókról, ezzel a környékkel is megismerkedtem:)