Börzsönyi vulkántúra

zsenykaTúra éve: 20092009.12.13 18:17:56
Öten két autóval indultunk el a Börzsönybe. Én Babival megyek ,mert szeretnénk egy kicsit futni .Érkezés Királyrétre,nevezés és 7.40-kor indulás.A Cseresznyefa parkolóig folyamatos emelkedés egy kis sárral .Itt ér be a csapatunk másik felébõl Nándi .beszélgetés és már el is érjük az elsõ ep-t. Itt egy kis eszmecsere Vagdalthússal,majd nekiesünk az elsõ húzósabb emelkedõnek.Az idõre nem lehet panaszunk
viszonylag tiszta és még nincs hideg .Bár a webkamerás elõrejelzés szerint már hó és mínuszok várnak majd a nagy Hideg-hegyen .Nem csalódtunk ,tényleg hideg és hó van .Fúj a szél ,de a hó látványa egy kicsit új erõt ad .Az idei év elsõ hava.beérve Nándival osztozunk egy búza sörön ,ami nagyon jól esik .Fényképezés és indulás tovább .Ezek után a túra szép részei következnek,de ezekért meg kell szenvedni .Emelkedõ ,szél meg egy kis hideg,de mindenért kárpótol a kilátás .Szerencsénkre nincsen köd és jól ellehet látni messzire .A Szabó-kövek és a Haramia-lyuk nagyon impozánsak.Több fénykép és már látszódik a Csóványos .Innen lefelé futható terep vár ránk .Jól esik egy kicsit lejtõzni.Leérve a Feketevölgybe átgázolva a patakon,pecsételés és már megint felfelé haladva elérjük a szép kilátással bíró helyeket : Holló-kõ,Salgóvár. Itt érjük be Nándi barátunkat,akivel ezután közösen indulunk tovább. Még csak a felénél vagyunk.Lejtõzés ,sok beszélgetés,vidám sztorik mesélése közben érünk le a Magyar-völgybe.Jól esik a zsíros kenyér és a tea .Bár ezt az utóbbit csak Babi veszi igénybe ,mert mi inkább a sör mellett voksolunk.Kéken folytatva az agyunk nagyon beindul.Rengeteg vicc és eset elmesélése miatt emelkedett lesz a hangulatunk.Jól elvagyunk,elvégre azért jöttünk ,hogy jól érezzük magunkat és kikapcsolódjunk.Babi folyamatosan a palóc kiejtésemmel cikiz,de már rá is ragad az "á" betûs kiejtés.Piros + majd felfelé nézve látjuk,hogy a Nagy Hideg-hegy emelkedik elõttünk.A jókedv alábbhagy,jön az emelkedõ.Jó mókának tûnik a vége felé,de nem az.Kiegyeztünk volna egy kicsit kisebb emelkedõvel,de nem bírjuk ledózerolni.Most nincs viháncolás!Babinak felajánlom,hogy elhordom a hegyet a könnyebb haladás érdekében .Megköszöni !Felérünk a ponthoz és újabb fényképezés.Nándi barátom elõveszi a csokikészletét és elkezd számolni.Mivel hogy õ bolttulajdonos,Babi meg is jegyzi:biztos leltárt készít .Kitör a nevetés belõlünk,szerintem mindenki minket néz a turistaszállóban.Sebaj !Közben megérkezik Sanyi barátunk,aki képet készít hármunkról.Megjegyzése: nagyon sötétek vagytok a képen .kedves !Futás tovább és gyorsan beérünk a Magas Tax turistaházhoz.Pecsét és seprés lefelé a piroson Királyrétig.A célban pacsizás,fürdés és indulás a kocsihoz.hazafelé egy kis vacsi,kellemes beszélgetés m,majd óvatos vezetés hazafelé.Trécselés és érkezés a falumba / Szarvasgede Nógrád megye/,ahol Babi átpakol és õ is megindul haza .Békéscsaba még nagyon messze van.Este hív a telefonomon ,hogy sikeresen letudta a távot.Összegzés: nagyon szép volt a túra,köszönet a rendezõknek .Az idõnk :7.13. Lehetett volna jobb is ,de a lényeg ,hogy jól éreztük magunkat!