Meteor

yoyoTúra éve: 20102010.09.17 07:10:43

Beac Maxi helyett...  Meteor 50

Régóta terveztem a Beac Maxit ,Sipi is sok okosat mondott ,és Danit is zaklattam némi infóért . Aztán az esõ mindent átírt,pedig én nem ilyen vagyok nyirm . Éjszaka is  állandóan az órát lestem, hogy 4 kor kelnem kell ,fent a tetõtérben hallani lehetett,hogy nem kicsit esik ezért nem  keltem fel 4 kor , idén nekem nem lesz Beac Maxi 110 .  Talán az is számított ,hogy egyedül mentem volna ,mert ezen a hétvégén rengeteg program volt ,és tudtam,hogy a barátaimat hiába is hívnám ,máshol lesznek .  Legközelebb  7 :20 kor ébredtem fel  ,már nem esett ,de késõ volt már a rajtba érni , meg egyébként is már lemondtam róla fejben ...de a meteorra még oda érhetek ráadásul a fõdemen is átjön a túra  . Gyorsan megnéztem a kiirást,8:30 ig lehet nevezni ,és csak Hüvösvölgyig kell mennem .,gyorsan összekaptam magam,reggelizni  nincs idõ ,egy fél kalácsot megvajazok ,azt bedobom az övtatyóba egy géllel  ,meg  egy fél litert  izót.  Borzasztóan szalad az idõ, hallom,hogy megy a busz felfelé,bakker ezzel akartam menni . Rohanok lefelé ,de cipõt kötni sincs idõ ,majd a buszon :P ,csak belebújok oszt jó van , az övtáska a kezembe . Hallom ,hogy elindul fentröl a busz ,elkezdek szaladni 1 megállót,szerencsére elérem . Aztán a buszon rendbe szedem magam ,eszem kalácsot ,és már Hüvösvölgyben is vagyok.Már pakolásznak össze,de még tudok nevezni ,bõ 10 perc van .

Kilépek az ajtón ,és máris szitálni kezd,irány a Hárs-hegy ,szépen felkocogok a sárgán,a multkor is ment most is feltudok kocogni. Nem úgy a 2.ell pont a Jánoshegyi Erzsike kilátó,na ez még nem megy végig. A kilátónál végig árusok,itt is borfesztivál lesz,a pontot nem találjuk hiába szaladom körbe Erzsikét ,egy spori telefonál a rendezõknak ,kiderül hogy lentebb lesz a pont . A kilátótól ez  a gyökeres rész nagyon nagyon csúszik ,kitudja hány száz ember tapossa naponta . Ell pont megtalál ,irány a Csacsi-rét. A piros sáv isteni lefelé ,szuperul lehet haladni Virág- völgy felé , Az esõ már esik ,de nincs hideg térgatyóba meg ujjatlan topban vagyok . Voltam már a meteoron 2 éve,de gyanús ez a sárga ,szerencsére  jó kis sár volt , és észrevettem,hogy nincsenek nyomok, Elõ az itinert . Fentebb megelõztem egy nõt,de nem jön õ sem erre,na vissza a pirosig az a tuti,és igen ott a sárga ,csak nem mindegy ,hogy bal vagy jobb az irány . Csacsi-rét elõtt megint benéztem a sárgát,de szerencsére mások is .Elérem a pontot  gyorsan adom az itinert mert  esik .Több túrázót utól érek ,mindenkinek jó utat kivánok akit csak lehagyok . Piktortégla üregekig a piros sávon megyek. Ellenörzõ pont a sátorban ,Beadom az itinert aztán tovább a piroson . Tudom,hogy a p + kell menni ,de nem veszem észre a letérést,jó darabon lemegyek Budaörs felé a piros sávon  . Itt már nagyon esik ,míg elõveszem az itinert a zacsiból egy pillanat alatt elázik ,próbálok elõre görnyedni,hogy a testemmel védjem ,de hiába . Elindulok visszefelé ,ekkor találkozom kutyÁval ,hihi .õ is lefelé akar jönni a piroson. KutyA elõveszi a térképet,amin jól látszik ,hogy túl jöttünk. Akiket eddig megelõztem most újra megelõzzük,most együtt megyek kutyÁval,mondom neki,hogy menjen nyugodtan,de nem megy . Nagyon szép ez a ritkán járt része a Budai hegységnek. Sorrentó nem kicsit sáros , a vizem már elfogyott ,majd Budakeszin feltöltöm .Elérjük a túra névadóját a  nagyon szép Meteor szurdokot.  Fényképezni nincs értelme mert "sötét van "  ,és esik az esõ,de egyébként sem  hoztam fényképezõgépet :P  Budakeszi elõtt némi aszfaltot kapunk ,ezen robogunk be a központba ,ahol gondoltam,majd bemegyek a közértbe vízért,de mondtam kutyÁnak ,hogy én biztos nem megyek be ,ilyen lomosan :) .Aztán KutyA megkérdezett egy piacos bácsit hogy hol van itt kék kút,ott jöttünk el mellette,csak  azért nem láttuk ,mert barna volt .

A Z+ eljutottunk a Mammut fenyõkhöz . innen aztán a Hosszúhajtási-kõbánya M betûvel jelzett útvonalán mentünk .Ami az évek alatt már igen megkopott,de szerencsére emlékeztem merre is kell menni ,mert kutyA másfelé ment volna . Olyan zivatart kaptunk ezen a részen,hogy bokáig gázoltunk a vizfolyásban .három létrán is átmásztunk mire kiértünk az erdõbõl ,át a másik erdõbe a gyönyörû Nagykovácsi hegyekbe :))

Gondoltuk KutyÁval,hogy talán egy technikai  szünet ránkférne ,bár igazság szerint simán bepisilhettünk volna ilyen esõben :P

A Tarnai pihenõnél elcsendesedett ,ell pont várt az egyik dombon , sajna nem tudom,hogy hívják a sporit akitõl kaptam colát,meg nápolyit ,,de hasonlit  kabócára ;)  A tarnai pihenõ múrvás szerpentinjén ,folyt lefelé a fekete sár.  A Nagy -kopaszt most nem futottuk meg végig, már nem szakadt annyira,csak esett . A kilátóban gyors pecsét ,és irány lefelé a zöldön. kutyA ezt a zõd letérést sem tudta ,ami bevisz a susnyába. Kiértünk a Z sávra a múrvás útra,Gabi  éppen hívott mondtam nézzen majd az ablakon ,mert a zõldön vagyunk  ,csak az felejtettem el  mondani,hogy kb még 2 kili így gondolom megunta ,mert nem nézett . Azért beugrottam vizet venni a kinti csapról ,és KutyÁval toltuk neki a Zsíros -hegyig.Végig megfutva az emelkedõt. Itt már 46 kilinél jártunk az itiner szerint .Ami vagy hülyeség,vagy pedig jóval több a túra ,mint 51 ,2 .Innen Hüvösvölgy ha toronyiránt megyek is  7 kili . Végig futottunk a Remete-hegy gerincén ,majd a köves csúszós Remete barlang felett ,lementünk a szurdokba .

Az ördög -árkot még nem láttam ilyennek,már fentrõl hallatszott hogy gyorsvonat jön. KutyÁval meredt szemekkel néztünk a patakot. és bátran belegázoltunk a térdig érõ vízbe . A Remete-szurdokban is volt még egy ell pont ,innen a kéken a máriaremetei templomig ahol éppen esküvõ volt . Szép látvány voltunk az elegáns  vendégek   között :P Pecsételés és és innem még vagy 2-3 kili a cél. Na adtunk neki rendesen ,mert beakartam érni 7 óán belül,de ezt csak akkor találtam ki ,mikor ránéztem az órámra . Általában így a túrák végére bevadulok :P Nem tudom milyen átlag volt,én legalább ötnek éreztem .KutyA is  jött mögöttem ügyesen .Aztán beértünk 6:55 el . Gabi jött értem,mondtam ruhát ne hozzon,csak a maratonos nejlont abba csavartam bele magam ,és úgy ültem a kocsiba . Itthon meleg volt a lakásba ,ettem fürödtem pihentem ,és arra gondoltam,hogy még az éjszakai maxira elmehetnék , fõleg,hogy Budapest kupás ,de végül oda se mentem  ,mert újra csak  esett . Pedig egy jó kis beszámolót én is elolvastam volna magamról, az elsõ aqvaparkos maximról :)  A meteor nem volt rossz 600 pénz a nevezés ,nagyon szép tûzzománc jelvényt jár érte , de szolgáltatás nincs,ellátást vinni kell ! Aránylag jól futható kör,féltáv után meseszép részekkel :)) ajánlom mindenkinek .