@Éves túraösszesítő

dnvzoliTúra éve: 20102010.01.02 12:19:27
Hát ezt is megértük,lezárult az elsõ teljes túraévem.Az elõzõ év utolsó negyedében teljesített 5 és fél túra után hatalmas étvággyal szemezgettem a túranaptárban,faltam a kilométereket képzeletben,össze is írtam vagy 1300 kilométernyi menetet.A tervet aztán felülírta a munkabeosztásom,a sérülések és egyéb hátráltató tényezõk.Így sem panaszkodhatom azonban,hiszen egy közel 3 éves ikerpár,és egy ilyen munkarend,(ahol egy hónapban csak egy teljes szabad 7végével rendelkezem) mellett is sikerült hajszál híján elérni a havi kettes átlagot.

Nem indult könnyen az év,hiszen tavaly év végén az "ide nekem az oroszlánt is" lendületével lenyomtam egy-nekem akkor még-gyilkos triplát(Írottkõ50-Lõvérek40-Tanúhegyek nyomában40)aminek a térdem nem örült nagyon így a túlzott megerõltetés által keletkezett sérülés jó fél évig még elkísért....

Nézzük hát:

-Kincsesbánya 30:Jó kis évnyitó,a magasabb részeken hóban,gyönyörû hóeséssel a Gaja-szurdokban.Néhány új ismerõs beszerzése...

-Túrázz a vonatért-Rómer Flóris emléktúra:Nem semmi menet néhol bokáig érõ olvadó hóban,a Gore-tex dícsérete(teljesen száraz lábbal mentem végig,azt hiszem ezt nem sokan mondhatták el ott magukról),útvonalmódosítás a megáradt patak,és a százszámra bedõlt fák által szinte járhatatlanná vált Cuha-völgy miatt....

-Mûvészetek Völgye 36:Igazi a "kutyát sem engedném ki a házból"idõ,orkán erejû szél folyamatos esõszitálással megspékelve.Mégis kiváló hangulat köszönhetõen a viszonylag nagy csapatnak amiben haladtunk.Zsákban ruha nem maradt:)

-Lepke 40:1-es rajtszám,az elsõ túrám ahol 5-ös átlagot mentem 40 kilométeren.Megismerkedés Istvánnal.Néhol nehézkes útvonalkövetés,nem túl szép táj,de hát nem lehet mindig május....

-Tihanyi Gejzirit 33(nekem úgy 42-beletettem egy kitérõt):A viszonylag sok negatív hangvételû beszámoló miatt elõször töröltem ezt a túrát,de aztán nem bántam meg hogy mégis elmentem rá.Sõt!Gyönyörû,nyárba hajló idõben gyönyörû környezetben teljesített túra,a félszigeten hihetetlen kilátások,millió gyík,viszonylag kis területen elég tetemes szint....

-Tési-fennsík 50:Túra a kútfúró szezon kellõs közepén,ennek megfelelõen kellõképp fáradtan érkeztem Várpalotára.Elcsesztem a lábbeliválasztást,dög meleg volt kõkemény talajjal,szenvedtem rendesen.

-Tanúhegyek 20:Átruccanás egy baráti hosszúhétvégérõl Szepezdrõl,ha már itt vagyunk:)Kiváló túrázó idõ,gyönyörû táj,kiváló ellátás.Úgy mentem volna az 50-re,de még ezt a húszast is fejemhez vágta már az illetékes,hogy még ekkor("nyaralás")sem bírok otthon maradni:)

-Velence 35:Jó ki túra,kicsit sok aszfalttal,mikrokitûzõ,utána fürdés a tóban:így kerek a világ.

-Hatos-tölgy 30:Erre a 7végére ez a túra csak a 3. helyen szerepelt az indulók között,mégis örülök hogy végül õ lett a befutó.Kellemesen gyalogolható táv minimális szinttel,némi keveréssel,szamócával,cigánymeggyel,Ferivel,Zsuzskával....

-Kõris-körül 20:Bakony túrázója(majdnem)kötelezõ túra Bakonykoppányból.Rádöbbenés,hogy babatávon is el lehet fáradni,ha babatávra készül reggel az ember.Hihetetlen,de igaz.

-Éjszaka a Cuha-völgyben:Túra két részben,a Zörög-tetõig "haladás" a sokadalommal,majd a kinézett vonatot megcélozva teljesítménytúrázós tempóra váltva durván 5 perccel a vonat indulása elõtt érkezés Szentlászlóra.Hangulatos túra,néha elõresietve az abszolut csend és sötétség kiélvezése.Borzkaland,ámulás a szentjánosbogarakon,bagolyles-szóval volt szolgáltatás rendesen,kösz András:)

-Cuha 25:Hát ez a nap nem úgy alakult ahogy elterveztem:)Gondoltam,rég volt már hosszabb túrám,lejárom én kétszer ezt a Cuha 25-öt.Aztán lejártam egyszer:)Aztán leszakadt az ég...Aztán hazamentem(vittek).Érdekes képek errõl a napról a Honvéd-kupások oldalán...

-Vértesi barangolások 25:Azért nem 50,mert feleségem egyik elvetemült rokona épp ezt a napot nézte ki házasodásra,és én lettem a bébiszitter délutántól:)Tulajdonképpen eseménytelen túra Lacival,annyira nem történt semmi,hogy még túrabeszámolót sem írtam.Azért jókat beszélgettünk.A 25-ös táv az 50-es másik oldalán a térképet nézegetve eseménydúsabb lenne,változatosabb táj mellett.

-Õszi 30-as tt.a Burok-völgyben:Nehézkes kijutás Várpalotáról,betétszámként beiktatva egy Baglyas-mászás,Burok-völyben szenvedés a rám törõ betegségtõl,kilépve a völgybõl fellélegzés,szép kilátásokkal leereszkedés a célba.

-Bakony szurdokvölgyei 40:Az elsõ túra ahol szemezgettem a 70-essel,de aztán beijedtem:)Janival nyomtuk a 40-et,jó volt erre a napra ez is,bár megtudtuk,hogy "aki ad magára az a 70-et csinálja".Talpsérülés beszerzése,sárbapottyanás,elsõ zirci hamburgerezés....

-Sumi emléktúra 50:Iszonyat elkeverés mindjárt a túra elején(lõttek a jó idõnek:),amúgy jó útvonalú túra szép helyeken,nemes kezdeményezés a rendezõktõl.Visszagondolva az egyik kedvenc.

-Túrázz a vonatért 33(38):Magányos haladás a Bakony rengetegében,sérült talppal fájdalmak közepette,de nem mertem volna András szeme elé kerülni többet,ha ezt kihagyom,én,aki miatt(na jó,lehet hogy nem csak miattam:) Janinak majdnem pontõrködnie kellett a Pápalátó-kõnél egy körvonalazódó hosszabb táv esetében.

-Bakonyi Barangolás 20:Na,ez is 70-nek indult(bocs,Zsuzska:) aztán szépen leredukálódott 40-re,majd 20-ra:)
Annyira készültem az Írottkõ 50-re,hogy úgy gondoltam jól jön még ez a kis pihenés a talpamnak,így szégyen szemre nekivágtam a húszasnak:)Ettõl függetlenül jót suhantunk Janival és Andrással,behúzva a kötelezõt a mozgalomból.

-Írottkõ 50:Legnagyobb büszkeségem!Kiváló mentális állapotban,és a meglevõ fizikummal egy nagyon jó túrát sikerült teljesítenem.Itt felmérhettem,mennyit fejlõdtem egy év alatt.

-Fehér-Vár-Palota 40:Jó kis menet rafterrel,15 km eseménytelenség után egy 25 km-es szebbb,szintesebb,érdekesebb szakasszal.Jó kis beszélgetések.A célban sok ismerõs.

-Lõvérek 40:A völgyekben földöntúlian ködös,fenn a magasban szikrázó napsütéses túra.Némi rendezõi hiba az itinerrel.Elkavarás a Várhely kilátó után,menetelés a semmibe zéró látótávolsággal a köd és a sötét miatt,némi pánikkal a térképen nem szereplõ friss jelzések mentén:)Ettõl függetlenül ez is kedvenc.

-Bakonyi Mikulás 50:Újabb túra rafterrel,Istvánnal.Jó menet volt egész jó idõvel,sok beszélgetéssel,kevés sárral,bögremizériával,jókedvû Mikulással,végre "vizes"Ördög-árokkal,Bakony Túrázója cím besöprésével.

Hát ennyi.Olyan 770 km körül lett a végén.A terv idénre mindenképp a lélektani határ:az 1000.Remélem be-becsúszik már egy 60-as 70-es is,valamint hogy eljutok több helyre ahova eddig valamiért nem sikerült.Ilyen pl.az Õrség 50 amit nagyon sajnáltam miközben fúrtuk a kutat Attilával...
Abban is bízom,hogy az új bakancsom többet bír,kiábrándítóan kevés ugyanis szerintem az a kb.700 km amit a Scarpa ZG 65 gore-tex bélése valamint talpragasztása elviselt.
Végezetül itt mondanék köszönetet mindenkinek aki bármi módon hozzájárult a túrák megrendezéséhez.Külön köszönet még a Mountex Vasárnapi túráinak vezetõjének aki lényegében elindított a teljesítménytúrázás úján:)Köszönöm Lacibácsi!