Dombay-tó

BendusLTúra éve: 20092009.12.16 20:46:47
Dombay-tó Maraton

Sziasztok!

Egy talán elfogult beszámoló következik. Több okból is lehet elfogult, pl. mert szeretem a K-Mecsek völgyeit és csúcsait, nem tudom megunni a nyolcadik túra év után sem ezeket a tájakat, a hangulatukat, a rendezõk, pont õrök pedig jó ismerõseim, barátaim legtöbben.
A rajthoz, az ifjúsági táborhoz közelítve az utazás és a frissen érkezett hideg ellenére (-2 c°) feldobott a hangulatunk (négy fõbõl áll kis csapatunk). Hét órakor lépünk be a felújított, kulturált és igen-jól befûtött rajt helységbe, ahol a rövid rajt procedúra után, hosszasabb üdvözlése kezdõdik az ismerõsöknek, az öltözködés közben. Hét húszkor indulunk a Zengõnek felfelé. Rövidesen elérjük a "hó határt", ahonnan a havas-zúzmarás fák és táj, lélek-frissítõ hangulatot teremt -számomra mindenképpen! A Zengõ pont (1. ep.) õreinek még nem sikerült a tüzüket meggyújtani -igencsak vacognak szegények, de szaloncukrot osztanak. Sietve tovább indulunk, a meredek lejtõ szerencsére nem jeges, tehát le a Réka-kunyhóhoz, itt nincs hó, zúzmara, majd fel a Somos-hegyre (2. ep.) egy rövid, de annál meredekebb kaptatón a csúcs elõtt. Rövid viccelõdés Attis barátommal (pont õr), aki biciklivel érkezett (legalábbis nála volt a biciklije) az erdõ és eme csúcs tetejére...Innen irány Kisújbánya, majd fel a ponthoz Cigány-hegyre (3. ep.) A mûút szakasz jeges, és feljebb már tíz centi hó is akad a kilátónál. Innivaló vár a ponton, eszünk is keveset, itt még le lehet ülni picit, aztán tovább. Közeledik a Dobogó pont (4. ep.) egy szalagozott szakaszon kell megközelíteni, ez hangulatos gerinc út, egyébként nem jönnénk erre, hiszen a turista jelrõl szoktunk felmenni a csúcshoz -közvetlenül alatta és ugyanazon vissza. Így viszont a rendezõk plusz munkájának köszönhetõen, a gerincen haladva hangulatos kilátás tárul elénk a szomszéd völgyre! A ponton üzemel a tüzecske, de még másfajta "melegítõvel" is megkínálnak minket a vidám pont õrök...:)! Irány megint lefelé, hihetetlen a kilátás a fák között, a közeli elágazónál a Szószék felé találkozunk pár ismerõs futóval, akik elvétik a szalagozott ösvényt a Dobogó felé. A Szószék pont elõtt szép sziklák mellett kapaszkodunk fel a kaptatón. Ez is szalagozott szakasz. Szószék (5. ep.), a tüzecske mellett egy szál pont õr, biztat vegyünk sport szeletet! Hosszabb, meredek szalagozott lejtõ, az alja csúszós. Kiérünk az erdei mûútra, de nem kell sokat menni rajta, aztán balra fel a hosszú, meredek emelkedõnek! Kezdõdik egy fel-le-kanyargós- elágazós szakasz a Z+ -en a Po -ön, K -en, Z+ -en. Nem árt figyelni az elágazásokra, bár szalaggal segítenek. Erre már kifejezetten sáros a pálya talaja. Megérkezünk a Pusztabánya ep-hez (6. ep.). Alma és ezen rendezõi csapat felülmúlhatatlanul finom káposztás-bélese, korlátlan fogyasztásra vár minket! Elképesztõen finom a béles, hármat eszek! Ücsörgünk picit evés közben, sajna a tûz odébb van a padtól, de a béles, a béles... (és a hely téli nyugalma) nagyon jó! Indulunk Püspökszentlászlóra a Bazsarózsa kh-hoz. Viszonylag hamar odaérünk, jól lehet haladni, a talaj már nem annyira sáros. A falun átmenve a kh-ban (7. ep.) forró tea vár minket. Eszünk is még újra, kell az energia majd a Hármas-hegyre fel! Pihenõ után indulunk is. Az emelkedõ alja sáros, feljebb jeges, fagyos, nem egyszerû haladni, de azért megoldjuk. A torony (lokátor féle) aljában Mgruber álldogál (8. ep.) reggel kilenc óta, (Mi kb fél háromkor lehettünk ott). Az ital felhozatala elképesztõ, felér egy bárpulttal, de kizárólag a lefagyás és a kihûlés ellen van a "lehetõség" -persze :)! Dumálunk vele, aztán irány le a hegyrõl! Lezúzunk, a Hotel Köves-tetõ elõtt elfordulunk és jön Hosszúhetény. A faluban, a vendéglõben a pont (9. ep.) "természetesen", itt is kapunk teát. Innen már csak be kell menni a célba és sikerülni fog számunkra még világosban! A hátralévõ szakasz totál sáros, de nem szegi kedvem, mert jól sikerült a túra! A célban kellemes meleg helység, szép kitûzõ, oklevél, fõtt étel, (Én kihagyom mert húsosat nem eszek), és sok ismerõs! Tizenhat óra tízre értünk be, kilenc óra alatt megvolt a táv.
Szép nap, a levegõ, az erdõ, a frissen beköszöntött tél tisztasága lélek-frissítõen hatott rám. A szervezõk emberfeletti munkája (rengeteg szalagozás elõtte nap, többen majdnem egész nap kint voltak a ponton a max 0 c°-ban) hihetetlen és nagy köszönet érte!
Csak ajánlani tudom ezt a túrát, bár a nehezebbek közé tartozik, de talán ezért és a lelkes szervezõk munkájának köszönhetõen a legjobb túrák közé sorolnám!

Üdv!

Képes beszámoló az egyik társunktól alább: