Fóti-Somlyó 30 / Hát, ez csúcs...!

biborTúra éve: 20092009.12.31 11:33:17
Hurrá egy túra amit az Õrsrõl lehet megközelíteni!Így ráérõs kelés után 6 perces bemelegítõ rohanás a HÉVhez, itt legalább jó idõt mentem mert még várni is kell picit:)
Csömörön kissé havas a fû, ennek ellenére nincs hideg. Várok az indulással, mert elég késõn nyit a 2 emberes pont s most sietni akarok:)Nekiszaladva kis kanyargás a temetõnél, s mielõtt felfognám h úton vagyok már a Kálvária- hegyi elsõ e.p.-n találom magam. A S ösvénye kicsit csúszik a letaposott hótól; leérve Csömör szélére van egy kis szalagozás balra a fák közé s onnan ki az aszfaltra, amit nem értek miért kellett hiszen kiérve az erdõbõl egyenesen is oda lehetne menni, na de mindegy nem kell nekem a nagyok dolgát érteni:) Egy játszótérre jutunk ahol mki
karikázná milyen színû a csúszda, de itt nincs is. Merthogy ez még nem az.Két utcával arrébb elhaladok a "nekünk való" játszótér mellett.
A szép Csömöri-patak völgye következik amibõl sajnos hamar ki kell mászni és erdõszélen folytatni szántók mellett. Majd kiérve a széles útra megpróbálkozok a nekifut- sokat csúszik variációval de ahhoz nem elég csúszós- letaposott a hó.Pedig milyen jó móka lett volna!Ezen a szakaszon van némi sár a gyümölcsös kerítése környékén.Az erdõbe visszabújva firkantok a Mária-képnél; majd nemsokára nem is olyan mû mûutazás.Nagyon jól futható, nekem erre kellett volna tennem még pár kört, hogy legyen idõm kiélvezni:) Mogyoródon a temetõben lövésem sincs merre van északkelet még jó, hogy minden kereszt egyforma így nem nehéz válaszolni.Lépcsõzés, aluljáró, templom, cukrászda. Pár perce nyitott csak a pont,nézem 10-11 eddig, tök jó:) Fél liter meleg teát bevágok. Süti is jár, de ránézni se bírok, talán az elmúlt napok ipari mennyiségû süti-szaloncukor pusztításának köszönhetõen.
Go néhány utca múlva át a mogyoródi- patak gázlóján, aztán jön a nehezen legyûrhetõ szántásos rész ahol bánom, hogy nem születtem traktornak:) Fóton a templomnál kapásból odarohanok az emlékmûhöz, aztán rájövök hogy a másik az eleje a templomnak..évszámokat pippant, tovasiet. És egyszer egy szép napon, tudom hogy elhagyom a várost.. a híd után:) A lovardánál meredekebben emelkedõ földutat említ a leírás pedig alig lehet észrevenni hogy felfelé tart az ember lánya. A Fáy-présház mellett a 2. "rendes" pont, két mandarin, ivás, idõvel itt is baromi jól állok a fele megvan gyorsan a másik felét is így kéne..
A szinpad után a túra elsõ becsületesebb partocskája. A löszfal elõtt majdnem elcseszem és felmegyek a hegytetõre de még idõben észbekapok és visszatérek a helyes útra. Itt találkozok többekkel, a gerincen filózás-térképnézés a tanösvénynél. Miután sikerül becserkészni mindkét pontot egy darabig még együtt megyünk, majd kihasználom a lejtõt. A forgalmas közútnál átlavírozok két autó között aztán a Bp-Vác síneken. Hangulatos erdei úton haladás után aszfaltozás. A hó olyan latyakos - totyogós állagúra olvadt rajta.Jobbra át és az akácosban emelkedünk, közben a cipõfûzõvel szórakozok,nem kötöttem meg rendesen pedig már oviban megtanítottak rá.. hiába, ahogy öregszik az ember egyre feledékenyebb:) A Magas-hegynél csúnya tarvágásokat elhagyva "lábraálló" lejtõs aszfalt. A Csomádi Iszaplerakónál én érzek valamit.. Továbbmenve aszfalton találjuk magunkat , T.M.-ékkel vacilálunk gyanús valami.. elindulunk balra, vezeték , dombtetõ, erdõsáv- végülis van ilyesmi erre.. Aztán kb. az elõttünk levõ összes futó csapatban jön szembe velünk. Nagytanácskozás merre vagyunk és merre-hova.Vissza kell menni elég sokat,innen már csak sétálva folytatom. Többféle megoldás születik és szétrázódik a tömeg, végül csak elkalandozunk a 12. e.p.-ként mûködõ gázvezetékig, helyben vagyunk nagy sokára.. Sok idõ elment ezzel a kavarással, meg lett hozzátéve némi plusz km. A 2/A felüljárón átjutunk és irány a gödi erdõ. Itt 2,5 km kb fenyvesben és egy erdõültetvények között, a táj szép, az út néhol nehezebben léphetõ mert eléggé szétjárták. Göd
szélén egy utcsó e.p.Innen pár utcán fordulva a célnak helyt adó Sári kocsmához jutunk. 5:16 alatt 6,3-al.. kár érte a jó kezdés után.
Az elkeverésen túl klassz volt ez az évadzáró túra a szombati remélhetõleg háromszoros ujéviek elõtt:)