A Budai-hegység távoli csúcsai

yoyoTúra éve: 20102010.01.07 21:15:40

BHTCS Ezt a beszámolót Eleknek ajánlom ,akivel már 3x megcsináltam ezt a túrát ,most viszont nem tudott eljönni. Bemutatom a piciny kis csapatunkat . gyaloggalopp ! a csapat mókamestere,aki soha nem tudja merre van Nagykovácsi ,és rengeteget beszél :) Farkas ! Spártai hõs, a nyugalom megtestesítõje. Joci! a kilóméter halmozó ,47 es lábával könnyen halad ,és szintén sokat beszél :) Sancimanó! Õt csak látásból ismerem ,kedves udvarias ,és nagyon meleg a kesztyûje,keveset beszél :) A találkozó hatra volt megbeszélve nálunk , a térképet kiterítettük a kõre ,átnéztük az útvonalat farkassal . A Szénás felõl kezdünk majd,és megyünk szépen sorba .A Meszes-hegynek viszont már nem jutott hely az én térképemen ,az valahol a 3.kockakõre esett ,az Ilona lak,meg még 1 kõvel odébb . Koccintottunk egy kis pezsgõvel ,ettünk egy kis tatárt ,majd lassan készülõdni kezdtünk ,mert csak úgy röpült az idõ . Kisétáltunk a parókiára ,és tele volt a kis helység túrázókkal .Többen a meglepetés csúcs kiirása körül tömörültek . Természetesen amiket bejártam az egyik sem volt benne . De nem volt nehéz , a Szénás ,és a kutya-hegy között kellett keresni . Sancimanó ekkor jött oda,hogy jöhetne-e a csapattal,mert nem ismeri a környéket ,Örömmel befogadtuk ,és 6:50 kor indultunk a Nagy- Szénás irányába a hõmérséklet -3 (ez jövõre kell ) Kutya-Szénás 520m Most nem a piros sávon mentünk a Szénásra , inkább a Virágos sétányról ,majd a Viola utcán mentünk fel az erdõbe. Már itt elkezdtük a négykézlábas mászást a sziklákon , igaz ugyan,hogy rövidebb erre,de ennek bizony ára van :P A szél iszonyú erõvel fújt , farkas sapka nélkül tûrte a szél erejét felértünk a Nagy-szénás aljába ,és egy szûk kis ösvényen mentünk feljebb a kék sávig. A kék sávon párszáz méter után jobbra tértünk le, a Szénás ,és a Kutya-hegy közötti nyilt részre .(az én térképemen ezt is Nagy -szénásnak hívják ) Gyorsan pecsételtünk , Petinél,és Gergõnél .és farkas is jobbnak látta ha felveszi a sapkáját . Azonnal indultunk tovább a Perem hegyre 486m Elég sok túrázó jött erre ,elõzgettünk a meredekebb részeken bele bele gyalogoltunk . a kék sávról és a kék + rõl egy megfelelõ letéréssel hamar odataláltunk . A szél erejére szinte rákellett feküdni úgy fújt ,Teljesen nyilt csúcs ez is . A tüzet András ,és Dani magában a csúcskõben rakta ,kaptunk kekszet ,és indultunk is tovább a Meszes -hegyre 381m A sárgán mentünk egy darabon, majd egy jelöletlen úton tovább hullámvasutaztunk a Meszesig. A szitáló hó,és a viharos erejû szél szinte elvakított minket , bõrradírként dörzsölte a fagyott havat az arcunkba ,csak a szivárványos ragyogás lebegett a szemünk elõtt ,a szempillám sok kilóméter/órás sebeséggel rebegett egyfolytában . Kitaláltuk,hogy lekapcsoljuk a lápáinkat ,és úgy futunk ,ez be jött ,mert tök jól lehetett látni . A két pontõr Valek és Laci ,ügyesen sátrat vertek ,hogy reggelig mi lett a sátorból elképzelni sem tudom . Itt is kaptunk finom csokit ,a kilátás jobb volt mint bármelyik csúcson eddig ,Perbál fényeit egész jól kilehetett venni . Bár Béla szerint a lenti település Nagykovácsi lehet :P mindegy jövõre kap tõlem egy y love Nagykovácsi kitûzõt :P ...irány az Ilona-lak 368m A csillagok háborúja tovább folytatódott a szemünk elõtt . A gerincen visszafutva birodalmi lépegetõk jöttek szembe vagy tizen ,élükön talán Solo kapitány (csanya) követõi skywolker és társai ..Csubakka nem volt velük az biztos ,meg Jabba sem , õ nem is birta volna a hájas testével :) de yoda mester biztos,hogy ott volt :P Aztán a sziklafalhoz értünk Már vártam ezt a részt ,és dörzsöltem a tenyeremet :)) A vadakat már ugye tavaly elkergettem ,így idén már nem volt mit kergetni , Farkas szerint biztos van út ,és azon kéne lemenni . Út az nincsen ,szakadék van ,megfelel nemfelel ...jöttök utánam mint a kisangyal :)) ,csúszik minden amire csak ránehezedünk ,gurulnak a havas kövek ,és gurulunk mi is .Farkas valami olyasmit mond,hogy nem itt kéne telefonálni . Mert ,hogy éppen Steve hívott ,így éppen lemaradtam , mikor Béla elkapott egy fát ,ami tövestõl a kezébe maradt :)) Pár perc alatt lent is voltunk a völgyben , a villanypásztort nem kerültük meg, inkább óvatosan átbújtunk alatta,aztán elindultunk felfelé,és csak mentünk mentünk , a fák között ,az útnélküli emelkedõn , a villanypászoton megint bújni kellett és menni menni felfelé . A kis házban a két pontõr fanyûvõ,és Balu várt .Jó meleg volt bent ,és kaptunk forró teát,amibe egy kis futyülõs barackor löttyintettünk. Elköszöntünk ,és mentünk a .. Nagy -kopasz felé 559m A házból kilépve megcsapott a fagyos szél. Minden féle írányból másztak felfelé az emberek ,még az új pihenõnél is jöttek felfelé ,pedig ahhoz már a fél hegyoldalt megkellett kerülni ;) , A hó mintha egyre jobban esne,egész mély nyomok is vannak . Béla és Joci nem jönnek még ,biztos beszélnek,hogy cillagomat hogy lehetne leszerelni . A felfelé utat végig megfutjuk ,Sanci is maxon van ,nekem is kevés a levegõ,de mindjárt felérünk a keresztezõdéshez . Jobbról látunk három lámpafényt ,csodálkozom,hogy arról jönnek,hiszen ott nem is volt csúcs :P Megörültek mikor megláttak ,de nem mondom meg kik voltak ;) viszont jó hamar ott is hagytak ..aztán persze ismét utól értük õket,mikor épp a térképet nézték :) Ismét egy kis segítség ,és már elis nyelte õket a nyiladék a Kopasz felé . Bélával nyosztalgiáztunk a nyiladéknál mikor tavaly "menekültünk". Ezt bezzeg tudta,de hogy Nagykovácsi milyen irányban van fogalma sem volt :) Ezt a meredeket szinte végig gyalogoltuk,csak már a tetején futottunk bele ami egyre nehezebben ment . A nagy "durvulat" hegyekkel megvoltunk ,mikor felértünk a kilátóhoz .Szegény Sopánka az asztalnál pecsételt , pedig a kilátó tövében szélcsendesebb lett volna ,javasoltuk is az átköltözést,de a tüzet nemtudták magukkal vinni ,így maradtak .Kaptunk cukorkát is ,farkas a cipõjét melegítette ,én is oda dugtam az oldalamat egy kicsit . Futottunk tovább a ráadás csúcshoz ,ami nem kötelezõ .. Tarnai pihenõ 435m . Lefelé futunk a Z hrszgön . A fenyõk környékén nagyon köves a hó alatt , végig lefelé futunk vigyázni kell ,szinte repülünk bele a kanyarokba . Nyom az nem nagyon volt eddig,pedig szembe jön egy srác tehát õ már megjárta ,de a szél elfújta a nyomát . Leérünk a pihenõhöz,már messzirõl világít a kis karácsonyfa ami fekszik az oldalán. Kikotorjuk alóla a dobozt benne a pecsét,és a szaloncukor. Annyira fúj a szél ,hogy lentebb kell mennünk ,mert állni is alig birunk .Farkasnál van a pecsét ,mindenkire ügyesen rányom ,és megyünk is tovább. A sapkánk már keményre fagyott ,Jocinak a térdgumija is jégkristályos legalább lefagyasztja a fájását :) Felfelé megyünk a piros hrszg felé. Itt ismét találkozunk a csanya karavánnal ,akkor jönnek a pihenõhöz pecsételni . Mi már útban vagyunk a Fekete-hegyekre 463m Még élénken él bennem mikor 4 éve Elekkel leterítettük a térképet ,és fûszálakkal méricskéltük a kiliket a Fekete-hegy környékén .2 órát bolyongtunk úgy eltévedtünk. Most viszont teljesen másfelé megyünk ,eddig "körbe" mentünk ,de most a Tarnai pihenõ miatt innen van közelebb . A pirosat elhagyva,egy széles szekérúton futunk lefelé, Jocit ,Sancit bevárjuk a keresztezõdésnél ,mert óvatosan jönnek .Aztán jobbra fordulunk be a sûrûbe ,majd rögtön balra ,a Szarvas-árkot keresztezve ,végig megyünk az árok peremén .Nagyon szép az árok ,és tök jól lehet kacskaringózni a szélén . Aztán megállunk ,és elindulunk felfelé a hegyoldalba. Szerencsére a szél ereje elnyomta amit mondtak .Béla , farkas ,és Sanci másztak elõl , mi Jocival hátramaradtunk . A bandita egyfolytában monja a magáét,hogy így meg úgy elhallgattam a mászást . .Farkasék is mondják a magukét tervük is van ,,mégpedig az ,hogy amelyik követ kirugják maguk alól ,az lehetõleg csapjon agyon . Már félúton járunk mikor csörög a telefonom ,tulajdon képpen nemtudom kivel beszéltem ugyanis kiesett az ujjaim közül, amik már elfagytak teljesen ,ezért vissza csúszott a nyomorult ,és csak csúszott lefelé a hóba . Sajnálom kedves játékos ,mivel megszegte a játékszabájokat , miszerint a veszélyes szakaszon nem telefonálunk, ezért lépjen vissza két mezõt :) Kénytelen voltam vissza lépni azannyaúristenit ,Béláékat viszont már elnyelte a hegytetõ,Jocival mi még küzdöttünk felfelé . A sziklafalnál rátaláltunk egy ösvényre azon mentünk fel a csúcskõig.Mikor kiértünk a fák közül Eszter ,és Tamás nem akarták elhinni ,hogy itt jöttünk fel. Kaptunk süteményt ,meg egy kis idézetet ,és mentünk is tovább ,mert iszonyú hideg volt . Csanyáékkal megint találkoztunk ,õk másfelõl jöttek ,akkor értek fel mikor mi eljöttünk . Mentünk tovább a Hosszú -erdõ-hegyre 363m Megint csörgött a telefonom,de semmit nem hallottam amit Judit mond ,mert anniyra fújt a szél,így inkább leraktam,majd egy szélcsendesebb résznél vissza hívom. Kiértünk egy rétre ,és akkor vissza hívtam ,de itt sem volt jobb ,így leraktam. Ezután felértünk az erdõ szélére a Julianna major felett. Alattunk lámpafények világítottak, Bélától megkérdeztem merre van Nagykovácsi ,és hát bizony ez történelmi pillanat volt,mert tudta,hogy mögöttünk van . Farkassal egymáshoz lapulva mennek felfelé ,gyorsan visszakiálltom õket ,hogy nem arra megyünk . Futunk kint a majori dûlõn a szél repeszt ezerrel a fülünk mellett,de a telefon csörgés még meghallom . Basszus most raktam el,melyik nemtud aludni éccaka . Ismeretlen szám hmm ..halló tessék ,valami morgó mély hang szól bele ,halló halló , mondom ,valamit motyog de nem értem,és nem is hallom a szél miatt ,kérdezem,hogy kivel beszélek ,de csak dörmögést hallok ,valamit mond egy túlvilági hangon ,amitõl annyira megijedek ,hogy riadt hangon mondom a többieknek ,valaki követ minket ,és tudja ki vagyok. húzzunk innen gyorsan . Abban a pillanatban ,Béla elkapja a lábam szárát ,és a szokásos kutyaugatással ,jól megugat .Az,hogy össze sza@rom magam egy dolog ,de mind a 4 fiú sikoltozik a nevetéstõl ,hogy milyen jól megtréfált a Béla . Megállj megállj bitang gazember ,majd a Hosszú-erdõ-hegyen te fogsz sikoltozni gondoltam magamban :) "Rózsinéni" kitalálta,hogy a tel számát gyorsan letiltja ,hogy nekem ne írja ki ,hogy ki hív ,Nem tünt fel,hogy sugdolódznak farkassal ,és egymáshoz dörgölõdnek :) Na ez a vicces rész kitartott egy jó darabig , míg leértünk egy keresztezõdéshez ,ahol nem hittem a szememnek ,mert valaki biciklivel jött felfelé egy csoportal . Ady-ligeten átrobogva már messzirõl láttuk a hegyet . Sötét volt ,de a havas hegy ,olyan volt messzirõl,mint egy fekvõ triceratops ,aminek a hátán ,majd a hullámos taraján kell végig menni .Csináltunk egy csoportképet egy lámpa alatt ,hogy mennyire vagyunk szétfagyva, és kinek van több jég a fején ,de nem lett jó a kép . Kevés volt a fény a telós képhez . Aztán a fekvõ dínó fenekén bementünk az erdõbe ,majd a hátán felkocogtunk ,és a nyakánál ott volt a tábortüzes pont . Sobi ,és Bence várt minket egy pecsétre ,gyorsan rátapadtunk a tûzre ,és a megérdemelt teánkat kértük . Elmondták,hogy most rakták fel a tûzre ,mert az elõbb itt járt egy nagyobb csoport (delta kommandó birodalmiak) és megitták mindet . Így nekünk ,csak hideg tea jutott . De nem bántuk mindenki ivott 2 pohárral ,és mentünk lefelé a taréjjon. Nekem semmi gondom nem volt lefelé :P , pedig jókis szakadék tátong mindkét oldalon ,viszont úgy láttam,hogy Bélának már gondot okoz a lejövetel ,(hihi szaribaba visszakapja ) farkas próbált a fák között jönni,de azt csak lentebb tehette,így õ is vissza kényszerült ,Joci a 2 méteres lábával szintén akadályba ütközött ,rá vártunk a legtöbbet :P Sanci jött utánnam mint a kisangyal ,megálltunk a taraj tetején ,és csak vártuk vártuk a szaribabákat :) A pamut kesztyûm csupa hó és vizes , a kezem szétfagyott ,annyira kapaszkodtam a havas kövekbe ,Sanci kölcsön adta a meleg polár kesztyûjét, szóval még erre is volt idõ ,hogy elõkotorja ,na aztán egyszer csak... megjelentek a banditák , mentünk tovább mostmár lefelé a triceratops orrán . Befutottunk a Remete-szurdokba ,és a patakon nem éppen volt egyszerû átkelni az elfagyott végtagokkal ,valahogy túl nagyot már senki nem tudott lépni . Aztán mindenki partot ért,és elkezdtünk mászni felfelé a köves Remete-hegyre. Bélának mondtam,hogy itt jöttünk a T százon ,de természetesen nem emlékezett rá . Kálvária domb 486m A kék sávon jól tudtunk menni , most nincs olyan köd erre mint tavaly,mert hogy ezt tavaly is jól benéztük ,és beleraktunk egy nagy kunkort. A kék + ról is belehet jönni ,szerintem kb egyforma ,mi a kis ösvényen jövünk a kék sávról ,és megyünk végig . A fák közt kevés nyom van ,de gond nélkül odatalálunk ,Mária és Imre jégbefagyva állnak egyhelyben, ugyan mit is csinálnának egy bányaszakadék szélén ;) Szóval nagyon fáztak ,nem volt tüzük és sátorjuk sem .Nehéz lehetett így végigposztolni szinte reggelig . Kaptunk mézes negrót,és indultunk tovább a. Felsbergre 355m Vissza a kék sávra , erre már egészen tisztességes hó volt ,Bélának mondtam,hogy a metropolis fényei már látszanak :) leértünk a sárgára,azon is mentünk egy jó darabon,majd egy jobb kanyarral lefelé a Z sáv csatlakozásáig.onnan meg már a kis ösvényen felértünk a Felsbergre . Gyorsan pecsételtünk Eszternél ,és Bercinél, nekik volt tüzük és sátruk is ,kaptunk valami kis édességet itt is ,és kicsit kimentünk a szakadék szélére panorámázni . Béla elkezdte mutogatni ,hogy jobbra balra milyen települések vannak , verte a mellét aztán a nagy megmondásból az jött ki,hogy ott lent Nagykovácsi van .Erre Bencéék felvilágosították ,hogy az bizony Solymár . Elindultunk lefelé az ösvényen ,és tudatosult bennünk,hogy 3km múlva vége a BHTCS nek , kocogtunk felfelé a vastag hóban ,leértünk a Szeles utcához .Na ott aztán kaptunk a pofánkba ,komolyan mondom,hogy még a levegõt is kipréselte belõlunk ,az aszfalt kilátszott annyira fújta ,a kanyarba meg majdnem térdig merültünk . Gyorsan keresztül robogtunk a temlom kerten és 1:04 kor nyitottunk ajtót a plébánián . Mindenki kapott szép oklevelet jelvényt ,kaptunk forró tészta levest,meg volt boros tea is . Kicsit még nosztalgiáztunk a pályán , aztán hazaballagtunk ,Béla farkas ágyat kaptak ,Jocinak meg egy 4 csillagos fekhely jutott a földön . Köszönöm a rendezõknek ,hogy az arcom tükör sima lett másnapra ,és hogy megrendezték nekünk a Csillagok háborúját ,..szerintem jövõre is jönnek a birodalmiak ,hogy újra ellepjék  a fõdemet ezt a szép metropolist :)