Gerecse

suvidaniTúra éve: 20062006.06.11 10:27:13
az ápr. 15.ei hétvégén a Gerecse 50 ttúrának vágtunk neki szombaton reggel 7:30kor (mondjuk az elõzõ napi Fürge Róka Lábak koncert kicsit súlyosbította az indulást) Tatabánya.. hûvös napsütés, de a frizura így is tart... habár még volt egy teljes óra az indíásból, mint megtudtuk, már 1600an elrajtoltak!!! ez azért elég nagy szám a 2-300as átlagtúrákhoz képest.

1ep.: Lajos forrás. (2km) végre kiértünk a városból. Az erdõben mindenütt rügyezõ fák, kaszálható mennyiségben burjánzó keltikék, melyek illata telítette a párás meleg levegõt. kisebb sorbanállás a pecsétért, majd indulunk tovább a kedves kis szurdokban.

2.ep.: Baji vadászház. (10km) kellemes hangulat, egy csomó vidám kiránduló,
egész majális uralkodott ennél a pontnál: mindenki piknikezett, ûcsörögtek szanaszét az emberek, még sehol a fáradtság legkisebb morzsája!

3.ep.: Tardosbánya. (15km) gyönyörû kilátás a Gerecse lankáira. igazán meleg, már-már nyárias napsüti. le is csatoltam a nadrágszáram, így még élvezetesebb lett a túra. Kis frissítõ a family frost-tól, és indulás tovább. Innen igazán változatos helyeken vezetett utunk: sziklákon és meredek hegyoldalakon keresztül. Volt egy rendkívül csalogató tisztás, ahol hosszasan elidõztünk... hasunkat süttettük miegymás.

5.ep.: Héreg (25km) félutas megpihenés, egy utolsó szusszanás a túra legnehezebb részére, a bánya hegyi emelkedõ elõtt. pár korty víz, és indulás. A felfelé utat minden oldalról kidõlt túristák szegélyezték... :-)

6.ep.: Bányahegy (28km) 3 kilóméterrel távolabb, és 250m-rel feljebb újabb
ellenõrzõ pont várt ránk. Nem is volt olyan vészes, úgyhogy különösebb
rápihenés nélkül indultunk tovább. Várt már a vértestolnai frissítõpont!! egy pofa randiszendvics (zsíroskenyér + hagyma), egy pohár szódavíz, és uzsgyí, már ott sem voltunk! A túra következõ szakaszának egyhangúságát csak az ébredõ természet burjánzása tudta csak feledtetni....

7.ep.: Koldusszállás (39km) Innentõl már érezhetõen csökkent bennünk a lelkesedés, egyre többször lett téma, hogy mikorra fogunk beérkezni... hány km van még hátra, meg ilyenek. Dehát faltuk a kilómétereket, úgyhogy nagyon gyorsan elértük a túra utolsó ellenõrzõpontját, a tatabányai turul emlékmûvet/szobrot. (10.ep 45km) Innen meredek lépcsõsoron ereszkedtünk le a város szintjére, ahol csalódottan állapítottuk meg, hogy ma sem fogunk elfáradni úgy istenigazából.... mit lehet ilyenkor tenni?
A leleményes túrázók ismét feltalálták magukat: a hátralévõ 0,5-1 kilómétert futva tettük meg, nem kis megrökönyödést váltva ki a végkimerültségtõl már alig bicegõ túratársainkból.

Jó kis túra volt, jövõre alighanem újra jövünk.