Margita

kriszpi76Túra éve: 20102010.02.10 20:12:23
Margita 20

Tamással eredetileg a Szent Lászlóra kívántunk menni,de a bizonytalan hóhelyzet + az autóján lévõ nyári gumi télvíz idején kockázatos mivoltából adódóan szombaton a Margita 20-as távjára jelentkeztünk az egyszerû tömegközlekedés, közeli hely és nem utolsósorban a szintén remek rendezõgárda miatt.
Nevezés,itinerfelvétel gyorsan ment, gödülékenyen volt szervezve, még kis melegítõ teát is lehetett inni indulás elõtt.Végül is a szerelvényigazítás miatt 9-kor léptünk ki az iskola kapuján.Az út elsõ szakasza elég egyhangúan telt, a 3-as úttal párhuzamosan a járdán baktattunk - elengedve a terepfutómezõnyt - Máriabesnyõ csodás templomáig, idõnként a csúszkálva a járdát botító jégbordák miatt. A templom után az út lassan bekanyarodott a gödöllõi dombok felé, a piros sáv jelzésen majd a betért a behavazott erdõbe. Egy erõs balkanyar után elég meredeken emelkedni kezdett, hamar átmelegedtünk.Tamás jó iramban ment,alig gyõzem a lábam kapkodni utána. Elõzgetve az embereket, felértünk a dombtetõre az 1 ep.-hoz. Itt "csúccsokit" is kaptunk.Innét erõs lejtõn robogtunk lefelé a Pap Miska kútig (az útvonal teljes egészében jól követhetõ volt, jelzések jól karbantartottak,de szalagozás is segített), majd az autópálya alatt a átkelve már a befagyott Babati-tó mellett gyalogoltunk. Babatpuszta házai között vezetett az út egy darabig majd ismét bekanyarodtunk az erdõbe,melyet idõnként villanypásztorral biztosított karámok,szántóföldek szakítottak meg.A babati templomromnál várt a 2.ep pecsételtünk,majd innét elváltunk jobbra tartva a 40-es mezõnytõl.Egy szántóföld szélén vezetett az út az erdõ mellett az piros M jelzésen felfelé majd ismét mindkét oldalt erdõ volt.Gyönyörû volt egyébként a téli táj az egész túra folyamán, a havas erdõ a fehér kopár dombtetõk,szántóföldek,nem gyõztünk fényképezni.Az erdõben kisvártatva egy útelágazásban jobbra fordultunk a sárga kereszten, majd lassan lefelé ereszkedve ismét a Piros M jelzésen folytattuk utunkat a festõi rengetegben.Az erdõ szélén kitárult a terep, megláttuk a 40-es mezõnyt újból akik a sárga jelzésen tartottak Domonyvölgy felé.Mi is ide csatlakoztunk. Nemsokára feltûnt a 3 ep. kék csíkos sátra, benne nápolyi és tea várt minket,hogy egy kis erõt gyûjtsünk. A pecsét és az evés-ivás után utunk jobbra kanyarodott felfelé a lovaskarám kerítése mellett egyre magasabbra,ráadásul a gyors tempó miatt még kaptatósabbnak tûnt számomra.Felérve az erdõhöz ismét gyönyörködhettünk a kitárulkozó havas dombos tájban.Itt is sok helyütt szalagok segítették a tájékozódást, így nem volt gond.Ismét be az erdõbe egy darabon,utána megint nyílt terep következett még mindig kissé emelkedve.De a kilátás kárpótolt a fáradtságért.De utána meredek lejtõn zúgtunk vissza a zöld jelzésen ismét Babatpuszta házaihoz az erdõben, utunk az egykor szebb napokat láthatott Istállós-kastély amúgy szép épülete mellett vezetett. Innét szép erdei szakaszon ,egyre emelkedõsebb úton ,illetve annak végén egy kis szurdokféleségben kapaszkodtunk fel az autópálya hídig, átkelve rajta a nagy hóban, még egy kis darabon mentünk az erdõben,mígnem elértük Gödöllõ házait.Innét már aszfalton haladva folytattuk a túrát,pár kisebb domb után a villanegyedbõl a város közepe felé tartottunk, hogy aztán leérve 13 óra elõtt pár perccel belépjünk a célba az iskola kapuján.Ismét pecsételtek, majd meleg kézszorítás után megkaptuk oklevelünket és többféle kitûzõbõl lehetett választani. Utána jött az elmaradhatatlan zsíroskenyér és teaparti.Nagyon jó kis túra volt, szép útvonal magas színvonalú rendezés köszönet érte!