Balaton

ZETúra éve: 20102010.06.29 07:42:07

Balaton 20

Gondolkodtam, hogyan menjek, meg egyáltalán, hogy menjek-e, hiszen a tömegközlekedés talán az egyik leginkább költséges idõtöltés ma... Aztán Tajhamer autós útitársakat keresõ bejegyzése után már nem volt mese, megbeszéltük, hogy vele/velük megyek.

Reggel nem túl korán a Móriczon találkoztunk, aztán némi siófoki kerülõvel :-) sikeresen odaértünk Balatonfüredre. Szötske már pénteken este megérkezett, Panni és az egyik orgonista társa Tihanyból buszoztak át a rajtba, Marjanék ugyancsak Tihanyból, de autóval érkeztek.

A nevezés gyorsan zajlott, útravalóként egy A4-es fénymásolt térképet, az útvonal tömör leírását tartalmazó lapot kaptunk a bélyegzõlap mellé. Kaptunk továbbá egy Téry Ödönnel kapcsolatos totót is.

Tajhamer és a másik srác elõbb elindulnak, Szötskével és Panniékkal mi picit késõbb megyünk utánuk. Mivel az esõ a csepergésen túlmutatóan rákezdte, így az esõkabátok is elõkerülnek, majd nekivágunk a városnak. A Vörös templomnál fotómegállás, majd elõbb lassan, késõbb lépcsõzve durvábban  a szinteket is elkezdtük leküzdeni. A Jókai-kilátó elõtt, még a keresztnél fotózás, nézelõdés. Sajnos a levegõ párás, úgyhogy szomorkásan konstatálom, hogy az év panorámafotóját nem itt, és nem most fogom elkészíteni, hiába másztam fel a kilátóba :) Itt Panniék közlik, hogy sietniük kell vissza Tihanyba. Rendben, akkor toljuk, ahogy csak lehet, igaz eleinte csúszós, köves a terep, utána meg még a bot is elkél lefelé, de sikeresen visszajutunk a város szélére.Teszünk egy sétát a temetõig, pontosabban a vele szemben lévõ buszmegállóig, merthogy ott van a követezõ pont. Bélyegzés után bemegyünk a Lóczy sírhoz is, hiszen azért tesz ide kitérõt a túra, majd némi vízvétel után elindulunk a Koloska-völgy felé.

Tetszik a nyugodt környék, az egyik házon egy parabola-antenna mosolyog ránk :) Aztán kiérünk a lakott területrõl, ketten lovakat legeltetnek egy dús füves részen. A völgy szép, kellemes az idõ, némi kocogás is belefér, olyannyira, hogy alaposan lemaradnak a többiek. Egyszer csak lódobogást hallok, és alig tudok a korábban látott egyik ló elõl félreugrani... A forrásnál aztán megáll, túratársak kikötik az egyik fához - picivel késõbb aztán megérkeznek érte, lovasa tényleg nem volt, úgyhogy nem kell aggódni.

A ponton megkapjuk a Recsek-hegy bélyegzését is, hiszen jóval késõbb nyitna a pont, mi meg sietünk. Azért amúgy Bubu-módra végigkóstolom a kínálatot: zsíros kenyér, ecetes lila hagyma, ecetes paprika, illetve margarinos kenyér friss paradicsom kombinációkban. Mivel nem vezetek, így a szívélyes kínálást sem utasítom vissza, és egy pohárka fehér bort is utána küldök a kenyereknek. Beszélgetünk kicsit a borokról, majd a többiek után eredek, hiszen a felénél se tartunk még...

A Recsek-hegyre menet a Bia 25 jut az eszembe: telepített erdõben, egyenesen fölfelé :) De ez az emelkedõ most tényleg jólesik. Kilátó itt is van, néhány csoportkép itt is készül, aztán persze mennünk kell tovább... Kellemesen telik az idõ, fogy az út, megállni is csak egy szarvasbogár miatt állunk meg: ahány fotóapparát csak van nálunk, mind elõkerül :-) Késõbb aztán valahol sikerül lemenni a jelzésrõl, de egy párhuzamos földúton kárpótlásként látunk olyan táblát, amit nem lenne szabad :-) meg sarat is.

A lakott területre visszaérve kellemes, nyugodt kisvárosi arcát mutatja Balatonfüred, aztán a vörös-templomnál rátérünk a már ismert útra az állomásig. Azért a szebb napokat látott épületben lévõ zeneiskola mellett még megállunk, hiszen érdekes mûalkotás látható a kertjében. Innen már csak pár perc a cél, megkapjuk a kitûzõt és az emléklapot. Panniéknak is van még idejük a buszig, úgyhogy kitöltjük a totót, majd kijavítjuk a hibás válaszokat :) Érkezik a tihanyi busz, Panniék felszállnak, Szötskével integetünk :-)) majd mi is szedelõzködünk, és elindulunk haza.

A leírást itthon átfutottam - no igen. Térkép, és a terepen való tájékozódás fontos ezen a túrán - amit helyismerettel rendelkezõ túratárssal (Szötske) is ki lehet váltani - ennek ellenére azért lehet kavarni, bár a jelzések többé-kevésbé jól követhetõek, nagyon cseles elágazás, betérés nincs az útvonalon - vagy csak én nem emlékezem rá.