Balaton

cztamasTúra éve: 20102010.07.05 18:02:41

Balaton50

Kicsit megkésve irogatok, de most van leheletnyi idõm is végiggondolni ezt a túrát. Füredet ismervén gyors parkolás, bicajt szerelgetõ versenyzõknek jóreggelt, nevezés és indulás. Kicsit kapkodva szétszórva éreztem magamat, és szentül hittem hogy minden rendben. Éppenhogy kiérnék füredrõl és készíteném az elsõ fotót, nyulok oldalra, hoppp. Hol a fényképezõ? Nincs az oldalamon. Nézem mennyit kéne visszamenni a kocsiig. 32 km-t. Mivan? Jah hogy a GPS-t se nulláztam ki induláskor. És akkor most egy szép hangzatos magyar mondat következett és folytattam utamat felfelé a gyönyörû kilátással, már normálisan mûködõ gps-el, a csöpögõ esõben. Most azt kívántam, zuhogjál hogy akkro se fényképezhessek ha itt lenne.

Kicsit bosszúsan tolom felfelé elég hamar felfutottam a hegyre, talán Tamás-hegy (tehát az én hegyem). Ezután le Arácsra, kis kanyargás és pontõrök a buszmegállóba.

Vissza ugyanaz a menet (érdekes hogy akárki meglát egy szembejövõt egybõl chekkolja az itinert hogy valóban itt szembe kell jönnie a társaknak) :):)

A kéken újabb meredek mászás, jólesett, aztán leereszkedés a zártkert végébe. Beérünk Csopakra, néhány szerény villa közt. A fõút keresztezésénél a GPS szerinti K és a terepi K nem ugyanott halad, ezért kicsit bizonytalan a menet, de többen segítenek a jó irányba téríteni. Az ilyen hibák itt többször elõjöttek, de együtt lehet élni velük. Viszont frissek a jelzések, pedig nem ezt írják a tavaly beszámolók, hanem nagy eltévedéseket.

Mindegy is, innen egy újabb hegy, a tetején a csajoktól finom sütit meg pecsétet kapok. Szó szerint levágtattam, ez már Paloznak, és nem sokkal késõbb a lovasi kocsma, ahol betoltam egy friss üdítõt.

Itt elhagytuk a kéket, és a piros csikot kell követni.:) Nagyon friss bicajos piros csíkon haladok, a gps szerint egy elágazót elhagytam már, én tovább a friss bicajos csíkon. Kiérek egy betonútra, erre két túratárs jelez hogy ne akarjak már Felsõörsre menni. Mondom mi van? És tényleg mindjárt Felsõörs jön. :) Sebaj, tudom hogy hol ment el a szekér, így 1.5 km pluszt tettünk a túrába és megnéztünk egy szennyvízátemelõt is, meg a gyerektábor kapuját. (a beszámolók nem hazudnak)

2 újdonsült kolégám izmos tempót nyom, gondoltam megyek velük akkor ha így összejöttünk. Azeltévedésbõl visszafele persze még nagyobb lett a csoport. :):) Így a helyes úton haladva pár méter múlva megint a rossz irányra mentünk. Érdekes hogy az a sárga jelzés 2 irányba válik szét, vagy csak én vagyok a hülye. Nembaj a jó irányt követve már jól nyomjuk a sáros erdei uton.

Sok sok egyenes erdei menet, kevés szinttel egészen Veszprémfajszig, onnantól betonon a Balácai jegyirodába. Pecsét, kaja, aztán vissza Veszprémfajsznak, csak már keresztülmegyünk a falun. Útközbe beugrunk egy kis kocsmára, pihenünk.

A faluból kiérve keressük a leágazót szalagot mindent ami egy kicsit is utal arra hogy itt kell jobbra bemenni. A mûszer szerint valahol a falunap környékén kezdõdik, de annak már a hangját se halljuk. Mindegy toronyirányt bevágunk a dzsumbujba, ráállunk a zöldre, amirõl aztán le is esünk valahol, de nem tudjuk hogy hol. Mindegy beütöm a kis készülékbe a koloska völgyet, tervezzél kishaver. Utána már simán visz minket rá a piros keresztre ha jól emlékszem ahol aztán sok-sok koléga kóvályog néha szembõl hogy a forrás nem lent van hanem fent stb. Én már jártam itt igaz kb. 8-10 éve, de emlékeztem mindenre, merthát gyönyörû hely, így mondtam mindenkinek hogy bízzanak bennem. Hamar oda is értünk, gyümölcsleves (persze én nem, hisz nem a kedvencem), de a szörpökbõl méretes adagot tankoltam.

Tovább a völgy vége felé a forrás mellett mentünk el, majd meg kellett mászni még egy hegyet, talán Recsek hegy de nem 100%. Jó meredekké vált a végére, bringások ha erre jöttetek ügyesek vagytok.

Kis pecsét, jéghideg víz isteni volt. Lefele Hidegkút, faluban jelzések átfestve stb. Több irányba látunk túrázókat, én megyek a kis mûszerem után, egyedül az nem csapott be a mai napon. Jól is tettük, az utolsó EP-n a skodás bácsi mesélte hogy a túrázók eddig a létezõ összes irányból jöttek már, érdekes hogy ennyire el lehet veszni, nem kívánnám magamnak.

Viszont ekkor tudatosult bennem, hogy ha továbbra is így tartom a tempót ujdonsült kolégáimmal (akik szintén ajkaiak), akkor meglehet 10 órán belül is. Pfff még sose volt ilyen, úgyhogy kezdtem nagyon örülni és menni menni a maradék szakaszon, ami a Keszthelyi-hg. -hez hasonlóan dolomit+vörösfenyõ kombó volt. A kéken mentünk még egy kis hegymenetet, a fenyves elõtt, de innentõl aztán már lefele vitt utunk, mígnem persze hogy nem az itiner szerinti helyen, de beértünk Füredre, amit mindenki ismert már, és csak az órámat nézegettem egészen a célig.

9ó55 perces idõvel érkeztem, köszönhetõen túratársaim nagyszerû tempójának. Ezek szerint én is birom így. Hát lehet ezért rossz egyedül mászkálni, mert nem nyomom annyira mint lehetne/kellene.

Nagyon örültem az eredménynek, egy kicsit tényleg eltévedõs a túra, de összeségében nagyon jó volt. Fényképek persze nincsenek, csak a tracklog. :(