Sukoró (Pákozd) IVV túra

nafeTúra éve: 20102010.04.12 20:12:40

Sukoró IVV 20-as táv

GPS-el mért távolság: 18,57 km; a kijelölt parkolóhelyig oda-vissza szakasszal együtt: 19,84 km; barometrikus magasságmérõvel mért összesített szintemelkedés: 540 m.

Reggel, Sukoróra menet, Székesfehérváron felvettem Ervint. A rajthelynél polgárõrök irányítottak a kijelölt parkolóba. A csípõs hideg szélnek megfelelõen öltöztünk. Jó passzban érkeztünk a rajtba, így a nevezés 1-2 perc alatt megtörtént. Felhívták a figyelmet, hogy az igazolólap elkészülte után, egy területet lezártak Nadapnál, így ott változtatni kényszerültek az útvonalon, ezért új itinert kaptunk.

Tempósan nekivágtunk a táv teljesítésének. Most szerencsére nem kellett sietnünk, így végül is, lazán mentünk egy kicsit magasabb átlagsebességet, mint a Bakony 50-en. Még a faluban összefutottunk a katonatársi csoporttal. Õk még csak akkor készülõdtek nevezni menni. Beszélgettünk 1-2 percet, s mentünk tovább. Kellemes sétaúton (murva) értünk át Nadapra, amelyet gyorsan el is hagytunk. A Szintezési õsjegy elõtt megkaptuk az elsõ pecsétet, egy kis cukorka kíséretében.

A következõ szakaszon is gyorsan fogytak a kilométerek. A megváltoztatott szakaszon szembetalálkoztunk a katonacsapattal. Úgy látszik, õk is gyorsan tudtak nevezni. Ballagtunk tovább. Ahol nem ért bennünket a szél, igencsak melegünk volt, a szép napsütésben, viszont a szélnek kitett helyeken nem gyõztem felhúzni a széldzseki cipzárját. Itt értünk utol egy ifjú hölgyet, akivel a célig kerülgettük egymást.

Az Angelika-forrás elõtt megkaptuk a második pecsétet, s bevettük magunkat a csodálatos Bodza-völgybe, amely a túra egyik legszebb szakasza. Ráadásul, most a források is bõven adták a vizet. Sajnálatos viszont, hogy ebben a völgyben is találkoztunk quados és krosszmotoros barbárok nyomaival. A völgybõl kiérve, az elsõ nyílt szakaszon, rengeteg tavaszi héricset láttunk. Éreztem gond lesz. Kezdtem eléhezni, ezért gyorsan megettem a rajtban kapott csokit, majd egy negyed óra múlva egy szendvicset, ami ki is tartott a célig. Nem túl látványos, de igen kellemes utakon közelítettünk a Pogány-kõhöz. Ahogy a közelébe értünk, sziklássá vált a táj.

A Pogány-kövön megkaptuk a harmadik pecsétünket, felmásztunk egy kicsit a kõre, kigyönyörködtük magunkat, majd továbbindultunk. Következett a Pandúr-kõ, s a róla levezetõ igen meredek ösvény, amelyen igen óvatosan mentünk le. Számomra egyébként ez a túra második legszebb szakasza. Feltûnt, milyen sokan jönnek szembe, igazoló lappal a kezükben. Figyelmetlenségbõl jöttek erre, vagy szándékosan? Nem tudom. Hamarosan újra a piros keresztjelzésen mentünk, s megint találkoztunk a katonatársakkal. A jelzések elágazásánál népes csapat pihent.

Rátértünk a Barlang-kúthoz vezetõ ösvényre. Ez évben is rengeteg illatos hunyort láttam ezen a szakaszon. Az utolsó pecsét után megkezdtük a Csúcsos-hegyre vezetõ kaptatót. Egy tisztásra érve jó pár törpe nõszirmot láttam. A továbbiakban is figyeltem a virágokat, de idén sajnos nem találkoztam leánykökörcsinnel. A piros háromszögjelzésen jobban haladtunk mint vártam, mivel a keresztbe dõlt fákat szétfûrészelték. A hegyrõl a cél felé vezetõ út nem túl látványos, de kellemes.

Rövid séta után beértünk a célba, ahol gyorsan megkaptuk az emléklapot és a kitûzõt, amit kalóriapótlás követett. A túrákon nem szoktam lekváros kenyeret enni, de a megy-cseresznye vegyes lekvár felkeltette a figyelmemet, így megkóstoltam. Finom!

Nagyon kellemes, jól szervezett túra. Az útvonalon jó néhány kilátópont található, s a látvány csodálatos. Véleményem szerint, ezen a 18 km-en legalább annyi a látnivaló, mint a Gerecse 50-en majd háromszor ekkora távján.

A túra ár/szolgáltatás aránya kiváló. 700/600 Ft-ért színes nyomdában készült térképes igazolólap; kitûzõ, emléklap, (saját térkép használatát mellõzhettem), jó útvonal jelölés (mivel egy darabig minden turistajelzés elágazásban volt tábla is, így késõbb a két helyen, ahol nem volt be is nézték páran a jelzést, mentek egyenesen az addigi úton). A rajtban csoki, Nadapon cukorkafélék, a célban kétféle lekváros-margarinos- , valamint zsíros kenyér. Ez utóbbi hagymával és csípõs paprikakrémmel. Mindezeket teával öblíthettük le. Ezen felül, a Zsuzsi sörözõben 10% kedvezmény.